Anonym (Ledsen) skrev 2025-06-03 14:38:07 följande:
Nu har det gått tre veckor och allt känns fortfarande så overkligt. Mår verkligen dåligt. Men det pendlar upp och ner. I helgen fick jag nästan lite panikångest och grät otroligt mycket. Idag känns det något lättare. Imorgon hade jag tänkt försöka ut och äta lite på kvällen med en kompis. Kanske ta nåt glas vin. Men känns som jag gör ?fel? som gör så. Men jag sörjer ju inte mindre sorg för det. Vet inte hur jag ska känna. Man måste kanske försöka aktivera sig lite. Men känns konstigt att sminka sig och ?gå ut? en runda med. Hur ska man känna??
Jag kände som du. Någonstans vill man må bättre men man får skuldkänslor när man försöker. Att stå och sminka sig eller försöka skratta gör bara ont. Jag undvek att gå ut första tiden, för var gång du ser någon som påminner om dina förälder eller du råka höra någon nämna sin förälder i en konversation så är det som en damm som brister, att stå och fulgråta bland massa främlingar är inget jag rekommenderar.
Var hemma, försök se på filmer och fokusera på det. När min pappa dog så tittade jag på alla Aksungefilmerna som jag kunde hitta, men hitta något som fungerar för dig.
Jag brukar drömma om mina föräldrar, och då drömmer jag att jag grälar med dem, inget allvarligt mer "tonårs gräl" om ingenting men jag antar en psykolog skulle säga att jag är arg på dem för att de dog och lämnade mig men man kan ju inte bråka om det så drömmarna tar sig andra uttryck.
Mornarna var alltid värst, det var de under många år.