Agda90 skrev 2025-05-20 08:01:17 följande:
Först och främst.- SLUTA OMDELBART MED ATT STÄLLA UPP PÅ SEX!
Sex är något som BÅDA ska njuta av. Varför ska du ge honom något (njutning) när han vägrar ge dig det och dessutom på ett väldigt fult sätt?
Antingen försöker du att göra något åt det - dialog om peoblemet där ni verkligen pratar och inte där han får komma undan med mumlande svar som "jag vet inte" eller "det är ingrt problem" eller liknande.
Eller så gör du det som i min bok låter mer rätt - lämnar.
Men vad du än gör så sluta göra våld på dig själv genom att ställa upp på sådant som du inte vill.
Som det är nu så måste ju nån av dom eller båda saker de inte vill (göra våld på sig själva). Jag ser nog ingen annan lösning än att göra slut.
Vet inte om dialog hjälper när det gäller sånt här, jag tror inte det. Som kvinna har man tyvärr ibland haft sex som man blir äcklad av av olika anledningar (inte nu utan för många många år sen, har tyvärr till och med haft det mot ersättning). Och gått med på saker för nån annans skull som man egentligen inte vill.. Så på ett sätt lider jag med både TS och killen, även om han kunde sagt det på ett mycket bättre sätt , inte säga att han blir äcklad.
Tror som sagt inte alls att det är något fel på TS men jag tror inte han kan lära sig eller bli övertalad att inte tycka det är äckligt om det är så att han verkligen tycker det.
Och alla måste inte tända på kvinnliga underliv som några i tråden skriver. Han kan vara bög eller asexuell eller så tänder han inte på just henne längre och hon förtjänar någon som tänder på henne. Jag är helt säker på att hon kan hitta någon annan som gör det.