Autism
Pappan alltså min sambo säger att han har små drag av autism (dock ingenting jag märker alls) så vet ej om det är inbillning från hans sida?ingen annan i hans släkt på hans sida har autism. Mamman till sonen har ADD tror jag det kallas samt kronisk ångest och oro. Känns som mycket av mammans mående speglar av sig på bonus sonen. hos oss går han i skolan , är glad medan hos mamman är han orolig och har ångest för att gå i skolan så där får han vara hemma från skola och inga rutiner. Dock har han valt att bo hos mamman på heltid nu pga att vi flyttat och han tycker det är jobbigt att pendla till skolan 3 mil. Så vi provar att ha varannan helg nu.
Tack för ditt svar, förstår att det inte går att påverka om ens barn får diagnos, men blir nyfiken och ändå lite orolig då jag ser att hans pojk har det jobbigt med det sociala och mycket oro.
Kanske att du borde oroa dig mer kring hur pappan till ditt blivande barn prioriterar i sitt liv? Vad händer om ni separerar, kommer han att strunta i ert barn då också?