Inlägg från: Anonym (Ja tyvärr!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja tyvärr!!)

Är jag en dålig sambo?

Ja, tyvärr är du en dålig sambo som tänker bara på dig själv!
    Vad gör du i garaget som är så viktigt för ert förhållande?
    Att du jobbar 8 - 16 är ju normalt men sedan garaget 16 - 23 och efter det vill du att din sambo ska lägga ifrån sig sitt för att ägna sin tid till dig.
    När ska du ägna tid åt henne?

• Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:04:30 följande:
    ja barnen tycker om mig väldigt mycket men de enda som de anser dåligt med mig är att jag inte är hemma så mycket. Vilket jag tycker är jätte tråkigt. ibland får jag känslan att jag inte är välkommen hem. Men min sambo säger att det är pga dom inte känner mig längre. Men jag vet inte hur jag ska lösa situationen. De är ju jätte mycket som behöver ordnas upp i mitt liv. Sommarbilen måste jag laga annars kan vi ju inte använda den exempelvis.

ibland vill jag inte åka hem för att de känns så tråkigt att min sambo inte gör något roligt. Då blir jag sittandes med mobilen och då känns det som jag slösar bort livet. Då kan jag ju lika gärna ta tag i mina projekt.
    Men VARFÖR  tror du att det är så?
    Jag gissar på att din sambo och hennes barn känner att du struntar i dom.
    Läs vad du själv har skrivit så kanske du förstår. 
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:13:07 följande:
    tänkte starta tråden igår men jag har inte hunnit ordna med dator till garaget. Så nu satt jag över lite på jobbet istället.
    Är det inte bättre att du åker hem och umgås med familjen istället?
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:30:07 följande:
    Pratade precis med min sambo och dom hade inte planerat något speciellt ikväll så jag stannar förbi garaget så jag får lite saker gjorda istället. 
    Va? Är du verkligen sann?
    Din familj är hemma och har inget inplanerat,  du väljer att åka till garaget.
    Åk hem istället och ha en mysig kväll med din familj medan du har dom kvar!
  • Anonym (Ja tyvärr!!)

TS, du kallar dig "man".
    Visa att du är det då och sluta bete dig som en egoistisk idiot, annars blir du snart singel istället för sambo.

• Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (nn) skrev 2025-05-09 17:03:37 följande:

Ja, du är en extremt dålig sambo. Varför har inte inte friat? 
    Det är äckligt att vara ''sambo''. Man ska vara gift om man ska nu bo ihop. 

Varför är det "äckligt" att vara sambo?
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Hellishen skrev 2025-05-09 17:08:58 följande:

Är du på riktigt?! 🤯 Detta är ju galet på alla vis. Tror du trollar.

Eller så är det kanske "Fridolini " som är i farten igen,.
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-11 17:03:42 följande:

Jag har läst och tagit åt mig av det ni skrivit. Anledningen till att jag valde att lägga upp på familjeliv är för att jag tycker svaren är mognare än Flashback när det kommer till relationsproblem. Iallafall kom jag hem sent på natten igår.. och jag vet inte varför men jag blev ledsen att min sambo gått och lagt sig. Än fast jag vet att klockan var mycket..01. Jag väckte henne lite försiktigt och frågade om hon ville fika med mig i köket och de ville hon inte. Jag vet att hon var trött och sov men de gjorde mig endå ledsen och jag kände mig bortvald ÄN fast jag vet att jag inte prioriterat henne på hela dagen. Jag försökte iaf prata med henne när jag var klar och blev också ledsen att hon inte pratade tillbaka så speciellt mycket. Jag kan som inte beskriva känslan jag känner i de här situationerna.

visst kan jag gå till en psykolog eller liknande men det känns som jag måste kunna sätta ord på vad problemet är först.
    jag har försökt att googla men jag blir inte klokare för det. 

Problemet är DU!
    Problemet är att du skiter fullständigt i din familj!
    Problemet är att du kör DITT race!
    Problemet är att DU är egoistisk och är tyvärr inte mogen för ett förhållande!
    Lilla gubben,  detta är faktiskt inget du kan googla efter!
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Ja) skrev 2025-05-11 17:15:20 följande:

Men du måste skämta?!

DU väljer att komma hem sent och blir besviken över att hon inte väntat på att du ska behaga komma hem?! Hade du ens hört av dig till henne om att du skulle bli senare än vanligt? 

På det så VÄCKER du henne för att fråga om hon vill fika med dig? Klockan ETT PÅ NATTEN? Förlåt, men vad i helvete tänkte du med? Hade blivit sinnessjukt arg om någon gjort det mot mig! 

Sen känner DU dig bortvald för att hon inte behagar välja att sova istället för att behaga dig när du äntligen masat dig hem?! Men snälla lilla vän!

Det fär loftet i garaget låter som en briljant idé eftersom det är där du bor och då kan du låta bli helt att åka till din ska sambo. Det enda hon är för dig en sängvärmare! Du har inte en relation med henne eftersom du aldrig umgås med henne!
    Jag instämmer!
    TS vill bara ha ett hembiträde. 
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    molly50 skrev 2025-05-20 19:27:43 följande:
    Men vad hade du egentligen förväntat dig? Att hon skulle acceptera att leva ensam í ert förhållande för att du satte dina hobbys före?
    Om du vill förändras och vet att du kan så är det något du borde ha visat lite tidigare. Nu är det nog försent. I alla fall för henne.
    Instämmer!
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?