• Anonym (Pass)

Få men inte ge

Tycker ni det är okej eller orättvist mot partner
    Jag är kvinna och gillar att få oralsex av en man. Det går jag igång på mest. 

Men jag skulle aldrig kunna ge oralsex till en man då det känns obehagligt och äckligt för mig att ha munnen där.

Låter det som utnyttjande om man har detta tankesättet eller finns det fler som tänker så? Eller tycker ni det ska vara på lika villkor i det fallet?

• Svar på tråden Få men inte ge
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Pass) skrev 2025-05-10 16:03:33 följande:
    Få men inte ge

Men jag skulle aldrig kunna ge oralsex till en man då det känns obehagligt och äckligt för mig att ha munnen där.

Låter det som utnyttjande om man har detta tankesättet eller finns det fler som tänker så? Eller tycker ni det ska vara på lika villkor i det fallet?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara faktiskt. Om en man nöjer sig med att inte bli avsugen är det väl bra, antar jag. Jag kan också tänka sig att en man som aldrig blir avsugen inte heller är så sugen på att gå ner på en kvinna. Jag skulle inte kunna tänka mig att inte suga av min kille, jag tycker det är hett.
  • lars6699

Haft en sådan flickvän hon var från Afrika . Älskade att slicka hennes fitta , hon ville inte ta min i munnen . Accepterade det vi är alla olika .

• Anonym (Tänk på hur du uttrycker dig)
    lars6699 skrev 2025-05-10 16:18:30 följande:

Haft en sådan flickvän hon var från Afrika . Älskade att slicka hennes fitta , hon ville inte ta min i munnen . Accepterade det vi är alla olika .

Dumt att vara grov och vulgär på ett familjeforum.

En grundregel här på forumet är att man vårdar sitt språk och pratar som en vuxen människa. Nåt annat är sjukt respektlöst.
  • Anonym (Samma)

Jag kan hålla med TS. Jag gillar när tjejen suger av mig, men vill helst inte gå ner på henne.

• Anonym (Anonym)

Alla är olika, vissa tycker om att få och andra ge. Det enda som är viktigt är att båda i förhållandet är nöjda med det. En del kanske är nöjda med att bara ge, att se sin partner "ha det bra" och behöver inte få tillbaka. Sen finns det fall där ena tycker det är äckligt/haft dålig upplevelse eller vad det än är som gör att man inte vill ge oralsex, men det måste man då kommunicera om. Man kan inte tvinga någon göra något om man inte vill/känner sig bekväm i att göra!

• Tom Araya
    Anonym (Pass) skrev 2025-05-10 16:03:33 följande:
    Få men inte ge

Jämlikt anser jag det blir om man i lika hög grad ger varandra utefter partnerns vilja och behov.

Så i ett förhållande med en man som gärna ger men inte själv vill ha, så blir det jämlikt.

Om du däremot förnekar honom något han vill ha och ger dig, då är det inte jämlikt.

Sedan finns också de som inte vill att det ska vara jämlikt och även de kan ju finna en passande pusselbit.
  • Smedkocken

Hur kan det vara orättvist?
    Ska man bli tvingad till nått man inte vill? 
    Jag gillar att ge men skulle aldrig nånsin kräva att få, skulle vara helt absurt!

• Anonym (Schysst)

Jag skulle inte berätta för tjejen att jag också ville få oralsex för att inte få henne att känna sig otillräcklig. 

• Allan 1

Kan tycka att det är ganska ledsamt ibland att aldrig få tillbaka.  Har alltid älskat att ge massor, och är nog bland de bästa har flera sagt. Men ytterst sällan fått tillbaka.
    Lärt mig att leva med det , skulle aldrig be om de heller.  

Svar på tråden Få men inte ge