Behöver bara få skriva av mig..
Svårt att komma med tips och råd. Är lättare sagt än gjort att varva ner, sluta tänka och fundera på bebisverkstad och allt runt omkring. När man vill nåt så mycket så tar det upp mycket av ens tid. Du är inte ensam att känna som du gör i alla fall.
För mig hjälpte det att börja ta hand om mig själv. Göra roliga saker. Börja träna mer regelbundet. Bygga en stark kropp. Fortsätta ha koll på ÄL och aktivt försöka men ändå lägga mkt tid på mig själv och hålla mig sysselsatt i väntan på BIM.
Bestämde mig helt enkelt för att INTE köpa gravtest. Det är bara att sluta om man vill. Du blir inte mer gravid eller inte för att du testar en massa i förväg, det vet man ju, men jag var hård mot mig själv och la helt ner att testa före BIM, för i ärlighetens namn så kostade det bara en massa pengar. När jag väl var gravid så uteblev ju mensen. Och till sist blev det ju precis så. Mensen uteblev. Köpte ett gravtest typ en vecka efter BIM och superstarkt positivt test.
Brist på just folsyra och D-vitamin kan ju vara en anledning till att kroppen inte kunnat bli gravid, så superbra att du börjat äta det. Är bra mat, vila, träna lite lagom, ta hand om dig så främjar du ÄL och får ägg av bra kvalité. Mer kan man inte göra. Kan ta lång tid trots att allt är toppen, jobba med det mantrat. Uteslut kaffe och drycker med koffein. Det har ju visat sig ha negativ påverkan på ÄL.
Som sagt svårt att ge tips och råd. Men ta hand om dig, ha lite lagom koll och så hoppas jag bebis nr 2 kommer snart 😊