Inlägg från: Anonym (herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (herregud)

Pojkvän upprörd över spa

Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-11 08:39:26 följande:

Jag hade blivit jätteledsen om min man bokade en resa för två men inte ville ha med mig utan hellre var ensam. Om det inte fanns en objektivt sett ok anledning hade jag trott att han i så fall funderade över skilsmässa. 

Så jag förstår din pojkvän. Han tror nog att er relation är på upphällningen nu, att du inte vill ha honom längre. 

en resa är ju knappast samma sak som en spa-dag. 
  • Anonym (herregud)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:25:13 följande:

Pratar ni inte med varandra TS? 

Dom flesta i en relation skulle reagera på om den andra bokat ett spa utan att informera/fråga sin partner.

Helt ok att bara rak med att man denna gång vill åka själv, men man pratar om det.

Hon informerade ju sin partner. Han reagerade inte först men sedan gick han inte på hemsidan och såg att det var mer av en paraktivitet och blev då sur.

Jag tycker det är helt absurt att vissa resonerar att en spa-dag inte kan genomlevas ensam utan att partnern måste involveras. Vilket fängelse. Räcker väl med att man informerar om att man vill åka dit? 
  • Anonym (herregud)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-05-12 01:07:13 följande:

Hur jag hade känt i hans sits beror på hur relationen är i övrigt.

Jag har varit i relationer där min partner inte betett sig på ett sätt som skyddar relationen. Exempelvis tagit emot inviter från andra män eller kommunicerat mycket med män som visat ett intresse. Det har också saknats en riktig öppenhet.

I en sådan relation så kan självkänslan och tilliten sakta brytas ned. Och då hade jag kunnat tycka att var suspekt att min partner åkte på SPA där det bara gick att boka in par.

Men hade jag varit i en bra relation så hade jag inte brytt mig. Däremot har jag inte varit med om att någon av mina partners inte tillfrågat mig om jag vill följa med. En annan sak blir det också om min partner vill åka på något med sina väninnor. 

bra skrivet.
  • Anonym (herregud)

Till TS: hoppas han inte kväver dig bara. Du hade ju en historia av relationsvåld. 

Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa