Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Eurovision song contest 2025.

Oj jag ä med och vi få se i morgon .

• Jhannis
    molly50 skrev 2025-05-16 23:46:25 följande:
    Ja,Nederländerna är helt ok. Jag gillade även Luxemburg.
    Även om Luxemburg kanske var lite 80-talsaktig.
    Jag saknar 60-70-80 tal i sångarna....Nu är det bara Ljusshow genom alla låtar....Går inte att se den som sjunger. med alla lampor .....Det flesta är utklädda till eiliens alltså inte normalt klädda. Så nästa år skiter jag i att kolla på detta utklädda show. 
  • Jhannis
    Faile skrev 2025-05-17 00:29:27 följande:
    Man ansåg att Abba var utklädda och var en cirkus med Waterloo när de vann, så det är liksom inget som ändrat sig. Eurovision har alltid varit konstigt och knasigt och fantastiskt.
    Kanske du som blivit lite äldre och bittrare bara. Cool
    ABBA hade på -70 talet kläder ok färgstarka, men man hade såna kläder då. Breda byxor nertill som V-jeansen var.

Dagens sångare har kläder som inte ser kloka ut eller så är dom halvnakna.

Musiken till låtarna kommer inte från orkester utan är skränande musik från ingenstans. Det är så polyfoniskt.

Ja jag är äldre, men bitter ör jag inte. Gillar musik och fina låtar som sjungs tydligt och bra. Utan en massa strålkastare som förstör.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-05-17 15:50:35 följande:
    Tycker också att det har blivit lite för mycket show och effekter
    Glad
  • Jhannis
    Anonym (Xi) skrev 2025-05-17 16:15:47 följande:

Men jösses. 

Allt förändras. Ni kan ju inte på allvar mena att ni vill ha en show så som den var för sextio-femtio år sedan?! Stäng av teven och leta efter gamla klipp på SVT PLAY i så fall?

Ursäkta, men även vi äldre har rätt att skriva vad vi tycker. Ja allt förändras, men ofta till det sämre. Om det blir för mycket för dig så kan du sluta och läsa vad vi skriver.
  • Jhannis

Jag har inte hört alla länders bidrag, men jag hoppas att Kaj vinner. Tror dock att dem hamnar bland det 10 vinnare.

• Jhannis

Inte bra att Kaj sjunger som nummer 23. Alldeles för länge att vänta på deras låt.

• Jhannis
    Nandez skrev 2025-05-17 21:01:04 följande:
    Annars så brukar dom säga att det är bra att starta sent i startfältet
    Ja det kan vara så
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-05-17 21:06:52 följande:

Nu köööööör viSkrattande

Jaaaaaaaaaaa Yksi, Kaksi, Kolme Skrattande
Svar på tråden Eurovision song contest 2025.