• Agda90

Är jag en dålig sambo?

Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:30:07 följande:
    Pratade precis med min sambo och dom hade inte planerat något speciellt ikväll så jag stannar förbi garaget så jag får lite saker gjorda istället. 
    Du är inget sambo material. Dina prioriteringar är käpp rätt fel. Du förstår inte det heller. 
    Din familj hade hellre haft dig hemma, ätit middag tillsammans med dig kanske spelat spel eller haft en mysig filmväll. Du tänker på sommarbilen och endast det. 

Din sambo har gett dig tydmig info - att hon tånker behandla dig så som du behandlar henne - och så har du mage att gnälla att hon gör saker utan dig?!?!

Det enda din sambo har är någon som hon måste laga mat till, som genererar tvätt och som inte bryr sig om relationen!
    Och så tror du att ett sovloft i garaget är lösningen?!??!?!?!

Om inte du ändrar dina prioriteringar omedelbart så tippar jag på att du är ensam inom 5-6 månader
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 17:34:54 följande:
    nä jag tycker de är bra att hon gör saker på egen hand. Hon är hemma rätt ofta så jag tycker de är bra att hon kommer ut och gör något.
    ja hon lagar mat till mig men har nästan slutat med det. Nu får jag nästan bara ta en macka när jag kommer hem eftersom de kanske åt upp rester istället för att laga middag. De gör inte mig så mycket, tycker det är bra att maten äts upp.

jag förstår att hon saknar allt de roliga, men vi hade roligare liv tidigare. Då fixade hon jätte mycket och anordnade saker. Nu har hon slutat helt med det. Hon besökte mig hela tiden i garaget tidigare men nu är hon aldrig här? Hon vet vart jag finns

jag vill leva med henne. Men allt som behöver fixas då? Ska jag bara ägna 1 timme åt mina sysslor? Då kommer mitt liv fördröjas väldigt mycket. Alltid när jag ringer så säger hon att de inte gör något speciellt eller har något inplanerat. Hade hon sagt att dom ska göra något så hade jag kunnat komma hem. 
    Vad är det du gör efter jobb som är så viktigt?
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 17:46:49 följande:
    Nej jag är väldigt på riktigt. Jag vill bara komma ur den här dumma spiralen som vårt förhållande är i just nu. Jag försöker ordna så vi kan ha en lycklig relation. Men hon är missnöjd hela tiden. Alltid på dåligt humör och tar avstånd.
    Klarspråk kanske fungerar här:

Du är korkad och förstör er relation! Du driver bort henne!
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 17:53:51 följande:
    Jag måste fixa med massa saker. Allt rör inte garaget eller bilar. Men det underlättar att hålla till där, då ytan är stor. Ibland känner jag mig kvävd av att inte kunna göra vad jag vill. Det känns som jag måste be om lov för att bara leva mitt liv. Jag försöker ta oss framåt i livet men där gör jag ju helt fel tydligen..
    Men du skriver ju att du är i garaget varje dag 16-23 efter jobb!!!
    Hur i hela friden kan du könna dig kvävd när du endast ser.till dina intressen?

Och hur mycket vi än skriver här så fattar du inte att det är du som gör fel!
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 20:57:12 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

Din sambo förtjänar så mycket bättre än dig!

Hon har inte tid för hobbysar för hon axlar.hela hushållet och barnen själv!

Hur gamla är barnen förresten?
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:05:15 följande:
    14 och 9 år
    Man lämnar inte en 9 åring ensam hemma. Inte ens med en 14 åring. Så din sambo är ganska låst vid hemnet.
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:08:15 följande:

Jag har läst allt ni skriver och jag trodde att jag skulle få mer igenkänning och sympati än det jag fick från er. Så de var chockerande läsning. Men ja nu ska jag strax åka hem. Och sova med era ord i tankarna. Jag vet inte, men jag blev rätt avrättad av er ikväll. Så tack för orden och godnatt

Du borde ta till dig av det folk har skrivit till dig. 
  • Agda90

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett ett kommentatersfält på FL där ALLA har varit överens.

TS ska poletten ramla ner på dig? Du har fått massor med svar, när ska du ta till dig det folk skriver?

Svar på tråden Är jag en dålig sambo?