Anonym (Tjockis) skrev 2025-05-16 09:52:58 följande:
Just nu bara löpning, precis som du skriver vissa pass medelintensivt och vissa intervaller. Kör både hiit-intervaller och lite lättare intervaller där jag "övningsspringer" strax över mitt måltempo.
Det är också jättebra, egentligen. Problemet är att du känner dig trött, och det kanske är så att det blir lite för mycket för din kropp. Att den kanske kompenserar genom att vara så stilla som möjligt för att spara energi.
Att du har planat ut som du gjort kan egentligen bara bero på att det är något vajsing i förhållandet kalorier in och ut. Om jag vore du så skulle jag se till att kolla dagsförbränningen ordentligt, alltså på sjukhus eller hos dietist, och sedan lägga mig på ett underskott om 300-500kcal om dagen. Då får du mer energi och orkar röra mycket på dig under hela dagen. Ät vanlig mat, fyll ut mycket med grönsaker, men se till att inte småäta och att bara dricka vanligt vatten - men nojja heller inte över en godbit då och då. Så länge du hela tiden ligger på ett underskott är det inga problem.
Det här kommer gå bra men det krävs lite tålamod. Att gå omkring hungrig och trött är ingen bra idé.