• Anonym (Pass)

Få men inte ge

Tycker ni det är okej eller orättvist mot partner
    Jag är kvinna och gillar att få oralsex av en man. Det går jag igång på mest. 

Men jag skulle aldrig kunna ge oralsex till en man då det känns obehagligt och äckligt för mig att ha munnen där.

Låter det som utnyttjande om man har detta tankesättet eller finns det fler som tänker så? Eller tycker ni det ska vara på lika villkor i det fallet?

• Svar på tråden Få men inte ge
  • Shameless

Sex ska förstås inte bara nån form av transaktion, men då jag gillar att både ge och få oralsex så hade jag nog ledsnat i längden om det bara gick en väg. Ytterst tveksamt om jag ens hade valt att gå in i ett sånt förhållande. 

• Shameless
    Anonym (Tänk på hur du uttrycker dig) skrev 2025-05-10 16:32:12 följande:
    Dumt att vara grov och vulgär på ett familjeforum.

En grundregel här på forumet är att man vårdar sitt språk och pratar som en vuxen människa. Nåt annat är sjukt respektlöst.
    Du är nog i fel del av familjeliv om du är så pryd och lättkränkt. 
  • Anonym (Lo)

Inget utnyttjande men kan förstå om vissa saknar det eller tycker det känns orättvist.

Själv tycker jag den delen är mer intim än vanligt penetrationssex och brukar inte göra det förrän jag känt mannen ifråga ett tag. Vissa har svårt att förstå det men de flesta respekterar det.

• Anonym (Alla är olika)

Alla är olika. Men personligen gillar jag att slicka min fru och det stör mig inte det minsta att hon inte vill suga av mig. Hon är alldeles för fin för att jag skulle vilja utnyttja henne på det sättet. Det viktigaste för mig är att göra det så skönt som möjligt för henne (så länge hon bara orkar). Att se och höra henne njuta ger mig mycket mer tillfredsställelse än en avsugning skulle kunna göra. Vi har varit gifta i många år och jag är fortfarande tokig i henne, kan inte få nog av att tillfredsställa henne. 

Alla killar känner kanske inte så. Har man en kille som väldigt gärna vill ha något ensidigt tillbaka så får man väl försöka hitta andra sätt att göra det på. Men har man en man som prioriterar kvinnans njutning så får man försöka acceptera som kvinna att det bästa man kan göra i sängen faktiskt är att njuta maximalt.

Min fru hade först lite svårt att förstå det och har frågat om det verkligen inte finns något jag vill att hon gör för mig, men det enda jag önskar är att hon ska njuta. Har du en sån man behöver du inte bekymra dig för hur du ska betala tillbaka - Betala tillbaka i stön och njutning så blir han lycklig. 

• KimLinnefeldt

Man gillar lite olika, helt enkelt. "Rättvisa" är fel begrepp att använda i sängen. Det avgörande är att man respekterar varandra och försöker gå varandra till mötes, utan att göra våld på sig själv.

Möjligen skulle TS kunna försöka lära sig gilla det. Kanske med chokladsås? (Obs, skämt...)

• Anonym (Roine)
    Allan 1 skrev 2025-05-11 23:11:38 följande:

Kan tycka att det är ganska ledsamt ibland att aldrig få tillbaka.  Har alltid älskat att ge massor, och är nog bland de bästa har flera sagt. Men ytterst sällan fått tillbaka.
    Lärt mig att leva med det , skulle aldrig be om de heller.  

Ja, man får inte alltid det man önskar sig, men förhoppningsvis åtminstone det man behöver.

Vi ger varandra oralt, men jag saknar annat. Initiativ, fantasi, variation i ställningar, att se porr ihop och annat. Men jag överlever det, och det jag faktiskt får är så mycket värt att det andra betyder mindre.
  • Anonym (Roine)
    Anonym (Tänk på hur du uttrycker dig) skrev 2025-05-10 16:32:12 följande:
    Dumt att vara grov och vulgär på ett familjeforum.

En grundregel här på forumet är att man vårdar sitt språk och pratar som en vuxen människa. Nåt annat är sjukt respektlöst.
    Det här forumet passar nog inte för dig. Forumet handlar om sex. Könsord är ganska vanliga här. Men du kanske hoppas lära upp alla andra på FL om vilket språkbruk du vill ha?

(För övrigt gillar jag inte att du sätter ordet "sjukt" framför "respektlöst". "Sjukt" är ett så totalt utslitet kraftuttryck att det mist all sin kraft, det gör bara inlägget mindre intressant. Men det skulle jag ju aldrig skriva, alla får uttrycka sig som de vill, inom rimliga gränser.)
  • Anonym (Vammaren)

Så är det ofta för mig. Jag slickar henne till orgasm någon gång i veckan. Men jag får inget tillbaka. Inget konstigt alls i mitt liv

• Tukt

Ett rätt vanligt problem inom sexlivet är ju att lite för många ser sex som ekonomi. Att det ska vara milimeterrättvist hela tiden.
    .

• Anonym (Husfrun)
    Tukt skrev 2025-05-12 17:33:41 följande:

Ett rätt vanligt problem inom sexlivet är ju att lite för många ser sex som ekonomi. Att det ska vara milimeterrättvist hela tiden.
    .

Helt enig! Man kan ge och ta över tid så att det balanserar sig. Allt måste inte vara rättvist i stunden. Jag ger gärna och vet att jag får en annan gång, kanske inte nästa eller nästa gång men förr eller senare. Sex är väl heller ingen tävlan där man ska väga och möta något. Frågan är väl vad vi båda känner för i stunden 
  • Anonym (man51)

Jag älskar att ge och jag tycker om att få... och för mig så är oralsex ett naturligt inslag i mitt sex-och samliv och har varit sedan den dagen jag började ha sex med min första flickvän och efterföljande flickvänner.

Så jag skulle absolut känna att något "saknades" om min kvinna; inte uppskattade att jag går ner på henne, och jag skulle även känna en avsaknad om min kvinna inte uppskattade att gå ner på mig...

Sen skulle jag aldrig ställa några krav, åt endera håll. Men skulle min kvinna tydligt uttrycka tveksamheter, ogillande, kring oralsex så skulle jag vilja förstå varför... men jag skulle heller inte påbörja någon "övertalningskampanj". 

Om en kvinna går ner på mig så ser jag inte det som ett carte blanche att få avsluta under den "akten". Det ligger på kvinnan att isf vara tydlig med det... sen vill jag gärna vara tydlig med att "apapapappp... försiktigt..."

Personligen så uppskattar jag sex som handlar om vad man vill göra för och med sin partner, inte vad man förväntas göra...

• Meddelande borttaget
  • Anonym (JJ)
    AnnikaX skrev 2025-05-13 16:28:33 följande:

Man får ju ?ge å ta? som det heter :)

Precis! Lika härligt bägge delarna. Hade nog inte velat vara utan något av det.
  • Anonym (Man 9)

De e ju ni som par som ska trivas så är ni nöjda så är ni,
    Ja kan ge men kräver inget tillbaka, hon ger om hon vill.

• Anonym (Anonym1)

Det beror helt på vad du gör i övrigt. Ger du på andra sätt med händer eller kropp, d.v.s. ser till hans njutning.

Lägger du dig på rygg, får oralt och sen förväntar dig han ska sköta jobbet i missionären eller doggy hade jag kännt mig jäkligt ensam om du dessutom gjort tydligt du "aldrig" kommer ge oralt (ogillar allt med ordet aldrig) Sen behöver såklart inte varje "akt" vara ge och ta, älskar att bara ge men skulle det alltid vara så och ord som "aldrig" används skulle det bli ett problem för mig

• Anonym (ö)
    AnnikaX skrev 2025-05-13 16:28:33 följande:

Man får ju ?ge å ta? som det heter :)

Gäller det analsex också?
Svar på tråden Få men inte ge