Inlägg från: RenLuft |Visa alla inlägg
  • RenLuft

Sorg

Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-13 18:08:26 följande:
    Sorg

Behöver lite stöd från andra som kanske varit med om liknande. Jag fick mitt andra barn för två veckor sedan. I en tid när man ska känna sig glad så händer det värsta. Min pappa fick hjärtstopp förra veckan och låg på intensiven några dagar tills att han gick bort idag. Bara att vara på intensiven varje dag har varit otroligt jobbigt och se han ligga där. Och nu finns han inte mer. Mår så otroligt dåligt. Men måste ju ändå finnas för mina barn och ta hand om dom även om min sambo såklart gör det mesta just nu. Förstår inte hur jag ska ta mig igenom det här. Blir man nånsin glad igen? 

Det du går igenom är så otroligt mycket på en gång. Två stora livshändelser, en början och ett slut, nästan samtidigt. Det är inte konstigt att det känns övermäktigt. Sorgen efter en förälder skakar om hela ens värld, och samtidigt står du där med ett nytt liv i famnen. Det är så dubbelt, och det gör det inte lättare.

Det tar tid. Och det får ta tid. Du måste inte vara stark hela tiden. Du får gråta. Du får sakna. Du får känna allt.

Jag beklagar sorgen!!!
Svar på tråden Sorg