Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 17:47:11 följande:
    Hon skyller på mediciner men säger ofta att hon är väldigt attraherad av mig. Jag får inte det där att gå ihop. Hur kan man älska någon och vara attraherad men inte ha några sexuella känslor. Det kanske är så att hon ligger med någon annan ändå och jag bara är hennes trygga punly..
    Du tror på allvar inte att mediciner kan sätta ner sexlusten? Då borde du läsa på lite om biverkningar.
    Nog för att jag ofta brukar ha förståelse för personer som är frustrerade över att deras partner är ointresserade av sex, men din inställning är faktiskt inte särskilt smickrande.
  • Anonym (anonym)
    Core skrev 2025-05-16 00:10:46 följande:
    Aktivt radera mig 😂 Jag har haft olika bekymmer genom livet, att få kvinnlig uppmärksamhet är inte raketforskning. Visst, den dag jag blir fet, lat och bitter blir det ett problem, men det är bara en naturlag.

Finns nog ingen som är bättre på att snacka om saker än mig, jag har alltid varit ett stöd för mina vänner i olika motgångar, åter igen, inte för att jag är en riddare, utan för att jag stimuleras av problemlösning och att diskutera.

Jag är en sån där dryg människa som kan skriva en halv roman till feministiska kolumnister om jag tycker att dom oförtjänt ger sig på män. Pratar nog mest av allt om hur man ska hantera manlighet i dagens samhälle, och är intresserad av att prata med andra män om den saken, utan fördömande. Till en viss punkt.

Jag får verkligen kväljningar av offerkoftor, som inte klarar av att inventera sig själv. dumma tjejer, va? Men vad kan du göra åt saken då ditt mähä? Gråta? Bli fet och köpa dig en thailändsk fru? Grattis, du har förlorat, du är ingen jävla man längre.

För övrigt argumenterar jag precis lika mycket om inte mer med feminister som kommer från samma vinkel som er, som skyller på patriarkatet, som menar att alla män är våldtäktsmän, som tycker att det verkar vara en sån jävla ynnest att vara man. Incels och radikalfeminister är två sidor av ett rostigt jävla mynt. Ni kan flytta till Thailand, köpa sex och dränka självömkandet i sprit hela bunden for all i care, men kom fan inte här med gråten i halsen och säg att du inte får knulla för att kvinnor väljer våldsamma män. du får inte knulla för att du dras med en dålig självkänsla du vägrar ta tag i, för att du inte är villig att göra grundläggande förändringar. Och kvinnor som skyller sina misslyckaden på män är precis lika smutsiga och patetiska.

USCH, har jag sagt att jag blir äcklad?
    Detta måste vara bland det bästa som skrivits i trådarna om sexbrist. Jag har också länge stört mig lika mycket på incels som skyller sin ensamhet på kräsna kvinnor fast det är uppenbart att problemet ligger hos dem själva, som på kvinnor som ser män som sexgalna monster som alltid bär skulden om något går fel i ett förhållande.
  • Anonym (anonym)
    Core skrev 2025-05-16 00:47:24 följande:

Visst kan jag skriva Oproportionerligt hårt och mycket, men det är en motreaktion på all galla som spys, all bristande vilja till eget ansvar, allt skyllande på kvinnor för era brister, och skiten återupprepar sig år efter år. Så jag ber om ursäkt, även om jag står för vart enda ord.

TS antyder att man måste vara en badboy för att få ligga. fler av er stödjer den teorin genom hela tråden, men kan aldrig ringa in vad definitionen är, och vilka de här badboysen egentligen är.

Att svensk individualism har dragits så långt att fler bor ensamma är ett problem, jag ser fortfarande inte hur det hänger ihop med att kvinnor bara väljer badboys? Svenska män har blivit mer och mer som er, och har slutat attrahera kvinnor, varför skylla naturens gång på kvinnan? Är ert förslag att kvinnorna ska binda sig med män de äcklas av?

Jag håller dock inte med dig om att det är ett problem att många bor ensamma, eftersom man inte nödvändigtvis är ensam bara för att man bor ensam. Jag tycker att det är mycket bättre att ungdomar flyttar hemifrån tidigt än att de som i sydligare länder ofta bor hos föräldrarna även efter att de fyllt 25 eller t.o.m. 30. Jag skulle definitivt tycka att det var avtändande med någon som inte flyttat hemifrån i den åldern.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-16 08:41:44 följande:

Finns väl inget samband mellan singelhushåll och lågt barnafödande. I andra länder, som Sydkorea med världens lägsta födelsetal, hur mkt singelhushåll finns där?
    Att vi i Sverige har många singelhushåll beror på att unga flyttar hemifrån tidigare, fler skiljer sig samt att många äldre bor kvar hemma när de blir änkor/änkemän eller skiljer sig.

Vi har haft många singelhushåll i många år bakåt i tiden jämfört med andra länder, men ändå fött hyfsat många barn. 

Det är andra orsaker till att det föds färre barn. 

Så är det. I Sydeuropa där singelhushållen också är färre än här är födelsetalen också väldigt låga.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-16 13:03:18 följande:
    Hur länge var du tillsammans med exet?, och hur var sexlivet från början med exet? När blev det sämre?
    Hur länge har du varit tillsammans med nuvarande man?

Jag tror generellt att man är lite sämre att välja partner när man är ung. Jag träffade mitt ex som tonåring och det känns mer som en typ slump. 

Allmänt så tror jag det är väääldigt många olika faktorer som gör att sexlivet blir sämre, och det är sällan så enkelt som TS vill ha det till. Inte sällan är sexlivet ett resultat av relationen i helhet. 

Mitt ex var framgångsrik, med bestämda åsikter, lite för dominant, men jag skulle ändå säga att han var snäll. Han var däremot lite dålig på att lyssna, och prata om känslor. Jag kände mig definitivt inte sedd längre in i relationen, men jag var också sämre på att kommunicera, och sämre på att visa uppskattning för honom än vad jag gör nu (till min nuvarande man) Det är lite svårt att peka ut vad det var som gjorde att det inte höll, men en grej kan ha varit att vi kanske inte riktigt passade ihop från början... Egentligen... Ändå var småbarnsåren riktigt bra. Vi har en bra relation som skilda. 
    Jag tror också att problem med sexlivet ofta beror på flera faktorer, men ibland kan det vara så enkelt som att det är medicinering som sänker sexlusten. I ts fall skulle det mycket väl kunna vara så eftersom han skriver att hans fru eller sambo har sagt det, men tyvärr avfärdar han bara det.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-17 10:57:35 följande:
    Med den inställningen till kvinnor är det nog väldigt svårt att få relationer och sexliv att fungera. Dom gillar att skrika bara... Det har ingenting med dig(mannen) att göra.
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 23:23:39 följande:
    Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".
    Märklig inställning. Att man tackar för att någon gjort maten är att visa tacksamhet. Om sex bygger på det,
    är det nog väldigt svårt att få det att fungera. 

"Hon vill att man ska fråga". Om du ställer den frågan för att hon vill att du ska fråga, försvinner syftet. Det handlar om att bry sig om varandra, att älska varandra och undra hur den andre mår. Du har missat själva poängen. 
    ?!?! Återigen märkligt. Fattar inte ens. 
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 23:23:39 följande:
    Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 
    Så du städar (och liknade) för att vara schysst, och då tappar kvinnan sexlust. Ja, eller hur.

Det finns så mycket i dina inlägg som tyder på att din inställning och dina tankar kring hur relationer fungerar är ett betydligt större problem. Förståelse verkar vara nära noll, för att bara nämna något. Inget av hennes problem är verkliga.

Om du bodde själv skulle du inte städa då? Och om du gjorde det, skulle det ha något med att vara schysst att göra. När kvinnan städar, gör hon det för att vara schysst?
    Håller med, mycket märkliga resonemang. Städning och annat hushållsarbete gör man väl för att det är självklart, inte för att visa sig schysst. Och om man har den föraktfulla syn på kvinnor som vissa har i den här tråden är det inte så konstigt om kvinnorna inte vill ligga med en.
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2025-05-17 17:43:43 följande:
    Det där är en väldigt befogad fråga. Låt oss säga att ointresset beror på mediciner (oklart vilka då TS inte nämner det) men att hon fortfarande är attraherad. Varför hör hon inte med läkare för att kanske byta sort eller dosering? Ett självklart steg vid biverkningar och som läkare är vana att hantera. Att det inte skett tyder på att hon inte bryr sig och att den påstådda attraktionen är en bluff..

Varför är ni alltid så kritiska när en man ställer en fråga och försöker göra allt till hans fel? Gör han för lite hemma är det fel, gör han mycket är det också fel. Säger har att han har svårt att träffa kvinnor är han en tönt som måste tuffa till sig, har han lätt är han en badboy. Om en man säger att han är snäll, ser de flesta rött, antingen ljuger han eller är han en mes. I bägge fallen är det hans fel att hon inte vill ha sex. 

Så prova att faktiskt lyssna på vad TS skriver, läs högt för er själva om det går lättare, istället för att dra en massa slutsatser med utgångspunkten att alla män ljuger/är svin/vill utnyttja stackars kvinnor.
    Det beror kanske på varför hon äter medicinen. Alla mediciner är inte så enkla att byta ut. Ts har skrivit ganska lite i tråden, så vi vet egentligen inte så mycket om situationen.

Män som klagar på att de har svårt att träffa kvinnor brukar bara bli kallade för töntar eller liknande om de skyller sin situation på att kvinnor i allmänhet är kräsna och elaka eller om de tycker att kvinnor borde ställa upp på barmhärtighetssex med ensamma män.
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2025-05-17 18:41:33 följande:
    Vilket TS inte har gjort! Ändå får han bara kritik och påhittade anklagelser.
    Du syftade ju på män som har svårt att träffa kvinnor när du skrev om män som blir kallade för töntar. Ts hör ju uppenbarligen inte till dem eftersom han lever med en kvinna och skriver att han lätt skulle kunna få kontakt med kvinnor om han var singel.
  • Anonym (anonym)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-17 23:40:20 följande:

Problemet är nog snarare att många som är en "Nice guy" inte är genuina. Snällhet kan kännas konstruerat, som en transaktion i väntan på rewards osv. Väldigt få människor är snälla rakt igenom och även om man är det så kan det vara en dålig egenskap i livet eftersom man därför kan bli överkörd av allt och alla. 

Det som är attraktivt och som skapar en lust i det andra könet är autentisk personlighet. För det flesta innebär det att man ibland är snäll, ibland grinig, ibland självisk, ibland dryg, ibland betryggande, ibland kritisk. 

En person som kommer fram till en främling från ingenstans och erbjuder gratis drinkar och per automatik gör allt för att pleasa framstår som fake, icke autentiskt, opersonligt. Även om så inte är fallet så skapar det en känsla av att man inte kan vara stark och grundad när verkligheten kräver det av en. Det kan vara hantera stressiga situationer, stå upp emot orättvisa situationer på jobbet, säga ifrån när folk går före i kön på sjukhuset, säga nej till umgås med kompis när man har årsdag med sin partner osv osv. 

Det som är attraktivt med bad guys (Bad boys) är att man direkt framstår som ärlig och helt och hållet sig själv utan rädsla för att bli avvisad eller konsekvenser. "Här är jag och jag är ett rövhål ibland bara så du vet" Det är genuint för dels så är de flesta människor det ibland, man bråkar i alla relationer och den vetskapen har alla ändå. Dessutom så signalerar det att man förmodligen har haft andra tjejer i antal eftersom man är bekväm med att bli avvisad av en snygg tjej för att man inte värdesätter det överdrivet mycket och sätter någon på en pedestal eller ett sätter ett högre värde på någon man inte känner. Vara sann mot sina egna känslor, tankar är viktigare än acceptans av andra. 

Med det sagt så kan man fortfarande vara snäll och attrahera massvis med tjejer. Men man måste också visa att snällhet och respekt måste förtjänas och att man har kapacitet och trygghet att inte vara det när behov finns. Dynamik och närvarande mot sig själv och sina tankar är attraktivt. Kunna tycka som alla andra när man gör det men också kunna gå emot alla om man tycker annorlunda. Du kommer märka det om du blir mer ofiltrerad att helt plötsligt när du verkligen tänker till när du hör saker som folk bara säger rakt av och du säger något som går emot det alla precis nickade ja till bekräftande. Många ggr kommer du upptäcka att helt plötsligt kan andra ändra sig direkt på samma sätt "Har inte tänkt på det på det sättet faktiskt" Och även när folk inte håller med så kan det ge fog till intressanta samtal där olika sidor kan respekteras även när man skiljer sig åt. 

Ett exempel som hände mig idag: Eurovision suger, alla bidrag är riktigt dåliga. 
    Samtliga sa ja och nickade instämmande. Sen slutar det där. 

Då tänkte jag till och sen sa jag: Jag tror att Eurovision hade varit 30% bättre bara av att man skulle tillåta riktiga instrument att användas som är kopplade till riktiga förstärkare osv. Det skulle främja riktiga musiker. Sen känns det som att Sverige alltid ska rösta fram ett oseriöst bidrag varje år efter ett bra bidrag. Nästan som att man är förbjuden att vinna igen för att det är för dyrt att hosta Eurovision :P

Vad du än tänker är säkert minst lika bra! Lyssna närvarande, ta in vad du hör, bearbeta och säg vad du tänker utan att filtrera dina tankar. Då kommer äkta intressanta saker fram från i stort sätt alla människor. 

En "snäll kille" tycker som alla andra och tror att snällhet per automatik har ett värde som är högre än allt annat. Det är det inte! Det är värt en del, framförallt som en delkomponent som existerar åtminstone. Men inte på bekostnad av personlighet och 10 andra egenskaper som också är intressanta och viktiga. 

Det är också svårt att bygga vidare en relation på något som ska vara ett tillstånd. Försök istället vara din egna unika person på gott och ont så kommer du attrahera personer både när du är snäll och dryg.  

Jag tror att du är något på spåren här. När vissa hävdar att de har svårt att attrahera kvinnor på grund av snällhet handlar det nog i själva verket om att de har brister i det sociala samspelet. Det är naturligtvis beklagligt att de har dessa svårigheter, men att skylla sina problem på kvinnorna kommer inte att lösa något.
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
    Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
    Jag håller med dig om att man bör försöka göra något åt biverkningar om man kan det, t.ex. genom att byta sort av läkemedel. Vi vet dock inte om ts fru redan försökt göra det, eller om det av någon anledning inte är möjligt att göra något åt det.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-18 11:43:08 följande:
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
    Ja, jag håller med om att det inte beror på snällhet att man inte får sex.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..