Råd önskas! 17 åring
Sonen på 17 år Går i 1:an på gymnasiet. Har haft dåligt med vänner i högstadiet men nu i 1:an är han accepterad och funnit en del nya vänner vilket känns fantastiskt härligt. Han har tidigare inte haft nåt intresse för alkohol. Tränar mycket och lagt mycket tid på det vilket han fortfarande gör. Märker nu att intresset för tjejer och lite nyfikenhet på alkohol har vaknat till liv. Nu till frågan: han har blivit tillfrågad om en dejt med en klasskompis tjejkompis. Då var planen att kompisen(som vi inte träffat tidigare) tjejkompisen och hennes kompis ska komma hem till oss vid 17.00 tiden. Sen ska dom ut och äta alla 4. Sen åter hem till oss för att umgås hela kvällen till sent på natten. Idag säger han att han tog för givet att vi föräldrar inte ska komma hem på natten utan dom ska vara själva. Vi ska tydligen inte sova hemma Och inte heller komma hem vid typ 12.00 tiden på natten för det hade ju varit skitpinsamt om 2 medelålders kommer hem då. Detta är nåt helt nytt för mig och jag vet inte alls hur man ska ställa sig till detta. Han säger att han bara vill ha lite kul och i bästa fall träffa en bra tjej. Nåt han menar han inte gjort innan, det håller jag med om i och för sig. Behöver alla råd tips osv av er med erfarenhet.tack på förhand