• tussann

Ful trött tråkig

Kan du prata med din man om alla dessa känslor du går omkring och bär på? Får du något stöd från honom, försöker han få dig att må bättre, ger han dig den bekräftelse du behöver?

Jättesvårt att säga nåt som får det att kännas bättre.. men jag lider delvis med dig. Det är en hemsk värld vi lever i där allt är så fruktansvärt utseendefixerat. Jag har också haft diverse komplex över min kropp, men har blivit bättre på att inte bry mig så mycket om det på senare år.

Gym skulle inte heller vara ett alternativ för mig då jag är ganska folkskygg. Men det går ju faktiskt att träna och motionera hemma också om man vill det. Köp ett motionsband och ställ framför teven, beta av serier medan du promenerar. Hitta sätt att kombinera nytta med nöje.

Eller om du verkligen vill gå till ett gym kanske du kan gå tillsammans med en vän istället för din man om det skulle kännas bättre. Däremot borde du inte behöva oroa dig för att din man ska titta på andra tjejer, gör han det är han inget att ha. Då förtjänar du någon bättre.

Svar på tråden Ful trött tråkig