Trött på mitt jobb som socialsekreterare
Jag har jobbat som socialsekreterare inom försörjningsstöd i cirka fem år. Jag älskar mitt jobb och jag känner ofta att jag gör skillnad. Har en bra chef (för ovanlighetens skull) och trivs hyfsat med kollegorna.
Men, den senaste tiden har jag blivit så trött. Det är som om min empati inte räcker till längre. Jag börjar bli hårdare, fattar hårdare beslut snabbare, orkar inte motivera och bygga relation, stör mig allt oftare på invandrarkvinnor som inte har jobb och klarar språket, stör mig som in i helvete på missbrukare och deras pissiga attityd. Har blivit cynisk gentemot den gruppen och tänker att de ju ändå kommer börja knarka igen.
Stör mig på så många hela tiden och har börjat dra mig undan och isolera mig själv. Söker efter nytt jobb på Platsbanken och kommer på mig själv med att allt oftare klicka på jobb som innebär minimalt med kontakt med människor. Tyvärr krävs det utbildning om man ska jobba på lager, jag har fel utbildning och ingen csn kvar. Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med den här tråden. Jag vet inte hur jag ska göra längre bara.