Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Eurovision song contest 2025.

Spucks skrev 2025-05-18 09:56:25 följande:
    Ja, smaker är olika. Jag älskar låten, det är bland bara tre ESC låter som jag någonsin har lyssnat på och kommer att lyssna på frivilligt utanför tävlingen - tillsammans med Österrike 2014 och Italien 2015. Jag gillar sådana skoj-låtar och hade satt Sverige på plats 1 och Estland på plats 2. Däremot förstår jag fortfarande inte hajpen kring "Cha cha cha" - jag tycker det var ett hemskt skrikande, ingen melodi, inget sjungande. Men folk gillade det, och det får de såklart göra.
    Det här måste jag hålla med om. Gillade inte heller Cha cha cha. Det var väl bara refrängen som möjligen gick att lyssna på. Resten var ju bara skrik och skrän.
  • molly50
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-05-18 13:11:11 följande:
    Men vi fick ju ett bra resultat, vad klagar du på? Plats 4 i en sådan stor tävling är bra!
    Jag klagar inte. Jag tycker bara det är märkligt.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-05-18 15:50:36 följande:
    det verkar som om det inte spelar någon roll
    Nej,nu börjar man ju undra.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-05-18 15:56:57 följande:
    Man är knappast pinsam för att man har en annan åsikt
    Precis.
  • molly50
    Anonym (HEJ) skrev 2025-05-18 16:22:52 följande:
    Jag tycker inte Österrikes låt var bra! Jag fattar inte varför den vann!?
    Nej,det tycker inte jag heller, Men folk har väl olika musiksmak,helt enkelt.
  • molly50
    Tecum skrev 2025-05-18 16:31:16 följande:
    Inte så märkligt. Låten är bra och vi skickade rätt låt. Men den blev överexploaterad, streamades i massor i hela Europa och när det väl var tävlingsdax hade många tröttnat och röstade på det som för dem kändes fräschare. Och att bli fyra är inte alls dåligt, trea bland tittarrösterna. Vi är topp tio varje år. Tyvärr har svenska media en tradition i att skriva upp våra låter och stirrar sig blinda på odds, vilket ger en grogrund för besvikelser.
    Ja,det kan du ha rätt i.
    Och ja,jag håller med om att det blir väldigt upphaussat av media.
    Lite synd,tycker jag.
  • molly50
    Spucks skrev 2025-05-18 18:20:43 följande:
    Ja, jag har fattat att du tycker att om folk anser att en låt är bra, måste den vinna. Tydligen kan folk inte anser att flera av de 37 låter som deltar i tävlingen är bra. Allt som inte kommer på första plats, är enligt din definition uppenbarligen en en dålig låt. 
    molly50 skrev 2025-05-18 13:02:58 följande:
    Sen kan jag hålla med om att det var dumt av mig att kalla Österrikes artist för kastratsångare. Det ber jag om ursäkt för.
    Men jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre av dig att kalla oss pinsamma för att vi har en annan åsikt än dig.
    Varför jämför du din "kastratsångare" med min "pinsamma"? Jag tycker att ni är pinsamma, jag blir generad för er när jag läser det löjliga tramset ni skriver. Det är min åsikt.
    Att kalla en operasångare för kastratsångare är däremot ingen uttryck av åsikt. Du kan uttrycka att du inte gillar låten eller rösten, att du tycker framträdandet var dåligt, eller vad som helst. Du kan även uttrycka att du tror att han bara vann för att han är queer. Allt detta kan vara dina personliga åsikter. Att säger att en person är kastrerad, är däremot ingen åsikt.
    Nu får du faktiskt ge dig. Nu läser du inte saker som jag aldrig har påstått.
    Jag har aldrig påstått att alla hatar Sverige eller att alla som vinner är dåliga.
    Det är din egna uppfattning av vad jag har skrivit.
    Jag har bara försökt berätta vad jag har sett andra skriva.
    Sen kan man ha höga förhoppningar och sen bli besviken när de inte införlivas. Men det är en annan sak.

Jag har bett om ursäkt för vad jag skrev. Det var dumt.
    Men när du tar dig friheten att tala om för mig vilka åsikter jag har så ska du kanske vara försiktig med att tala om att vi är pinsamma.
  • molly50
    molly50 skrev 2025-05-18 20:54:52 följande:
    Nu får du faktiskt ge dig. Nu läser du inte saker som jag aldrig har påstått.
    Jag har aldrig påstått att alla hatar Sverige eller att alla som vinner är dåliga.
    Det är din egna uppfattning av vad jag har skrivit.
    Jag har bara försökt berätta vad jag har sett andra skriva.
    Sen kan man ha höga förhoppningar och sen bli besviken när de inte införlivas. Men det är en annan sak.

Jag har bett om ursäkt för vad jag skrev. Det var dumt.
    Men när du tar dig friheten att tala om för mig vilka åsikter jag har så ska du kanske vara försiktig med att tala om att vi är pinsamma.

*Läser in,ska det stå.

• molly50
    Nandez skrev 2025-05-18 22:30:05 följande:
    Man tycker olika om både det ena och det andra
    Så är det.
    Nandez skrev 2025-05-18 22:32:12 följande:
    Så är det
    Ja.
    Nandez skrev 2025-05-18 22:34:12 följande:
    Det var det vilket är som vanligt
    Ja,precis. Lite trist,tycker jag.

• molly50
    Nandez skrev 2025-05-18 22:38:19 följande:
    Fjärde plats är ett bra resultat även om det var tråkigt att KAJ inte vann
    Absolut! 
  • molly50
    Spucks skrev 2025-05-19 08:35:38 följande:
    Du vet uppenbarligen inte vad du själv skriver. Igen mitt råd: läs dina egna inlägg igen, men låtsas att någon annan skrev dem, om ett annat land. Vänta en vecka med det kanske.

Men ja, jag ger mig nu, jag har sagt vad jag tror om ert löjliga beteende, så nu får det vara nog :)
    Jodå,det gör jag allt. Men eftersom du verkar ha bestämt dig för att jag menar något annat än vad jag har skrivit,trots ytterligare förklaringar, så är det ingen idé att fortsätta diskussionen. Där håller jag med dig.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-05-19 18:08:22 följande:
    Det verkar inte vara någon ide
    Nej,precis.
Svar på tråden Eurovision song contest 2025.