Snälla killar får inte ligga..
Nog för att jag ofta brukar ha förståelse för personer som är frustrerade över att deras partner är ointresserade av sex, men din inställning är faktiskt inte särskilt smickrande.
Visst kan jag skriva Oproportionerligt hårt och mycket, men det är en motreaktion på all galla som spys, all bristande vilja till eget ansvar, allt skyllande på kvinnor för era brister, och skiten återupprepar sig år efter år. Så jag ber om ursäkt, även om jag står för vart enda ord.
TS antyder att man måste vara en badboy för att få ligga. fler av er stödjer den teorin genom hela tråden, men kan aldrig ringa in vad definitionen är, och vilka de här badboysen egentligen är.
Att svensk individualism har dragits så långt att fler bor ensamma är ett problem, jag ser fortfarande inte hur det hänger ihop med att kvinnor bara väljer badboys? Svenska män har blivit mer och mer som er, och har slutat attrahera kvinnor, varför skylla naturens gång på kvinnan? Är ert förslag att kvinnorna ska binda sig med män de äcklas av?
Finns väl inget samband mellan singelhushåll och lågt barnafödande. I andra länder, som Sydkorea med världens lägsta födelsetal, hur mkt singelhushåll finns där?
Att vi i Sverige har många singelhushåll beror på att unga flyttar hemifrån tidigare, fler skiljer sig samt att många äldre bor kvar hemma när de blir änkor/änkemän eller skiljer sig.
Vi har haft många singelhushåll i många år bakåt i tiden jämfört med andra länder, men ändå fött hyfsat många barn.
Det är andra orsaker till att det föds färre barn.
Problemet är nog snarare att många som är en "Nice guy" inte är genuina. Snällhet kan kännas konstruerat, som en transaktion i väntan på rewards osv. Väldigt få människor är snälla rakt igenom och även om man är det så kan det vara en dålig egenskap i livet eftersom man därför kan bli överkörd av allt och alla.
Det som är attraktivt och som skapar en lust i det andra könet är autentisk personlighet. För det flesta innebär det att man ibland är snäll, ibland grinig, ibland självisk, ibland dryg, ibland betryggande, ibland kritisk.
En person som kommer fram till en främling från ingenstans och erbjuder gratis drinkar och per automatik gör allt för att pleasa framstår som fake, icke autentiskt, opersonligt. Även om så inte är fallet så skapar det en känsla av att man inte kan vara stark och grundad när verkligheten kräver det av en. Det kan vara hantera stressiga situationer, stå upp emot orättvisa situationer på jobbet, säga ifrån när folk går före i kön på sjukhuset, säga nej till umgås med kompis när man har årsdag med sin partner osv osv.
Det som är attraktivt med bad guys (Bad boys) är att man direkt framstår som ärlig och helt och hållet sig själv utan rädsla för att bli avvisad eller konsekvenser. "Här är jag och jag är ett rövhål ibland bara så du vet" Det är genuint för dels så är de flesta människor det ibland, man bråkar i alla relationer och den vetskapen har alla ändå. Dessutom så signalerar det att man förmodligen har haft andra tjejer i antal eftersom man är bekväm med att bli avvisad av en snygg tjej för att man inte värdesätter det överdrivet mycket och sätter någon på en pedestal eller ett sätter ett högre värde på någon man inte känner. Vara sann mot sina egna känslor, tankar är viktigare än acceptans av andra.
Med det sagt så kan man fortfarande vara snäll och attrahera massvis med tjejer. Men man måste också visa att snällhet och respekt måste förtjänas och att man har kapacitet och trygghet att inte vara det när behov finns. Dynamik och närvarande mot sig själv och sina tankar är attraktivt. Kunna tycka som alla andra när man gör det men också kunna gå emot alla om man tycker annorlunda. Du kommer märka det om du blir mer ofiltrerad att helt plötsligt när du verkligen tänker till när du hör saker som folk bara säger rakt av och du säger något som går emot det alla precis nickade ja till bekräftande. Många ggr kommer du upptäcka att helt plötsligt kan andra ändra sig direkt på samma sätt "Har inte tänkt på det på det sättet faktiskt" Och även när folk inte håller med så kan det ge fog till intressanta samtal där olika sidor kan respekteras även när man skiljer sig åt.
Ett exempel som hände mig idag: Eurovision suger, alla bidrag är riktigt dåliga.
Samtliga sa ja och nickade instämmande. Sen slutar det där.
Då tänkte jag till och sen sa jag: Jag tror att Eurovision hade varit 30% bättre bara av att man skulle tillåta riktiga instrument att användas som är kopplade till riktiga förstärkare osv. Det skulle främja riktiga musiker. Sen känns det som att Sverige alltid ska rösta fram ett oseriöst bidrag varje år efter ett bra bidrag. Nästan som att man är förbjuden att vinna igen för att det är för dyrt att hosta Eurovision :P
Vad du än tänker är säkert minst lika bra! Lyssna närvarande, ta in vad du hör, bearbeta och säg vad du tänker utan att filtrera dina tankar. Då kommer äkta intressanta saker fram från i stort sätt alla människor.
En "snäll kille" tycker som alla andra och tror att snällhet per automatik har ett värde som är högre än allt annat. Det är det inte! Det är värt en del, framförallt som en delkomponent som existerar åtminstone. Men inte på bekostnad av personlighet och 10 andra egenskaper som också är intressanta och viktiga.
Det är också svårt att bygga vidare en relation på något som ska vara ett tillstånd. Försök istället vara din egna unika person på gott och ont så kommer du attrahera personer både när du är snäll och dryg.