Inlägg från: Anonym (Omg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omg)

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 16:36:36 följande:

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Konstig slutsats att dra. Varför pratar du inte med din fru istället för att tro på allt som står på nätet?

Och om det sant, det du tror, varför tror du då att hon stannar hos dig? Eller tror du hon har en bad boy som älskare?
  • Anonym (Omg)
    New Dawn skrev 2025-05-14 17:47:16 följande:
    Är du en bad guy när du inte är i relation? Är du inte snäll då? 
    Ska bli intressant att se TS svar på detta. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Eh) skrev 2025-05-15 07:51:28 följande:

Min erfarenhet av män som kallar sig själv för snälla killar är as. 

Ja, han säger ju själv att om han varit singel hade han fått ligga hur mkt som helst. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Eh) skrev 2025-05-15 11:13:55 följande:
    Okej?

Ja, och eftersom det är bad boys som får ligga enligt TS så är han en sådan enligt hans egen definition. 

• Anonym (Omg)
    Core skrev 2025-05-16 08:35:04 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:34:27 följande:
    Jag håller dock inte med dig om att det är ett problem att många bor ensamma, eftersom man inte nödvändigtvis är ensam bara för att man bor ensam. Jag tycker att det är mycket bättre att ungdomar flyttar hemifrån tidigt än att de som i sydligare länder ofta bor hos föräldrarna även efter att de fyllt 25 eller t.o.m. 30. Jag skulle definitivt tycka att det var avtändande med någon som inte flyttat hemifrån i den åldern.

Ja problemet med de här två polariserande grupperna är att  man bildar uppfattningen om det motsatta könet från varandra, i många trådar ser man hur ytterligheterna blir tongivande och så verkar det som att vi lever i en galen värld, när den stora majoriteten som är normala bara inte orkar ge sig in. Kanske främst för att det är svårt att göra en neutral poäng bland extrema åsikter, såna inlägg flyter liksom undan i massorna av det vi i sammanhanget kan kalla extremism.

Det är därför jag ofta kör en hårdför och högljudd retorik, för annars tar den neutrala inställningen inte plats i diskussionen.

Nej, på individnivå behöver det absolut inte vara ett problem med singelhushåll, men på samhälleligt plan kan man erkänna att underbefolkning kan bli en sur bieffekt. Problemet här är att andra män tar avstamp i att orsaken till detta är att kvinnor väljer ?fel? män, och jag får öht inte ihop resonemanget 

Finns väl inget samband mellan singelhushåll och lågt barnafödande. I andra länder, som Sydkorea med världens lägsta födelsetal, hur mkt singelhushåll finns där?
    Att vi i Sverige har många singelhushåll beror på att unga flyttar hemifrån tidigare, fler skiljer sig samt att många äldre bor kvar hemma när de blir änkor/änkemän eller skiljer sig.

Vi har haft många singelhushåll i många år bakåt i tiden jämfört med andra länder, men ändå fött hyfsat många barn. 

Det är andra orsaker till att det föds färre barn. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 23:23:39 följande:
    Jag tror inte att män gör det där och förväntar sig en massa sex för det. Jag tror att det lite mer är något kvinnor skriker om att killar gör bara för att dom gillar att stå och skälla.. 

Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".

Att se kvinnor skriva "män förväntar sig sex bara för att dom städar"
    Är som att höra män säga "fan vad ni är klängiga, som bara vill sitta här och snacka..." 

Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 

Och sedan ser han henne sitta på internet och skriva hur hon älskar när han städar.. 

Mest för att det är ett test som kvinnor kör med för att se om hon kan uttnyttja hennes man medans hon hittar någon annan.
    TS verkar ju göra det. 
  • Anonym (Omg)
    New Dawn skrev 2025-05-17 14:31:55 följande:
    Som jag förstår signaturen OMG :s svar, var det ett svar på din första mening, dvs att du inte tror män gör det där (hushållsarbete) och förväntar sig sex, ändå ÄR det just det TS, tar upp, snällhet och hushållsarbete.

Han skriver, (se längst ner) 

Det du skriver om, ovan, att hon skyller på mediciner, är inget han undrar över alls. Han viftar bara bort det. Han undrar hur man kan älska någon, vara attraherad, men inte ha sexuella känslor. Just mediciner kan ha den effekten. Det finns många inlägg här på familjeliv där kvinnor tror, eller vet, att männens bristande lust kan bero på mediciner. Det tror även män som svarar.... Men när en kvinna skriver det är det bara en bortförklaringar. 

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Tack för svaret, du förstår vad jag syftade på. Orkar inte svara T, sett hans ordbajseri i andra trådar. 
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..