• Anonym (Förfallet)

Ful trött tråkig

Usch jag är så trött på mitt liv och även på hur jag ser ut.
    försökt söka på om man kan operera fingrar, de är så fult böjda. Men har sldrig funnit något om det.
    det skulle jag verkligen vilja fixa till. Gömmer alltid händerna. 

Sen hsr jag ingen ork längre så jag hsr gått upp 10 kg!!!!
    Kroppen förfaller och jag vågar inte gå till gymmet: all reklam man ser från närmaste gymmet är på tjejer med byxor som markerar rumpan och skär bokstavligen in mellan skinkorna!
    nej jag vill inte gå dit med min man som jag tänkt för det ger mig ångest att han ska dräggla över dem. 

skäms verkligen över att visa mig och är alltid heltäckt på stranden m/utomhus nu förtiden. Har sä ful kroppsform, fula celluliter och sår som inte läker. 

att man kan känna/vara så ful så man inte vill leva..och det hindrar mig i alla sociala sammanhang. 

sen att jag inte har ett fast jobb, stressar runt som vikarie på flera jobb. 

känner mig inte hemma nånstans. Alltid i bakgrunden överallt. självklart visar jag bara positiva sidor och är ganska omtyckt som vikarie tror jag. Men man är allid utanför. alltid bara vikarie och jag antar att jag borde vara tacksam för mina jobb då många inte har något alls. Det är jag såklart men känner mig dränerad på alla plan Just nu. känner mig väldigt utbytbar och otillräcklig. Och ful. Trött. Tråkig. 

• Svar på tråden Ful trött tråkig
  • tussann

Kan du prata med din man om alla dessa känslor du går omkring och bär på? Får du något stöd från honom, försöker han få dig att må bättre, ger han dig den bekräftelse du behöver?

Jättesvårt att säga nåt som får det att kännas bättre.. men jag lider delvis med dig. Det är en hemsk värld vi lever i där allt är så fruktansvärt utseendefixerat. Jag har också haft diverse komplex över min kropp, men har blivit bättre på att inte bry mig så mycket om det på senare år.

Gym skulle inte heller vara ett alternativ för mig då jag är ganska folkskygg. Men det går ju faktiskt att träna och motionera hemma också om man vill det. Köp ett motionsband och ställ framför teven, beta av serier medan du promenerar. Hitta sätt att kombinera nytta med nöje.

Eller om du verkligen vill gå till ett gym kanske du kan gå tillsammans med en vän istället för din man om det skulle kännas bättre. Däremot borde du inte behöva oroa dig för att din man ska titta på andra tjejer, gör han det är han inget att ha. Då förtjänar du någon bättre.

• Eurydike

Jag tycker det är bra att du skriver ?just nu? på slutet, för ibland mår man sämre än annars. Ingen är på topp hela tiden, men vissa av sakerna är problem som du kan förändra. Om du vill träna kan du göra det med vikter och kroppsövningar hemma. Man måste inte gå till gymmet. Om du vill gå ner i vikt är promenader bra. Även att kanske göra någon förändring i kosten som är hållbar över tid? Men försök även tänka att ditt värde inte sitter i ditt utseende. Du är värd lika mycket oavsett hur du ser ut.

• Anonym (Hinkan)

Om jag får gissa så är det stora problemet hur du mår, inte hur du ser ut. Tankarna om utseendet gissar jag är ett symptom på dåligt mående. Så släpp det här med att dölja din kropp i olika situationer. Sluta göm dina händer! Lägg dem väl synligt på bordet eller i knät! Du kommer att märka att ingen bryr sig. Gå och bada sen när det blir varmt! 

Vad mår du bra av? Gör mer av det. De flesta mår bra av motion, så om inte ditt jobb ger dig det - promenera eller cykla, gärna i naturen, en gång om dagen. Du måste inte bli skittrött och svettig. Det viktiga är att du kommer ut i fågelsången och rör på kroppen en stund. Försök att inte ha något i öronen, utan var uppmärksam på det du ser omkring dig här och nu istället. 

Äter och sover du på regelbundna tider? Om inte så fixa till det så gott det går med det jobb du har. 

Mår du bra i din relation? 

Svar på tråden Ful trött tråkig