Spucks skrev 2025-05-18 18:20:43 följande:
Ja, jag har fattat att du tycker att om folk anser att en låt är bra, måste den vinna. Tydligen kan folk inte anser att flera av de 37 låter som deltar i tävlingen är bra. Allt som inte kommer på första plats, är enligt din definition uppenbarligen en en dålig låt.
molly50 skrev 2025-05-18 13:02:58 följande:
Sen kan jag hålla med om att det var dumt av mig att kalla Österrikes artist för kastratsångare. Det ber jag om ursäkt för.
Men jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre av dig att kalla oss pinsamma för att vi har en annan åsikt än dig.
Varför jämför du din "kastratsångare" med min "pinsamma"? Jag tycker att ni är pinsamma, jag blir generad för er när jag läser det löjliga tramset ni skriver. Det är min åsikt.
Att kalla en operasångare för kastratsångare är däremot ingen uttryck av åsikt. Du kan uttrycka att du inte gillar låten eller rösten, att du tycker framträdandet var dåligt, eller vad som helst. Du kan även uttrycka att du tror att han bara vann för att han är queer. Allt detta kan vara dina personliga åsikter. Att säger att en person är kastrerad, är däremot ingen åsikt.
Nu får du faktiskt ge dig. Nu läser du inte saker som jag aldrig har påstått.
Jag har aldrig påstått att alla hatar Sverige eller att alla som vinner är dåliga.
Det är din egna uppfattning av vad jag har skrivit.
Jag har bara försökt berätta vad jag har sett andra skriva.
Sen kan man ha höga förhoppningar och sen bli besviken när de inte införlivas. Men det är en annan sak.
Jag har bett om ursäkt för vad jag skrev. Det var dumt.
Men när du tar dig friheten att tala om för mig vilka åsikter jag har så ska du kanske vara försiktig med att tala om att vi är pinsamma.