Inlägg från: Samanta245 |Visa alla inlägg
  • Samanta245

Duschar i två timmar

Anonym (S) skrev 2025-05-14 21:27:40 följande:

Jag tycker också att det är jobbigt att duscha då det tar lång tid. Inte att tvåla in och skölja, men det är så mycket annat som jag gör i samband med dusch att det tar ca en timma. Först sätter jag in linser (på morgonen) vilket tar lite tid. Sedan behöver jag sätta upp håret om inte jag ska tvätta det. Om jag tvättar håret tar det lång tid att schamponera, skölja, sätta i balsam och skölja igen. Duschcreme över hela kroppen och två till tre gånger i veckan rakar jag mig under armarna och benen. En gång i veckan rakar jag fiffi. En till två gånger i veckan filar jag fötterna. Försöker ett inte ta allt på samma gång så för det mesta är det något. Sist tvättar jag ansiktet. Sedan torka och sätta på ögoncrem, ansikscreme och därefter spf. Sedan smörjer jag in hela kroppen med lotion. När det är klart sätter jag på concealer, därefter deo och trosor. Sedan fixa hår och smink. Puh, det är så tråkigt och jobbigt. Funderar ibland på att skita i allt, men vill inte förfalla.

Anonym (S) skrev 2025-05-14 21:27:40 följande:

Jag tycker också att det är jobbigt att duscha då det tar lång tid. Inte att tvåla in och skölja, men det är så mycket annat som jag gör i samband med dusch att det tar ca en timma. Först sätter jag in linser (på morgonen) vilket tar lite tid. Sedan behöver jag sätta upp håret om inte jag ska tvätta det. Om jag tvättar håret tar det lång tid att schamponera, skölja, sätta i balsam och skölja igen. Duschcreme över hela kroppen och två till tre gånger i veckan rakar jag mig under armarna och benen. En gång i veckan rakar jag fiffi. En till två gånger i veckan filar jag fötterna. Försöker ett inte ta allt på samma gång så för det mesta är det något. Sist tvättar jag ansiktet. Sedan torka och sätta på ögoncrem, ansikscreme och därefter spf. Sedan smörjer jag in hela kroppen med lotion. När det är klart sätter jag på concealer, därefter deo och trosor. Sedan fixa hår och smink. Puh, det är så tråkigt och jobbigt. Funderar ibland på att skita i allt, men vill inte förfalla.

Jag är inte ensam.  Du har samma problem. 
  • Samanta245
    Kvittning skrev 2025-05-15 08:21:58 följande:
    Anonym (Vatten) skrev 2025-05-14 21:03:44 följande:

Ser att några skriver att dom använder schampo två gånger och sköljer ur. Blir nyfiken.Finns det några särskilda fördelar med det? Brukar skölja ur en gång med schampo. 

Fick tipset av en frisör att schamponera två gånger och har märkt att det gör en väldig skillnad på hur länge håret håller sig rent. Nu kan jag utan problem tvätta håret var tredje dag, innan behövde jag tvätta det varannan

Ser att några skriver att dom använder schampo två gånger och sköljer ur. Blir nyfiken.Finns det några särskilda fördelar med det? Brukar skölja ur en gång med schampo. 

Fick tipset av en frisör att schamponera två gånger och har märkt att det gör en väldig skillnad på hur länge håret håller sig rent. Nu kan jag utan problem tvätta håret var tredje dag, innan behövde jag tvätta det varannan

Jag duschar en gång i veckan.  Vem orkar två timmar varannan dag 
  • Samanta245
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-16 04:11:49 följande:

Jag kan tycka att det är skönt att duscha varmt. Kanske inte i två timmar, men en. Jag brukar sätta mig på golvet och luta mig mot väggen och somna till.

Det var roligt.  Du sover.  Jag försöker att fokusera och vara vaken.  Tvärtom i mitt fall.  Jag fattar inte hur andra kan duscha på 10 minuter.  Det tar tio minuter för mig att ta kläder och släppa håret. 
  • Samanta245

Så man måste både massera och skölja håret två gånger om man schamponerar två gånger 
  • Samanta245
    mammatill6 skrev 2025-05-18 08:04:44 följande:
    Hur andra gör. Mer nyfiken på vad du gör så länge. Berätta vad som tar lång tid? Många här har långt hår o duschar på 10 minuter. Och varför kan man inte resa näs man vill för att man är kvinna?
    Problemet är att det kliar om man inte duschar länge.
  • Samanta245

Jag har hört om schampomössa. Man behöver inte vatten när man använder den för att tvätta håret.  Har ni använt den någon gång? 

• Samanta245
    Anonym (J) skrev 2025-05-18 16:34:37 följande:

Vad exakt är det du gör i två timmar? 

Står du och löddrar upp tvålen i en halvtimme? Du blir faktiskt inte renare av det. Och detta kommer från en tjej som haft hemska problem med bacillskräck! Jag kunde inte ens röra en godispåse och sen äta godiset med handen efteråt. Jag kunde inte få nägot emot läpparna för då fick jag tvätta dom med tvål.

Lita på mig. 

Du blir inte renare av att gnugga in tvålen. tvärtom blir din hud irriterad. 

Och, dina barn påverkas av detta. De kommer bli likadana.

Anonym (J) skrev 2025-05-18 16:34:37 följande:

Vad exakt är det du gör i två timmar? 

Står du och löddrar upp tvålen i en halvtimme? Du blir faktiskt inte renare av det. Och detta kommer från en tjej som haft hemska problem med bacillskräck! Jag kunde inte ens röra en godispåse och sen äta godiset med handen efteråt. Jag kunde inte få nägot emot läpparna för då fick jag tvätta dom med tvål.

Lita på mig. 

Du blir inte renare av att gnugga in tvålen. tvärtom blir din hud irriterad. 

Och, dina barn påverkas av detta. De kommer bli likadana.

Jag har fett hår 
  • Samanta245
    Anonym (T) skrev 2025-05-19 08:55:21 följande:
    Det är nästan lika konstigt att du bara duschar en gång i veckan som att du duschar i två timmar.

Ta en snabb dusch lite oftare istället så behöver du kanske inte 2 hela timmar att göra dig ren. 
    Du har rätt.  Jag borde göra så.
  • Samanta245
    Anonym (Johanna) skrev 2025-05-21 13:50:37 följande:

Är du deprimerad? Då kan det bli som en tvångshandling

Vad menas med tvångshandling? Jag är bara ren.
Svar på tråden Duschar i två timmar