• Tecum

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (T) skrev 2025-05-17 11:21:38 följande:

Vaddå verkar göra det? Sådär säger ni ju om precis alla så fort en kille bara undrar minsta lilla...

Här är det TS skrivit, så vad fasen är det DU har läst? 
    Normala människor ser nämligen inte det du sagt. 

Hon skyller på mediciner men säger ofta att hon är väldigt attraherad av mig. Jag får inte det där att gå ihop. Hur kan man älska någon och vara attraherad men inte ha några sexuella känslor? 

Det där är en väldigt befogad fråga. Låt oss säga att ointresset beror på mediciner (oklart vilka då TS inte nämner det) men att hon fortfarande är attraherad. Varför hör hon inte med läkare för att kanske byta sort eller dosering? Ett självklart steg vid biverkningar och som läkare är vana att hantera. Att det inte skett tyder på att hon inte bryr sig och att den påstådda attraktionen är en bluff..

Varför är ni alltid så kritiska när en man ställer en fråga och försöker göra allt till hans fel? Gör han för lite hemma är det fel, gör han mycket är det också fel. Säger har att han har svårt att träffa kvinnor är han en tönt som måste tuffa till sig, har han lätt är han en badboy. Om en man säger att han är snäll, ser de flesta rött, antingen ljuger han eller är han en mes. I bägge fallen är det hans fel att hon inte vill ha sex. 

Så prova att faktiskt lyssna på vad TS skriver, läs högt för er själva om det går lättare, istället för att dra en massa slutsatser med utgångspunkten att alla män ljuger/är svin/vill utnyttja stackars kvinnor.
  • Tecum
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-17 18:26:22 följande:
    Det beror kanske på varför hon äter medicinen. Alla mediciner är inte så enkla att byta ut. Ts har skrivit ganska lite i tråden, så vi vet egentligen inte så mycket om situationen.

Män som klagar på att de har svårt att träffa kvinnor brukar bara bli kallade för töntar eller liknande om de skyller sin situation på att kvinnor i allmänhet är kräsna och elaka eller om de tycker att kvinnor borde ställa upp på barmhärtighetssex med ensamma män.
    Vilket TS inte har gjort! Ändå får han bara kritik och påhittade anklagelser.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-17 19:30:17 följande:
    Han (TS) kommer med väldigt knapphändig information, och vissa har svarat honom jättebra, men han svarar inte. Det var någon som var jätteförstående, men ingen reaktion 

Tror du att hennes bristande sexlust beror på att han är snäll, och att man måste vara "badboy"?
    Jag tror inte alls på det synsättet.
    Han tror ju dessutom att han lätt kan få sex från andra kvinnor. Man undrar ju, var han inte snäll tidigare, eller har dom aldrig haft något sexliv. 

Ang ditt uttalande om mediciner vet vi inget. Endast att att han inte tror på det. Han kunde i så fall beskrivit mer om det. 

Om jag skulle skriva att min man fick minskad lust pga medicin. Skulle du då inte tro på det? Skulle du förutsätta att den gick att byta ut? Du skulle bara avfärda alltihopa som en lögn. Väldigt tråkig inställning.
    Ja det är knapphändig information, både om mediciner och annat. Men varför automatiskt tolka det till det värsta? Det är en väldigt tråkig inställning!!!

Jag tror inte han är för snäll utan det är hans fru som tappat attraktionen, av någon anledning. En kan vara att hon tycker att han är tråkig och hon har andra preferenser.

Om din man fick minskad sexlust av medicin förutsätter jag att han skulle försöka få den utbytt  eller ändra doseringen. Skulle inte du vilja det? Läkemedel är en stor och lönsam bransch, de flesta mediciner är utbytbara. Det behöver inte vara den verksamma substansen som ger biverkningar, det kan vara bindemedlet eller en mindre väsentlig ingrediens.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-17 19:41:37 följande:
    Så varför skrev han om det då, tror du?
    Han beskrev om allt han gjorde och avslutar med. "men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig" 

Det är någon typ av förväntan på att det borde generera sex.
    Han skrev det för att på FL förutsätter ALLA kvinnor (ja för en gångs skull är det alla) att en kvinnas sviktande sexlust beror på en lat man som inte gör sin del i hemmet. Därför MÅSTE han vara övertydlig med att han gör sin del och mer därtill. Det förstår du säkert. Det handlar inte om att han förväntar sig sex i belöning utan han vill i förväg dementera en anledning till sexbristen.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-17 20:32:42 följande:
    Vad menar du med "det värsta"?!?!
    TS tror att han är för snäll. Han tror att man måste vara badboy för att få ligga, någon annan teori har han inte. Det handlar inte om att tolka det värsta. Det handlar om att läsa exakt det han skrivit, och nej jag tror inte, att  snälla killar inte får ligga. Jag vet att det inte förhåller sig så, och nej man måste inte vara badguy. 

Vad, exakt, är min tråkiga inställning? Borde jag hålla med honom för att inte vara tråkig? Hålla med om att killar som är snälla nog har väldigt svårt att få sex... 
    Tecum skrev 2025-05-17 19:59:35 följande:
    Jag tror inte han är för snäll utan det är hans fru som tappat attraktionen, av någon anledning. En kan vara att hon tycker att han är tråkig och hon har andra preferenser.
    Eftersom han inte skriver om något annat än att han är för snäll vet vi väldigt lite. Det finns massor av olika anledningar till att sexlusten brister. Det enda vi vet här är att TS själv tror att han är för snäll. Relationer är komplexa och att bara tro att man själv är för snäll, och den enda anledningen till bristande sexliv han kan hitta på är hur kvinnor generellt fungerar (tänder på badboys) och att snälla killar inte får ligga är, ett väldigt begränsat sätt att se på relationer. Han öppnar inte upp för någon annan anledning. Det är jag kritisk mot. Dvs hans syn på relationer.Du har en väldigt begränsad syn på sex och kärlek, och på sjukdomar och medicin, och nej allt går inte att komma undan, så lätt. Om min man skulle behöva medicinen, för sin hälsa, skulle min kärlek räcka ändå. 100%. Hans hälsa betyder allt... Trist att du avfärdar det som en lögn... att läkemedel kan påverka. Om man säger det, är det bara en undanflykt Då förutsätter du att man inte försökt tillräckligt, eller att man borde "byta medicin, eller gå ned i dos" 
    Hoppas inte du kvinna behöver ta någon medicin som påverkar hennes sexlust, eller funktion, för du hade inte accepterat det. 
    Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-18 11:43:08 följande:
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
    Man håller med en begreppsförvanskning där "snäll" är något dåligt medan "badass" är bra. Det ligger i linje med tidsandan där auktoritära och egoistiska ideologier och ledare hyllas medan  demokratin föraktas. Att vara feg, medgörlig och utan att driva egna åsikter är inte att vara snäll, ändå kallas det så.

Snäll innebär medkännande, rättvis, tolerant, lojal och att våga stå upp för sin sak och för de svaga, att kunna lyssna och ta till sig av andras argument . 

Att vara tuff, självsäker, framåt, alltid driva sin sak utan att se sig om, lyssna  eller bry sig om andra eller om förväntningar och normer eller sin partners vilja är en typisk badass, såna som Trump och Putin, och såna är visst de män som ses som attraktiva och föredömen...Rynkar på näsan
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-19 20:08:08 följande:
    Jag håller med om det det du skriver i första styckena, men nu är det ju väldigt många män som backar upp Trump  och Putin. 
    Hade tex bara kvinnor röstat hade inte Trump varit president. (även om det ju är många kvinnor som röstat också) 

Jag tror att få relationsproblem, och sexlivsproblem, orsakas av att manen inte är en badguy. Jag tror inte ens att badguys ( dvs svin) har bättre sexliv i längre relationer. Antigen blir dessa män tråkigt aggressiva. Behöver inte bara vara våld, kan vara allmänt tjuriga, och egoistiska, alternativt att det blir mycket bråk. Det som ev kan vara "spännande" i början tror jag sällan funkar i längden.
    Ja jag håller med. "För snäll" är sällan en orsak till sexbrist. Men det är lätt hänt att en relation börjar gå på tomgång och då hanteras det på olika sätt. Kvinnan tappar sexlusten och söker medvetet  eller omedvetet en förändring utan att riktigt kunna kommunicera ut det. Mannen vill fortsatt ha sex och tycker att "vi har det väl bra". Eller börjar kanske umgås mer med kompisar och engagerar sig i projekt och hobbies utanför relationen.

Och som du skriver brukar relationer med badguys inte sluta bra även om de är aldrig så heta från början.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-20 08:44:13 följande:
    Jag håller med. 

Jag tror dock att andra förändringar också sker i sexlösa relationer, men som inte är lika tydliga, och som man inte skriver om. 
    Det är mycket som skiljer i min nuvarande relation, jämfört med min förra, och mycket av det visste jag inte att jag saknade, därför att det är svårt att sätta ord på, och svårt att se när man inte vet något annat.
    Det handlar om bla om förståelse, omtanke och intresse för varandra, och hur man kommunicerar,. Det handlar om att ha kul ihop, och det handlar om hur man hanterar varandras svårigheter, och olika negativa saker, på olika sätt. Det handlar mycket om kärlek.
    Mycket viktig iakttagelse som alla borde ha med sig!

En stabil relation måste innehålla kärlek och attraktion, men också tolerans och lojalitet. Att snälltolka som de säger i GVFÖ. Omtanke, kommunikation och att ta sig tid att göra saker tillsammans är superviktigt. Man måste vara goda vänner helt enkelt. Det faktum att många relationer krisar under och efter semestern är ett säkert tecken på att mycket av det ovanstående inte finns.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..