• nihka

Pojkvän upprörd över spa

Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 04:01:56 följande:
    Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

Strunta helt i honom. Du har full rätt att gå precis var du vill utan att ta med honom eller be om lov och vill du gå ensam på spa för att koppla av så gör du naturligtvis det.

Det är väl knappast så att han aldrig gör något på egen hand utan dig och om han inte gör det är det dags.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (herregud) skrev 2025-05-11 08:52:38 följande:
    en resa är ju knappast samma sak som en spa-dag. 
    Exakt. Inte alls jämförbart med en weekendresa. Dagspa är inte mer än ett lite lyxigare besök på en simhall. Vissa simhallar har till och med relaxavdelning som man kan boka in sig på separat. Inget man behöver be någon om lov för att göra på egen hand.
  • nihka
    Anonym (Trötter) skrev 2025-05-11 18:49:29 följande:
    Så det är ett dygn som är gränsen? Om hon hade velat göra en aktivitet som tagit mer än 24h på egen hand så måste hon be om lov?
    Om man bor ihop ska man givetvis tala om att man inte kommer hem på natten och har man yngre barn ska man givetvis "be om lov" så man är överens om vem som tar hand om barnen.
  • nihka
    Anonym (Mannen) skrev 2025-05-12 00:44:34 följande:
    I en sund relation bryr man sig om varandra. Det betyder inte att man ska låta bli att göra saker själv men man ska inte heller strunta i varandra. Man behöver bekräfta varandras känslor.
    Jo, hon ska strunta i hans barnsliga reaktion. Att hon vill åka på spa ensam och bokar in några timmar på egen hand är verkligen inget att bli upprörd över. Han får acceptera att hon vill ha egentid och inte försöka tvinga sig på.
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 18:37:01 följande:
    Åja, du unnar dig rätt många timmar på Familjelivs forum också. Är inte det rekreation?
    Rätt torrt liv om man anser att FL är nåt man unnar sig motsvarande spa.
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 18:52:27 följande:
    Upplevelsen är nog inte samma, men tiden man får själv(egentiden) är nog betydligt mer än vad det blir på 1-2 spadagar.
    Egentiden hon får här med kritik för att hon vill gå på spa själv väger nog inte så tungt i batteriladdarpotten.
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 22:03:25 följande:
    Det är väl blandad kompott. Vissa tycker si och andra tycker så, precis som i alla trådar. Jag hävdar att läsa och skriva på Familjeliv är egentid. Om det inte laddar batterierna så kan man använda samma tid till en promenad/träning eller annan mer givande aktivitet.
    En annan aktivitet som spa på egen hand.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa