Fick in sambons ljudbok i mina lurar
Din sambo kanske är bisexuell.
Boken jag hörde innehöll två personer med samma kön som mig, men online bokloggen (det är någon app som det går att gå in och titta på olika användares bokhylla, väldigt praktiskt när jag vill köpa böcker i present och vill hitta något nytt) visar som sagt även andra konstellationer.
Jag känner ingen oro ifråga om sambons sexualitet, jag tänker att hen inte hade blivit tillsammans med mig om det inte fanns ett intresse, vi lever i ett (större) samhälle där alla sorters familjer är välrepresenterade, så fanns nog ingen social press att vara i ett heteronormativt förhållande.
Däremot är jag såklart orolig för att förlora sambon. Det vill jag absolut inte.
Jag skulle också bli orolig om hen plötsligt började titta på porr, inte för att det skulle störa mig, utan för att sambon förklarat att det är något som hen aldrig varit intresserad av att se, hen tycker heller inte om hångel mm i vanliga filmer.
Sambon har autistiska drag (är under NPF.utredning just nu) och tror själv att obehaget av att se fysiska kärlekshandlingar kommer från det. Jag har läst lite och det verkar som att det statistiskt är färre autistiska personer som lever enligt heteronormen än bland "normala" allmänheten.