Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Eurovision song contest 2025.

Xenia skrev 2025-05-16 23:02:44 följande:

Ja, vilken tycker ni är bäst? (Bortsett från Sveriges bidrag då)

Iår var det minst tre snuskiga bidrag. Australiens gick inte till final men Malta och Finland gjorde det. Så mycket för familjevänligheten! (Fast inga små barn är ju uppe den tiden. Lite äldre barn kan dock vara uppe och se iaf en del av ESC.)

Sveriges bidrag var iaf rumsrent och det hade Zelmerlöws också varit (oavsett hur rumsren han själv är).

Jag gillade Nederländernas bidrag. Och Spaniens också (men jag ogillar hur avklädda nästan alla kvinnor ska vara).

Varför skickar lilla Sverige så bra bidrag och stora UK så dåliga? För att vi i Sverige är så engagerade. Vi tittar på Mello och ESC och röstar. Britterna skiter i det numera.

Nederlendernas bidrag gillade jag också, sen tycker jag att dom övriga är så där. Förutom Bastun dåGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-05-16 23:46:25 följande:
    Ja,Nederländerna är helt ok. Jag gillade även Luxemburg.
    Även om Luxemburg kanske var lite 80-talsaktig.
    Den var väl ok
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-05-17 01:52:07 följande:

Israels känsliga ballad är också fin att lyssna till. Och Österrike hade befunnit sig i min topp fem-lista om det inte vore för falsetten som hörs i både vers och refräng.
    Har aldrig uppskattat gälla operastämmor. 

Förstår inte alls att Österrikes bidrag har så låga odds
  • Nandez
    Jhannis skrev 2025-05-17 00:18:31 följande:
    Jag saknar 60-70-80 tal i sångarna....Nu är det bara Ljusshow genom alla låtar....Går inte att se den som sjunger. med alla lampor .....Det flesta är utklädda till eiliens alltså inte normalt klädda. Så nästa år skiter jag i att kolla på detta utklädda show. 
    Tycker också att det har blivit lite för mycket show och effekter
  • Nandez
    Postman skrev 2025-05-17 15:55:57 följande:
    Tror dessvärre att de faller på målsnöret men hoppas också att jag har fel 😊
    Inte omöjligt men tror att dom hamnar topp tre👍
  • Nandez
    Anonym (Xi) skrev 2025-05-17 16:15:47 följande:

Men jösses. 

Allt förändras. Ni kan ju inte på allvar mena att ni vill ha en show så som den var för sextio-femtio år sedan?! Stäng av teven och leta efter gamla klipp på SVT PLAY i så fall?

Det är ju trots allt en sångtävling, Eurovision Song Contest
  • Nandez
    Tecum skrev 2025-05-17 17:20:49 följande:

Jag tycker att det är en ganska svag årgång i år, jag har svårt att hitta en riktig favorit för mig. Tyskland var för en gångs skull ganska bra. Och apropå könsord kan deras Baller låta anstötligt för känsliga... Malta och Finland var bra då de vågade vara öppet sexliga, inte bara avklädda som många andra. Och avklädda är också många tävlande killar så det är lite utjämnat där.

Sverige har för en gångs skull en riktigt bra låt, den bästa sedan Frans 2018(?)! Så skönt att slippa den tråkiga Lundvik-Zelmerlövstilen, hoppas deras fiasko och KAJ:s vinst gör att svenska låtskrivare vågar mer till nästa år!

Jag tror på topp tre men inte vinst. Och lika bra det, vem minns inte kravallerna i Malmö ifjol?

Tycker också att det är skönt att slippa tråkiga och slätstrukna Lundvik-Zelmerlövstilen
  • Nandez
    Postman skrev 2025-05-17 18:35:08 följande:
    Vi behöver inte backa precis till 50-60 år sen men det har gått lite överstyr kan jag känna med ljusshower och annat. 
    Det har gått lite överstyr, det är mer showtävling än sångtävling  
  • Nandez
    Tecum skrev 2025-05-17 18:44:20 följande:
    Vi kan inte vrida klockan tillbaka men visst har det gått till överdrift!

Det skulle vara väldigt spännande att ha en ESC utan bild, bara få höra låtarna och lägga all fokus på det. Och sen ha en ny omröstning med scenshow.
    Det skulle vara intressant faktiskt 
Svar på tråden Eurovision song contest 2025.