Inlägg från: Anonym (Settra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Settra)

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 16:36:36 följande:
    Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Nej, men i ganska många förhållanden som har varat långe så går den spontana sexuella gnistan förlorad. Jag vet inte vad du kan göra åt det, för jag känner inte er. Men du är åtminstone inte ensam. 
  • Anonym (Settra)

P-piller kan göra att sexlusten avtar för en del kvinnor. Man kan prova andra sorters p-piller eller andra preventivmedel om det är problemet. 
    Pessar med skum/kräm kan prövas om annat ger besvärliga biverkningar.

• Anonym (Settra)
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 21:02:45 följande:
    Ni ska liksom framstå som det smarta könet här i Sverige.. Som vet bäst i relationer.. Samtidigt finns det kvinnojourer för att efter 2000 år av evolution håller ni fortfarande på att bara falla för fel män.. 

Alla andra vet att den du dras till han är förmodligen dum i huvudet.. Det går liksom inte att undvika att lista ut det, när han är det största dumhuvudet på jobbet och alla kvinnor tycker han är bäst i hela världen.. 

Roligt att se mobbingen emot andra först, och sedan gråter dom när det börjar hända dem.. 

Varsågod explain.  
    Ja det finns mekanismer och tekniker samt halter av hormonet oxytocin hos kvinnor som kan förklara det här.. Vill inte beskriva närmare. 
  • Anonym (Settra)

Sedan finns det kvinnor som blivit så gräsligt behandlade under barndomen att de inte uppmärksammar varningssignalerna som andra kvinnor ser.

Men det finns starka kvinnor med mer normala uppväxter som kan luras av sociopater. På grund av att sociopaten spelar en roll hela tiden och då fonns inga direkta varningssignaler.

Mekanismer finns också som är nedbrytande.

• Anonym (Settra)

Svar till "Anonym T":

Nej, oxytocinet (som skulle kunna kallas bindningshormon)  finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45år, än hos andra bl.a. för att mamman ska fästa sig vid stt barn.

Det har inget med menscykeln att göra, många kvinnor känner för övrigt inte av de här hormonella svängningarna så mycket känslomössigt. De som ändå känner av dem, gör det bara lite grand och då som en ökad psykisk känslighet i ett par dagar. Det är väldigt få som inte fungerar psykiskt under de dagarna och det finns dessutom mediciner som kan användas i de fallen. 

Med tanke på brottstatistik över alla typer av brott och liknande, så kan man ju ha funderingar på tilräkneligheten en del män också, om man resonerar som du. 

Mekanismerna och teknikerna är sådana som kan användas på alla personer, oavsett kön. Båda kön kan också använda dem. Av någon anledning använder fler män än  kvinnir dem. Det tycker jag säger mer om män än om kvinnor.

• Anonym (Settra)

Du, många kvinnor skulle tycka att du är toppen! Du behöver inte göra mer hemarbete än din partner, det räcker med hälften!

Men människor kan växa isär, de kan tröttna på varandra eller vilja träffa någon som är helt annorlunda än den som de är tillsammams med.

Om ni inte kommer någonvart, trots samtal, tycker jag att du ska skilja dig. Om sex är viktigt för dig.

Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..