• Tecum

Hur hade du känt?

Jag tycker du övertänker. Den passionerade relationen fungerade ju inte för någon av er, vilket vad jag förstår är vanligt. Passionerade relationer är ofta toxiska och egentligen inget att sträva efter. Också naturligt att man blir lugnare och mer eftertänksam när man blir äldre, vilket inte betyder att kärleken är mindre.

Kanske lite klumpigt formulerat av honom, men jag hade tolkat det som att han inte ska låta sig svepas med på samma sätt någon mer gång och att han inte vill ha någon sådan relation igen. Du skriver att äntligen har en sund och stabil relation, då är det inte bra alls att övertolka och leta fel. Eller har du redan börjat tröttna på honom?

• Tecum
    Kvinna7 skrev 2025-05-12 06:44:53 följande:
    Måste bara få säga, gillar dina svar på forumet. Alltid fina, välformulerade och kloka. Fått mkt fin feedback av dig.
    Tack snälla!Hjärta Jag brukar mest få påhopp och medvetna feltolkningar för det jag skriver, så det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg! Jag försöker svara vänligt och konstruktivt och ge råd så gott jag kan.
  • Tecum
    Anonym (Sårad) skrev 2025-05-12 16:53:26 följande:

Är jag inte den för honom kan ju han inte heller vara den för mig som någon tidigare nämnt. Känns ju direkt förnedrande att ens partner känner sig okej med att säga så till en. Som att vi skulle ha en tom öppen överenskommelse av att nöja oss med varandra. 
    Mycket märkligt han då sa han aldrig varit så lycklig i början. Så less på hur män glappar på för att fånga in en och sen ta en för givet. 
    Fan. 

Varför skulle du inte vara rätt kvinna för honom? Han har ju sagt att den stora kärleken han upplevde INTE var rätt! Separationen var ömsesidig skrev du. Och han är lyckligare med dig än han varit i tidigare relationer.

Tyvärr får jag intrycket att det är DU som blivit osäker och börjat tappa känslor för honom. Och en dåligt formulerad mening hugger du genast på och tolkar till det värsta.
    Har du öht frågat honom vad han menade och vad han egentligen känner för dig? 
Svar på tråden Hur hade du känt?