New Dawn skrev 2025-05-17 20:32:42 följande:
Vad menar du med "det värsta"?!?!
TS tror att han är för snäll. Han tror att man måste vara badboy för att få ligga, någon annan teori har han inte.
Det handlar inte om att tolka det värsta. Det handlar om att läsa exakt det han skrivit, och nej jag tror inte, att snälla killar inte får ligga. Jag vet att det inte förhåller sig så, och nej man måste inte vara badguy.
Vad, exakt, är min tråkiga inställning? Borde jag hålla med honom för att inte vara tråkig? Hålla med om att killar som är snälla nog har väldigt svårt att få sex...
Tecum skrev 2025-05-17 19:59:35 följande:
Jag tror inte han är för snäll utan det är hans fru som tappat attraktionen, av någon anledning. En kan vara att hon tycker att han är tråkig och hon har andra preferenser.
Eftersom han inte skriver om något annat än att han är för snäll vet vi väldigt lite. Det finns massor av olika anledningar till att sexlusten brister. Det enda vi vet här är att TS själv tror att han är för snäll. Relationer är komplexa och att bara tro att man själv är för snäll, och den enda anledningen till bristande sexliv han kan hitta på är hur kvinnor generellt fungerar (tänder på badboys) och att snälla killar inte får ligga är, ett väldigt begränsat sätt att se på relationer. Han öppnar inte upp för någon annan anledning. Det är jag kritisk mot. Dvs hans syn på relationer.Du har en väldigt begränsad syn på sex och kärlek, och på sjukdomar och medicin, och nej allt går inte att komma undan, så lätt. Om min man skulle behöva medicinen, för sin hälsa, skulle min kärlek räcka ändå. 100%. Hans hälsa betyder allt... Trist att du avfärdar det som en lögn... att läkemedel kan påverka. Om man säger det, är det bara en undanflykt Då förutsätter du att man inte försökt tillräckligt, eller att man borde "byta medicin, eller gå ned i dos"
Hoppas inte du kvinna behöver ta någon medicin som påverkar hennes sexlust, eller funktion, för du hade inte accepterat det.
Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.
Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.
Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.
Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.