Inlägg från: Anonym (Sant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sant)

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (Man) skrev 2025-05-14 19:31:57 följande:

Ja så är det. Jag var "världens bästa grabb". Blev placerad direkt som en "kompis eller vän" av alla tjejer / kvinnor. Sedan började jag dricka och umgicks med ganska tuffa grabbar. Slutade med att jag då behövde tuffa till mig och spela någon jag inte ville vara. 

Fick ligga så mycket att det blev svårt att hinna tvätta sängkläderna mellan varje kvinna. (Jag är seriös). Samtidigt tappade jag förhoppningen om att skaffa mig en kärnfamilj och att någonsin finna mig en ärlig trogen kvinna vilket jag egentligen alltid velat ha. Så nu har jag levt i celibat i princip i 8 år med 2 bortsett från 2 misstag (ligg / försök till förhållande) under tiden. 

I Sverige får du inte ligg om du är snäll. Men du behöver inte leta så långt bort, Polen räcker typ. Men Thailand sägs vara bra med. Mexico värderar kärnfamiljen och hela släkten. Så det finns chans bara man vågar leta utanför. I Sverige blir du snart till och med våldtäkts man bara för att du kollar på porr. Helt sjukt. 

Glöm iden om ett värdigt förhållande i Sverige samt sex om du är snäll. Visserligen så uppskattar tanter på 48-50 år och uppåt snälla killar. Men hur kul är det. 

Haha så sant. 
    När jag var med bad boy. Alltså då menar man inte ett asshole som många tjejer tror. Utan bad boy på ett sätt att ta ingen skit, gå efter det du vill o ta för dig typ. Då får man ligga. 

Men en man som inte har den personligheten och sen vill vara sig själv. Vad händer noll zip zero ligg eller attraktionskraft. Vad ska såna män göra???
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Settra) skrev 2025-05-17 21:36:43 följande:

Svar till "Anonym T":

Nej, oxytocinet (som skulle kunna kallas bindningshormon)  finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45år, än hos andra bl.a. för att mamman ska fästa sig vid stt barn.

Det har inget med menscykeln att göra, många kvinnor känner för övrigt inte av de här hormonella svängningarna så mycket känslomössigt. De som ändå känner av dem, gör det bara lite grand och då som en ökad psykisk känslighet i ett par dagar. Det är väldigt få som inte fungerar psykiskt under de dagarna och det finns dessutom mediciner som kan användas i de fallen. 

Med tanke på brottstatistik över alla typer av brott och liknande, så kan man ju ha funderingar på tilräkneligheten en del män också, om man resonerar som du. 

Mekanismerna och teknikerna är sådana som kan användas på alla personer, oavsett kön. Båda kön kan också använda dem. Av någon anledning använder fler män än  kvinnir dem. Det tycker jag säger mer om män än om kvinnor.

1. "Oxytocinet ... finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45 år, än hos andra..."
    Delvis sant.
    Oxytocin är ett hormon som är centralt i anknytning, förlossning och amning. Nivåerna kan påverkas av könshormoner som östrogen, vilket innebär att fertila kvinnor kan ha högre oxytocinnivåer under vissa tillfällen, men det är inte så enkelt som att de konstant har mer oxytocin än andra grupper. Det finns inte heller tydligt stöd för att det drastiskt förändras vid 45 års ålder specifikt.

2. "Det har inget med menscykeln att göra..."
    Felaktigt.
    Oxytocin kan påverkas av menscykeln. Exempelvis kan oxytocinreceptorer påverkas av östrogen, vilket varierar under menscykeln. Dessutom varierar humör och social känslighet för vissa kvinnor i samband med cykeln.

3. "Många kvinnor känner ... bara lite grand ... ökad psykisk känslighet i ett par dagar."
    Förenklat och generaliserande.
    Vissa kvinnor upplever mycket svåra symptom (t.ex. PMDS), andra knappt något alls. Det varierar mycket. Det är dock sant att det finns behandling vid svåra besvär.

4. "Med tanke på brottstatistik ... funderingar på tillräkneligheten en del män också..."
    Retoriskt svar som är relevant i en argumentation, men inte strikt vetenskapligt.
    Brottsfrekvensen är mycket högre bland män än kvinnor, särskilt våldsbrott. Men att dra paralleller mellan brottsstatistik och psykisk funktion i allmänhet kräver försiktighet.
  • Anonym (Sant)
    New Dawn skrev 2025-05-17 21:58:49 följande:
    Målmedveten och veta vad man vill... Inte ta någon skit, men schysst.... Varför kallas det att vara badguy?!??

Vad är det för något som är "bad" med att inte ta skit? Vad är det för dåligt med att vara schysst och målmedveten, tex i studier, i Hobbys, eller i arbetsliv.... Fattar inte vad du snackar om. 
    Bra fråga. En så kallad "badboy" eller "badguy" är ofta någon som är självsäker, tar plats, säger vad han tycker och inte är rädd för att bryta lite mot sociala normer. Han är inte nödvändigtvis elak, men han spelar inte efter alla regler heller. Det kan uppfattas som spännande, utmanande och attraktivt, särskilt i början.

Anledningen till att det kallas "bad" är nog just för att han inte alltid beter sig som man "ska" enligt normerna ? alltså att vara ständigt tillgänglig, snäll, anpasslig och bekräftande. Han gör sin grej, visar att han inte behöver bekräftelse, och det skapar ofta en viss mystik och attraktionskraft.

Så det är inte "bad" som i att vara en dålig människa utan mer att han bryter mot det som ses som "snällt" eller "rätt" i sociala sammanhang. Det säger mer om vilka egenskaper som ibland väcker attraktion än om vad som faktiskt är sunt på längre sikt.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..