• Anonym (Mx)

Pojkvän upprörd över spa

Pratar ni inte med varandra TS? 

Dom flesta i en relation skulle reagera på om den andra bokat ett spa utan att informera/fråga sin partner.

Helt ok att bara rak med att man denna gång vill åka själv, men man pratar om det.

• Anonym (Mx)
    Anonym (herregud) skrev 2025-05-11 09:27:29 följande:
    Hon informerade ju sin partner. Han reagerade inte först men sedan gick han inte på hemsidan och såg att det var mer av en paraktivitet och blev då sur.

Jag tycker det är helt absurt att vissa resonerar att en spa-dag inte kan genomlevas ensam utan att partnern måste involveras. Vilket fängelse. Räcker väl med att man informerar om att man vill åka dit? 
    Jag menar innan man bokar, men att man är tydlig med att man vill åka själv denna gång.

Troligen hade svaren på just Familjeliv varit annorlunda om en man bokat ett spa på egen hand och inte ville ha med frugan. 
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 09:40:02 följande:
    Varför skulle jag informera innan? Han gör som han vill med sina pengar och sin tid. Vad jag gör påverkar ju inte honom, vi hade inget planerat den dagen.
    Det finns ingen lag som säger det. Det är mer en respektfull gest.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 09:49:50 följande:
    Hur är det respektlöst att berätta efter bokningen?
    Ja, du förstår ju uppenbarligen inte det.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 10:03:35 följande:
    Så förklara då.
    Om du inte förstår dig på kommunikation och respekt i en relation så gör det nog varken från eller till med en rigorös förklaring.

Du verkar mer vara ute efter att ha rätt och tjafset som blir resultatet av detta. Du verkar inte vara ett dugg intresserad av att förstå vad flera här i tråden menar.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-12 21:34:51 följande:

Han ger sig visst inte, nu tog han upp det igen och försöker sälja in hur mysigt det skulle vara att gå på det tillsammans...

Och du vill att vi fortsätter kommentera dramat här?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-14 17:57:52 följande:
    Vad har det med saken att göra? Vi ses inte mindre för att jag går på spa själv, vi skulle inte ha setts den dagen oavsett. Jag behöver den dagen för att andas och ladda batterierna, det är första saken jag unnar mig själv på väldigt lång tid.
    Åja, du unnar dig rätt många timmar på Familjelivs forum också. Är inte det rekreation?
  • Anonym (Mx)
    nihka skrev 2025-05-14 18:48:07 följande:
    Rätt torrt liv om man anser att FL är nåt man unnar sig motsvarande spa.
    Upplevelsen är nog inte samma, men tiden man får själv(egentiden) är nog betydligt mer än vad det blir på 1-2 spadagar.
  • Anonym (Mx)
    nihka skrev 2025-05-14 18:56:20 följande:
    Egentiden hon får här med kritik för att hon vill gå på spa själv väger nog inte så tungt i batteriladdarpotten.
    Det är väl blandad kompott. Vissa tycker si och andra tycker så, precis som i alla trådar. Jag hävdar att läsa och skriva på Familjeliv är egentid. Om det inte laddar batterierna så kan man använda samma tid till en promenad/träning eller annan mer givande aktivitet.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-14 22:12:36 följande:
    Nu är det ju så att alla är olika och du kan inte uttala dig om vad som ger mig energi.
    Du behöver inte ha taggarna utåt. Jag svarade på Nihkas antagande att man inte får så mkt energi här, men om du får det så är det bara bra.. då får du lite egentid och chans att ladda batterierna.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa