• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 04:01:56 följande:
    Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Jag hade gärna följt med...MEN om jag fick en enkel förklaring om varför så hade jag till 100% tyckt att hon skulle göra det själv och hade tyckt det var en smart grej.

Känns som att killen som först kollar upp stället, inser att man kan vara två, tror han misstänker att du skall dit med nån annan vilket är en sjuk tanke.

Svartsjuka är extremt osexigt!
  • Anonym (Lilo)

Å ena sidan: Om killen gillar spa så fattar jag att han blir lite störd, men vill du göra det själv är det väl så.

Han kan ju boka en massage utan att boka dig också liksom.

Å andra sidan:

Jag hade känt mig utanför om min man hade åkt på spa utan mig. Det är en så typisk aktivitet att göra med någon.

För egen del håller jag mig till kallis eller massage som ensam wellnessaktivitet. Åker jag på spa så är min man med, eller ett par väninnor.

• nihka
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 04:01:56 följande:
    Pojkvän upprörd över spa

Strunta helt i honom. Du har full rätt att gå precis var du vill utan att ta med honom eller be om lov och vill du gå ensam på spa för att koppla av så gör du naturligtvis det.

Det är väl knappast så att han aldrig gör något på egen hand utan dig och om han inte gör det är det dags.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Tess)

Låter som att du behöver en paus från din krävande och kritiska pojkvän. Ibland är det skönt att få slappa själv, det är inget konstigt 

• Anonym (Ledsen)

Jag hade blivit jätteledsen om min man bokade en resa för två men inte ville ha med mig utan hellre var ensam. Om det inte fanns en objektivt sett ok anledning hade jag trott att han i så fall funderade över skilsmässa. 

Så jag förstår din pojkvän. Han tror nog att er relation är på upphällningen nu, att du inte vill ha honom längre. 

• Anonym

Att inte respektera att partnern behöver ensamtid är en mycket dålig egenskap.
    Kankse inte en total dealbreaker men ett rejält skav.

• Postman

Låter supermärkligt att boka in en aktivitet utan att kolla av med sin partner. Åka själv kan man göra men man förankrar det med sin andra hälft innan.  

• Anonym (herregud)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-11 08:39:26 följande:

Jag hade blivit jätteledsen om min man bokade en resa för två men inte ville ha med mig utan hellre var ensam. Om det inte fanns en objektivt sett ok anledning hade jag trott att han i så fall funderade över skilsmässa. 

Så jag förstår din pojkvän. Han tror nog att er relation är på upphällningen nu, att du inte vill ha honom längre. 

en resa är ju knappast samma sak som en spa-dag. 
  • Anonym (Hon)
    Postman skrev 2025-05-11 08:50:49 följande:

Låter supermärkligt att boka in en aktivitet utan att kolla av med sin partner. Åka själv kan man göra men man förankrar det med sin andra hälft innan.  

Varför i hela friden då?
  • Shiba56

Alla behöver egentid. Om det sedan visar sig att han inte gillar spa så kanske han gnäller och kritiserar och förstör allting. 

Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa