• Anonym (ST)

Var går gränsen för att barnen ska slippa träning pga vädret?

Anonym (Hola) skrev 2025-05-15 09:01:13 följande:
    Är det någon som sagt det då?
    Och med "kännas bra" har i varje fall jag inte skrivit något om att man är (eller på väg att bli) sjuk. Att träna med förkylningssymptom kan vara förödande.

Däremot en negativ känsla i kroppen, dålig ork, ingen lust, prokrastinering, vill hellre göra något annat. Den känslan. Till 99% är den inte kvar när du är klar.

Jag vill gärna föregå med gott exempel gentemot mina grabbar men självklart ingår i det att jag lär dem att känna efter hur det känns FYSISKT. Lira boll med ont i halsen tex är big no no. För de kan inte träna litegrann eller "ta det lugnt" utan de går all in och då är det mitt jobb att avgöra det.
    Man får dock vara försiktig och lyhörd som förälder om ens barn allt som oftast har en negativ känsla och ingen lust. För det ska vara roligt att idrotta. Är det inte kul så har man antingen fel sport eller så är man inte intresserad av sport överhuvudtaget. 
  • Anonym (ST)
    Anonym (Hola) skrev 2025-05-15 13:32:59 följande:
    Det är ingen som sagt något om det heller.
    Som du själv skriver, då kanske man ska sluta med den idrotten och testa något annat. Eller så vill ungen spela fiol, det lär visa sig med tiden. 

Går också i vågor har vi märkt i vår familj. Ibland är den regelbundna aktiviteten ihop med andra (andra barn/ungdomar men också andra trygga vuxna) det som varit stöd för barnen när de gått igenom något. De kanske inte alltid vill prata med föräldrarna men då kan ledarna ha en väg in. 
    Nej, det var ingen som sa något om det - därför sa jag det. Glad

För det tål att sägas då och då.

Tror att det är bra att kolla av sig själv som förälder ibland, om man älskar barnens träning mer än barnen gör så är det kanske dags att ta en paus. 
  • Anonym (ST)
    Anonym (Kör bara kör) skrev 2025-05-19 09:14:56 följande:
    Precis så. Man är en del av ett lag och det fattar inte visss barn/föräldrar. Det är så himla lätt att stanna hemma pga regn, trötthet och mosters besök. Medan tränarna och de andra barnen står där i ur och skur. Så otroligt ignorant. 
    Det är väl därför man har olika nivåer på lag?

En del ser fotbollen som en hobby och inte som ett extrajobb. Där skiljer sig folks åsikter åt och det är helt okej i min värld.

Barnen har också skolan att sköta och den måste ju få komma först. 
Svar på tråden Var går gränsen för att barnen ska slippa träning pga vädret?