Inlägg från: Anonym (Tjock och vältränad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjock och vältränad)

Händer inget med vågen!

Jag tänker att målsättningen att gå ner ett precist antal kilon på en viss tid är helt hopplös. Just eftersom kroppen inte svarar med exakta kilon tappade, utan stannar på platåer och håller vikt på dessa.

Med detta sagt vill jag ändå skicka med dig att just ha tålamod och ha kalloriunderkott ju är grunden i viktminskning och att det är i vardagen du behöver bete dig såsom vissa smala människor. Dvs faktiskt leva ett liv där du håller vikten. 

Som du ser av mitt nick så är jag ingen smal människa. Däremot har jag i många år nu jobbat på att fokusera på att bli mer vältränad och i bättre form, efter att ha försökt ha fokus på att gå ner väldigt många år. 
    För min del blev det ohållbart att väldigt ofta gå på diet, utan "ordentliga"resultat. 

• Anonym (Tjock och vältränad)

Utifrån att du skriver att du har barn, tränar 3 gånger i veckan och har en livsstil där du rör på dig vill jag också slå ett slag för sömn och återhämtning.

I livsstilen att gå ner i vikt är det också viktigt att just få lite ro, så att fettförbränningen inte störs av massa stress. 

Du gick inte upp 1 kg i veckan, och kommer ganska troligt inte gå ned dem så snabbt. 

Svar på tråden Händer inget med vågen!