• Anonym (Jag)

Dottern har inte velat träffa mig

Haft flera trådar här ang relationen med min dotter, snart 13 år. Hon bor hos sin mamma sedan våran separation för ca 2,5 år sen. Mamman är bipolär och dottern har nyligen fått diagnosen ADD, för info. 

Dottern har inte sovit hos mig sen snart 2 år tillbaka, oklart varför. Försökt jobba på alla att för att få reda på detta, utan resultat. Mamman har hela tiden motarbetat att hon ska komma, enligt mig. Det har dugit att ringa och fråga mig när något har strulat osv. Man känner sig sjukt utnyttjad. 

Nu ringde mamman igår igen och pratade om sommaren, då hon gått upp i tid och måste jobba hela sommaren. Dottern vill inte vara själv ska tilläggas. Jag och min sambo jobbar som vanligt, har 4 v semester i juli. Då tycker mamman att vi ska ställa upp och ha dottern i stort sett hela sommaren bara för att hon inte kan jobba. Är detta jag flaggat för i ca 2 år, att detta kommer ske, men inte fått något gehör. Nu duger det att ringa!!??
    Jag vill inget hellre än att träffa dottern såklart, men nu har vi ju planer i sommar osv. Samtidigt vill jag inte bara ställa upp så fort mamman ringer och ber om hjälp, det passar när det passar henne! Och dottern vill troligen inte sova hos oss heller, så mamman tycker då att dottern ska komma till oss på morgonen för att sen åka tillbak till henne på em, varje dag! Jag tycker inte det känns rimligt?.

Åsikter?

• Svar på tråden Dottern har inte velat träffa mig
  • Anonym (Jag)
    Anonym (?) skrev 2025-05-14 09:29:53 följande:

Hur ser ert fastställda umgängesschema ut?

Finns inget. Vi har haft varannan vecka i omgångar, men inte funkat. Haft varannan helg, inte heller det funkar. Och jag vet inte varför. Jag och min sambo jobbar så mycket vi kan för att det ska bli bättre, men verkar inte hjälpa. Enda är att jag följer med henne till ridskolan på ?våra? veckor. 
  • Anonym (Jag)
    Shakira88 skrev 2025-05-14 09:32:22 följande:

Verkligen tråkig sits du hamnat i.