Inlägg från: Samanta245 |Visa alla inlägg
  • Samanta245

Duschar i två timmar

Anonym (Vatten) skrev 2025-05-21 19:28:40 följande:

Tycker det beror lite på varför du duchar i 2 h. Är det för att det är skönt? Eller för att du ska bli ren? 

Jag kan duscha i över 1 h ibland, eftersom jag inte har ett badkar och tycker det är härligt och varmt. Gillar också kallbad, så kan tycka om att växla mellan varmt och kallt vatten. Det ger samma effekt på kroppen som att sitta i bastun och slänga sig i havet.  Men för att bli ren räcker en dusch på typ 10-15 min. 

Det tar tid att tvåla in och massera sen skölja.  10 min tar att massera håret.
  • Samanta245
    Anonym (?) skrev 2025-05-21 21:08:26 följande:
    Ok, så vad gör du de andra 110 minuterna?
    Jag är långsam som en snigel.  
  • Samanta245
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-05-21 22:14:01 följande:
    Hur kan du duscha en gång i veckan. Det är jättesällan. Och ohygienskt.
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-05-21 22:14:01 följande:
    Hur kan du duscha en gång i veckan. Det är jättesällan. Och ohygienskt.
    Jag duschar en gång i veckan för att jag har barn och jag tycker att det är jobbigt duscha. 

• Samanta245
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-05-22 20:53:29 följande:
    Fortfarande väldigt ohygieniskt att duscha så sällan. Att inte duscha för att man har barn är ju en väldigt dålig ursäkt.
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-05-22 20:53:29 följande:
    Fortfarande väldigt ohygieniskt att duscha så sällan. Att inte duscha för att man har barn är ju en väldigt dålig ursäkt.

Det värsta är att jag blir förkyld efter att jag duschar. Det händer ofta.  Jag är allergisk.  Förkylning i några timmar sen helt friskt
  • Samanta245
    Anonym (?) skrev 2025-05-22 21:55:06 följande:

Men - orka mata trollet! Kolla alla trådar startade av olika varianter på "Samantha"
    Duscha i två timmar
    Läkare avråder från barn vid 38 - skaffa katt istället.
    Fördelen med att bli gravid är att slippa mens i 9 månader
    Listan kan göras lång - alla dessa trådar grundas på en person med betydligt större problem än vad som beskrivs i trådarna.
    Är troligen mest ett försök att få någon sorts uppmärksamhet. Sjukt i min bok!

Ingen uppmärksamhet.  Jag bara skriver mina åsikter. Jag vill inte få uppmärksamhet.  
  • Samanta245
    Anonym (Vatten) skrev 2025-05-22 21:11:50 följande:
    Men du kan inte vara allergisk mot vatten och tvål? Så fall måste du kanske byta schampo m.m till allergivänliga alternativ? Duschar du i 2 h varje gång är det klart att det kanske blir lite jobbigt?Man blir ju trött av att vara i vatten länge med...
    Det är sant.  Man blir jätte trött. 
  • Samanta245
    Tobben skrev 2025-05-24 10:13:05 följande:

Nu har jag tagit tid. Utan att panikstressa så tog det 3.30 att duscha. Vatten, helkroppsintvålning, avsköljning och sedan torkning.
    Jag skulle tro att jag kan kapa den tiden med en minut om det är bråttom. 

Det är inte sant. Du skojar nu. 
  • Samanta245
    Anonym (J) skrev 2025-05-24 10:46:16 följande:

Hon har gratis vatten. 

Men till slut kommer hyresvärden komma på henne och då kan det bli att hon får betala för den överdrivna konsumtionen av vatten. Har hört att vissa hyresvärdar gjort så om de slösar 

Anonym (J) skrev 2025-05-24 10:46:16 följande:

Hon har gratis vatten. 

Men till slut kommer hyresvärden komma på henne och då kan det bli att hon får betala för den överdrivna konsumtionen av vatten. Har hört att vissa hyresvärdar gjort så om de slösar 

Det är gratis vatten.  Man kan duscha hur många gånger som helst.  Det finns mina släktingar som kommer hem till mig för att duscha för att deras vatten inte gratis 
  • Samanta245
    Anonym (J) skrev 2025-05-24 10:45:27 följande:

Var det det enda du kunde svara på mitt långa svar? Taskigt! 

Och fett hår? Jaha, vadå då? Du tar tvål, schampo eller va du nu vill använda och poff så är fettet borta 

Jag har långt hår.  Vill inte klippa.  Hittar inte en kvinna som kan klippa mitt hår. 
Svar på tråden Duschar i två timmar