• Anonym (Mara)

Min dejt är oerfaren? Enligt Google.

Hej!

Lite dum fråga men here goes. Jag är en 33-årig tjej som gått på en dejt med en 30-årig kille. Första gången jag träffar en yngre, mina ex brukade alltid vara minst 5 år äldre. Han är söt och vi hade personkemi och har nästa dejt inplanerad.

Nu till saken. Jag googlade fram honom och han har bott i en enrummare i 6 år, dvs sedan han var 24. Troligen har han då aldrig bott med någon tjej eller haft en längre relation. Vad tror ni? Jag vet inte varför men känns konstigt om han är så oerfaren då jag är van vid mer erfarna män.

Vill ju inte fråga rakt ut om hans bodycount men man undrar ju.

• Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.
  • Anonym (-)

Vad exakt är det du undrar?

• Fjäril kär

Bilda dig en egen uppfattning och sluta googla...

Han kan ju ha haft längre relationer och mycket erfarenhet utan att ha bott med någon.. det kan du inte veta... Sen kan man ju bo ihop utan att nån ändrar adress eller för all del nån kan ju ha bott hos honom...

Min äldsta son hade ett långt förhållande utan att dom bodde ihop mer än tidvis nån vecka här och där , dom träffades som 15-åringar och höll ihop i 10 år..  utan att flytta ihop.. när det sen tog slut hittade han ny partner och dom gifte sig.. Nu som 30-åring.  Första tjejen han också bor med 

• Anonym (d)

Det är nog lugnt. Han är garanterat mognare än dig.

• Anonym (Många)

Ja, förmodligen ett väldigt högt antal sexpartners där.

• Anonym (Mara)
    Fjäril kär skrev 2025-05-16 20:47:36 följande:

Bilda dig en egen uppfattning och sluta googla...

Han kan ju ha haft längre relationer och mycket erfarenhet utan att ha bott med någon.. det kan du inte veta... Sen kan man ju bo ihop utan att nån ändrar adress eller för all del nån kan ju ha bott hos honom...

Min äldsta son hade ett långt förhållande utan att dom bodde ihop mer än tidvis nån vecka här och där , dom träffades som 15-åringar och höll ihop i 10 år..  utan att flytta ihop.. när det sen tog slut hittade han ny partner och dom gifte sig.. Nu som 30-åring.  Första tjejen han också bor med 

OJ, 10 år som särbo alltså? Det måste vara ovanligt. Spännande :)
  • Anonym (Mara)
    Anonym (-) skrev 2025-05-16 20:42:44 följande:

Vad exakt är det du undrar?

Folks tankar i allmänhet om detta
  • Anonym (Men)

Så en man får inte satsa på annat i livet och skapa sig en relation senare. Då går man alltså fet bort?

• Tecum

Vad är problemet, att han ev. är oerfaren sexuellt, eller oerfaren vid att bo ihop med någon? Han har ju haft ensamhushåll så den biten bör han klara även när han bor ihop med någon. Att han bott ensam betyder inte att han inte haft sex, han kan ju trivts  med singellivet eller inte hittat rätt.
    Så vad du nu undrar över, fråga honom istället för oss. Jag ser då inga varningsflaggor av det du skriver.

Du är 33,har haft ett antal partners men är ändå singel, så dina relationserfarenheter imponerar inte direkt...Flört

• Anonym (Mara)
    Anonym (Men) skrev 2025-05-16 21:04:11 följande:

Så en man får inte satsa på annat i livet och skapa sig en relation senare. Då går man alltså fet bort?

Haha nej, absolut inte. Men OVAN situation för mig (jag vet inte, han kanske är jätteerfaren ;)
  • Fjäril kär
    Anonym (Mara) skrev 2025-05-16 21:01:27 följande:
    OJ, 10 år som särbo alltså? Det måste vara ovanligt. Spännande :)
    Inget ovanligt eftersom dom bara var barn när dom träffades. Han flyttade hemifrån efter studenten och hade fast jobb och hon valde att plugga på universitetet och flyttade dit som student i korridor. 
    Dom pendlade mellan orterna. Ibland var han där och hon bodde hos honom när hon kom hem. Men när studierna var slut hade deras relation tagit slut. Istället för att flytta ihop som dom tänkte sig blev det tack och hej och båda gick vidare. Han träffade sin nuvarande fru bara några månader senare via gemensamma vänner och ja året efter gifte dom sig...
Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.