• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Hon)
    Postman skrev 2025-05-11 08:50:49 följande:

Låter supermärkligt att boka in en aktivitet utan att kolla av med sin partner. Åka själv kan man göra men man förankrar det med sin andra hälft innan.  

Varför i hela friden då?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:25:13 följande:

Pratar ni inte med varandra TS? 

Dom flesta i en relation skulle reagera på om den andra bokat ett spa utan att informera/fråga sin partner.

Helt ok att bara rak med att man denna gång vill åka själv, men man pratar om det.

Om vi inte pratar, hur skulle han då veta att jag bokat? Varför skulle jag fråga? Jag bestämmer väl för tusan själv vad jag vill göra?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 09:33:12 följande:
    Beror helt på hur du lever i övrigt.

Om det är satt i system att länga pengar på dig själv istället för andra så är det extremt osexigt.
    Satt i system? Det är mina pengar, han har sina egna. Jag tänker inte fråga om lov att få spendera mina egna pengar.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:34:41 följande:
    Jag menar innan man bokar, men att man är tydlig med att man vill åka själv denna gång.

Troligen hade svaren på just Familjeliv varit annorlunda om en man bokat ett spa på egen hand och inte ville ha med frugan. 
    Varför skulle jag informera innan? Han gör som han vill med sina pengar och sin tid. Vad jag gör påverkar ju inte honom, vi hade inget planerat den dagen.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:43:08 följande:
    Det finns ingen lag som säger det. Det är mer en respektfull gest.
    Hur är det respektlöst att berätta efter bokningen?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-11 09:54:38 följande:

Alltså om man är ett par så pratar man väl med varandra om olika planer och så? Jättekonstigt att bara informera i efterhand att man förresten ska åka bort på spa tycker jag. 

Med det sagt - alla är olika och som alltid handlar det om att hitta någon man passar ihop med. 

Åka bort? Det är i samma stad och det är några timmar det rör sig om.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (O) skrev 2025-05-11 09:56:00 följande:

Ja, jag hade reagerat på att det är onödigt att slösa pengar på att boka för två när man tänker åka ensam. Finns väl span där man kan åka ensam och betala för en?

Inte dit jag vill och vad har någon annan med mina pengar att göra? Uppenbarligen tycker jag att det är värt det.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 10:00:25 följande:
    Ja, du förstår ju uppenbarligen inte det.
    Så förklara då.
  • Anonym (Hon)
    Postman skrev 2025-05-11 10:00:57 följande:
    För är man ett par så är man en enhet, man checkar av med varandra, det gör det betydligt enklare för relationen. Visst, man kan leva parallella liv som ett par med men då är risken för missförstånd och feltolkningar enormt stor. 
    Förstår ändå inte varför jag ska checka av något jag gör på min egen tid för mina egna pengar. Han informerades, ser inte varför jag behöver göra det i förväg när det inte är något som påverkar honom öht.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa