• Core

Snälla killar får inte ligga..

Snälla mähä till man. Nej, det där är en klyscha från 2009-snåret.

Det du applicerar badboy på är förmodligen helt vanliga män som helt enkelt bara är män, inga små tanter till personligheten. Måste man vara en liten tant inombords för att vara snäll?

Nu kanske du tycker att jag är en typisk dumming, som säkert får ligga just på grund av det. Men se dig själv i spegeln, gör vad du kan med dig själv istället för att darra på läppen och skylla dina misslyckanden på andra. Offerkoftan lär ju knappast attrahera nån iallafall.

Du är passivt aggressiv och bitter, inte ett dugg bättre än de du tror dig veta är badboys

• Core
    Anonym (Man) skrev 2025-05-15 01:28:31 följande:

Skriver du till mig ?

Du skrivet ett påstående och sedan frågar om påståendet. 

Nja, jag är nog knappast en tant om man säger så. Jag vet att folk som är falska verkligen trivs som fisken i vattnet i de här landet. Men jag gillar ärlighet och trohet och inte lynnigt beteende och lögner. Är det att vara tant eller darra på läppen så kan vi ju alltid ses så får du sedan skriva om mig i den här tråden om du upplevde mig som en tant? 

Det är inget hot utan ett erbjudande. Men då får du skriva o-anonymt så jag kan skriva till dig. 

Egentligen var det ett direkt svar till trådstarten, men du har samma inceltugg så jag antar att du går under samma rubricering.

Du snappade inte upp att tantfrågan var retorisk?

När jag skriver som en tant, ifrågasätter jag var gränsen mellan snäll kille och sk badboy går. Vad är det ni menar med begreppen?
    Jag gör allt med mina barn, jag avgudar den kvinna jag är gift med och skämmer bort henne när jag kan. Däremot drar jag mina gränser, och behöver min frihet att göra vad jag vill när jag har lust också. Höjer hon rösten mot mig, argumenterar jag tillbaka. Är det att vara badboy? Eller skulle jag få den stämpeln för att jag går på gym och gillar kläder? Jag får känslan av att bryr man sig hur man ser ut och har lite karisma åker man med i er generalisering.

För den grupp ni pratar om tolkar jag som de i 20-årsåldern som tog mc kort och sålde marijuana, hoppade runt bland olika tjejer etc. Av alla mängder män jag känner och umgås med, som har fruar och flickvänner, finns inte den profilen kvar. Antingen växte dom upp, eller vart kriminella pundare. Så vilka menar ni? Måla gärna upp en bild av den typiske mannen som får en kvinna att gifta sig med i Sverige. 

Jag står för allt jag skriver online och har samma förhållningssätt i diskussioner  som irl, och gillar det, varför jag ibland skriver en del i forum när jag har tid. Jag är öppen för att ta en öl, eller en kaffe för den delen, om vi finns i närheten av varandra.
    Vart får jag tag i dig isåfall ?

• Core
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-15 15:33:31 följande:
    Spelar det någon roll? Huvudsaken är väl att det finns kvinnor som vill ha dessa "bad boys"? Det är väl det som diskuteras här? Att det kan finnas kvinnor som vill ha "vanliga" svenssons är väl inte på något sätt orimligt även om dessa kvinnor enligt TS tycks vara underrepresenterade....
    Jag har 500 vänner på Facebook, majoriteten män. Ingen badboy, men nästan alla har kvinnor. Vart i samhället ser man de här hordarna av badboys som badar i kvinnlig uppmärksamhet? Hur definieras badboys?

Sen kan man vara hur varm och trygg man som helst fast med bibehållen maskulinitet , frågan är om ni blandar ihop begreppet badboy med maskulinitet.
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-15 17:24:51 följande:
    Då får de nog ligga i lite hårdare... Ni har ju problem med all avel här i Sverige. 
    De som har problem med avel är väl framförallt ni gnälliga geléklumpar till män som sitter här inne och gråter i tron att bara män i skinnjacka och med brottsregister får ligga 😂
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-15 18:52:17 följande:
    Inte enligt Aftonbladet, där behöver ni ju ta hit män ifrån tredje världen för att ni "lyckade" inte klarar av att föröka er?

Hur kommer det sig, om nu du och dina vänner har så många flickvänner?
    Jag fattar inte vad du dravlar om. Nyss var det badboys, nu är det invandrare. Finns inga gränser för hur långt du drar det istället för att inse att du lever i en fantasivärld?

Sen att det föds för lite barn i i-land är ingen hemlighet, men det har knappast att göra med att kvinnor bara ligger med kriminella. Det är för att färre vill ha barn, speciellt i fertil ålder. Om det var vad du syftade på.

Sen vill jag tillägga att jag bidrar inte från ett perspektiv där jag sitter på en runkluktande gammal datorstol bakom fördragna persienner, utan är ute i det verkliga livet till skillnad från en del andra i den här tråden.
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-15 19:56:37 följande:
    Jasså. Och vart läste du allt det? Blir du alltid såhär känslosam när du sitter här och ljuger? 
    Du har ändå en poäng i det där med känslor. Det är något triggande i män som skyller allt på omvärlden, oförmögna att ta ansvar över sina egna liv.
  • Core
    New Dawn skrev 2025-05-15 19:40:19 följande:
    Core skrev 2025-05-15 19:34:32 följande:
    Jag fattar inte vad du dravlar om. Nyss var det badboys, nu är det invandrare. Finns inga gränser för hur långt du drar det istället för att inse att du lever i en fantasivärld?

Sen att det föds för lite barn i i-land är ingen hemlighet, men det har knappast att göra med att kvinnor bara ligger med kriminella. Det är för att färre vill ha barn, speciellt i fertil ålder. Om det var vad du syftade på.

Sen vill jag tillägga att jag bidrar inte från ett perspektiv där jag sitter på en runkluktande gammal datorstol bakom fördragna persienner, utan är ute i det verkliga livet till skillnad från en del andra i den här tråden.
    Bra skrivet! 
    Bra inlägg av dig, generellt, här i tråden 
    Tack! Det är lite uppströms att dividera i den här tråden.
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-15 22:58:50 följande:
    Men oroa dig inte. Du är säkert bara frustrerad över att behöva tänka tillräckligt för att kunna hitta på grejer om TS som gör att han framstår som någon dålig medans du framstår som bättre.

Tror att white knight kallas det? 

?TS?

du behöver heller inte oroa dig om du är rädd för att jag behöver anstränga mig för att försätta dig i dålig dager, det krävs nämligen inte mycket.

Om du tycker att jag är en hjälte för att jag ifrågasätter verklighetsfrånvänd incelretorik får jag ödmjukt tacka, men egentligen är det bara ett egenintresse, eller självskadebeteende beroende på perspektiv, jag stimuleras av diskussion och argumentation med meningsmotståndare .

Men du sitter mest och hostar ur dig oneliners utan kontext, så med dig finns dessvärre inte mycket mer att hämta 

• Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-15 23:53:41 följande:
    Helt riktigt. Det ger inte mycket att white knighta det könet som aktivt har gått ut för att radera dig. Imorgon är det du som vill snacka om något som du undrar över, och då är det du som kallas incel. 

Sjävskadebeteende javisst, och det är hilarious att se vart allting detta leder. Snacka om ni som land verkligen har lyckats att skjuta er i foten. www.di.se/nyheter/svenskar-bor-ensamma/
    Aktivt radera mig 😂 Jag har haft olika bekymmer genom livet, att få kvinnlig uppmärksamhet är inte raketforskning. Visst, den dag jag blir fet, lat och bitter blir det ett problem, men det är bara en naturlag.

Finns nog ingen som är bättre på att snacka om saker än mig, jag har alltid varit ett stöd för mina vänner i olika motgångar, åter igen, inte för att jag är en riddare, utan för att jag stimuleras av problemlösning och att diskutera.

Jag är en sån där dryg människa som kan skriva en halv roman till feministiska kolumnister om jag tycker att dom oförtjänt ger sig på män. Pratar nog mest av allt om hur man ska hantera manlighet i dagens samhälle, och är intresserad av att prata med andra män om den saken, utan fördömande. Till en viss punkt.

Jag får verkligen kväljningar av offerkoftor, som inte klarar av att inventera sig själv. dumma tjejer, va? Men vad kan du göra åt saken då ditt mähä? Gråta? Bli fet och köpa dig en thailändsk fru? Grattis, du har förlorat, du är ingen jävla man längre.

För övrigt argumenterar jag precis lika mycket om inte mer med feminister som kommer från samma vinkel som er, som skyller på patriarkatet, som menar att alla män är våldtäktsmän, som tycker att det verkar vara en sån jävla ynnest att vara man. Incels och radikalfeminister är två sidor av ett rostigt jävla mynt. Ni kan flytta till Thailand, köpa sex och dränka självömkandet i sprit hela bunden for all i care, men kom fan inte här med gråten i halsen och säg att du inte får knulla för att kvinnor väljer våldsamma män. du får inte knulla för att du dras med en dålig självkänsla du vägrar ta tag i, för att du inte är villig att göra grundläggande förändringar. Och kvinnor som skyller sina misslyckaden på män är precis lika smutsiga och patetiska.

USCH, har jag sagt att jag blir äcklad?
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 00:14:45 följande:
    Haha, vi ser det.. Talk is cheap.. 

Som jag skrev, det är kul att se hur du skadar det egna könet för att du är ute för dig själv. 
    Bra, svart på vitt att du är ett får. Du lyckas komma med en rad i varje inlägg. Du kanske inte får knulla för att du rent av är korkad, har du tänkt på det? 

Jag må skada incels ställning i samhället, men jag ser inte er som samma kön, jag är ledsen. 

Sen att jag vågar erkänna att jag skriver av egenintresse, har du hakat upp dig på märker man i dina papegojalikna återupprapningar. Du själv, sätter du och droppar dina oneliners för att du är en eldsjäl som brinner för ditt community?
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 00:14:45 följande:
    Haha, vi ser det.. Talk is cheap.. 

Som jag skrev, det är kul att se hur du skadar det egna könet för att du är ute för dig själv. 

Sen att jag inte tar er ställning är för att det är tomt gråt, utan vilja till förändring. Det är en enorm skillnad att möta någon som vill hitta sina svar, mot att möta någon som redan tycker sig sitta och ruva på alla svar.

• Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 00:25:04 följande:

Ah i see, så först ger du dig på feminister? Sen ger du dig på män direkt efter med precis samma tongång som du lärt dig ifrån dem? 

Du vet väl att när en kvinna vill mentalt misshandla en man så attackerar hon hans förmåga att få kvinnor? (vilket det blev populärt så fort att börja kalla män för incel, en skjutning i USA och hela Sverige hade sett femhundra trettioåtta såna minst.. Dagligen..)
    Och när en man vill mentalt misshandla en kvinna så kallar han hon för tjockis... 

Vad är det som gör att du tycker att det första är så okej att du själv har börjat med det? För jag gissar ju på att kalla en kvinna för tjockis inte är det? 

Det brukar nämligen vara åsikten hos whiteknights som just dig. 

Samma tongångar mot er alla som delar retorik, oavsett perspektiv. Jag kan erkänna att ni är en produkt av feminismen, men varför vill man vara en dålig produkt från en ännu sämre producent? Ni är samma skrot och korn, och har samma förhållningssätt till omvärlden.

Nu var det dock inte jag som började att ta upp er oförmåga att få kvinnor, utan hela tråden handlar om att ni skriver om er oförmåga att få kvinnor, bara det att det är DERAS fel att dom inte slänger sig i era armar. Och just ja, vi dummingar tar kvinnorna från er också, så är det ju. En tjockis är en tjockis oavsett om det hänger en kuk där, vad har det med saken att gör? 

Fet, lat och bitter är bildligt talat för övrigt, om det var där skon klämde.

Stå upp för dig själv som man istället för att använda kvinnan som språngbräda. Det du pratar om, sk whitenights, säger och gör saker för att pleasa kvinnan och blir en sån där ?snäll? kille som blir utan i slutändan. Skulle nog våga påstå att jag provocerar fler kvinnor än män, för incels är en smalare gren än feminister   
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 00:27:30 följande:
    *Vilket är varför det blev populärt så fort att börja kalla folk för incel nyss i Sverige. Innan en skjutning i USA hade ni aldrig ens nuddat detta ämne.. 
    Jag vet att incels är ett slarvigt begrepp, men i min värld syftar jag på rörelsen som skyller allt på kvinnan. 
  • Core
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 00:31:54 följande:
    Vad snackar du om ens? TS frågar ju redan i första inlägget hur han ska göra för att ändra sig?

Pröva tryck på visa endast och se hur du reagerade på det..

Faktiskt jävligt roligt när man ser hur bra det verkar gå för dig..  
    www.di.se/nyheter/svenskar-bor-ensamma/

Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Visst kan jag skriva Oproportionerligt hårt och mycket, men det är en motreaktion på all galla som spys, all bristande vilja till eget ansvar, allt skyllande på kvinnor för era brister, och skiten återupprepar sig år efter år. Så jag ber om ursäkt, även om jag står för vart enda ord.

TS antyder att man måste vara en badboy för att få ligga. fler av er stödjer den teorin genom hela tråden, men kan aldrig ringa in vad definitionen är, och vilka de här badboysen egentligen är.

Att svensk individualism har dragits så långt att fler bor ensamma är ett problem, jag ser fortfarande inte hur det hänger ihop med att kvinnor bara väljer badboys? Svenska män har blivit mer och mer som er, och har slutat attrahera kvinnor, varför skylla naturens gång på kvinnan? Är ert förslag att kvinnorna ska binda sig med män de äcklas av?

• Core
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:18:51 följande:
    Detta måste vara bland det bästa som skrivits i trådarna om sexbrist. Jag har också länge stört mig lika mycket på incels som skyller sin ensamhet på kräsna kvinnor fast det är uppenbart att problemet ligger hos dem själva, som på kvinnor som ser män som sexgalna monster som alltid bär skulden om något går fel i ett förhållande.
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:34:27 följande:
    Jag håller dock inte med dig om att det är ett problem att många bor ensamma, eftersom man inte nödvändigtvis är ensam bara för att man bor ensam. Jag tycker att det är mycket bättre att ungdomar flyttar hemifrån tidigt än att de som i sydligare länder ofta bor hos föräldrarna även efter att de fyllt 25 eller t.o.m. 30. Jag skulle definitivt tycka att det var avtändande med någon som inte flyttat hemifrån i den åldern.

Ja problemet med de här två polariserande grupperna är att  man bildar uppfattningen om det motsatta könet från varandra, i många trådar ser man hur ytterligheterna blir tongivande och så verkar det som att vi lever i en galen värld, när den stora majoriteten som är normala bara inte orkar ge sig in. Kanske främst för att det är svårt att göra en neutral poäng bland extrema åsikter, såna inlägg flyter liksom undan i massorna av det vi i sammanhanget kan kalla extremism.

Det är därför jag ofta kör en hårdför och högljudd retorik, för annars tar den neutrala inställningen inte plats i diskussionen.

Nej, på individnivå behöver det absolut inte vara ett problem med singelhushåll, men på samhälleligt plan kan man erkänna att underbefolkning kan bli en sur bieffekt. Problemet här är att andra män tar avstamp i att orsaken till detta är att kvinnor väljer ?fel? män, och jag får öht inte ihop resonemanget 
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..