• Anonym (Förvånad)

Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.

Igår hade jag en konversation med några vänner, och jag blev helt chockad faktiskt. Jag nämnde att vårt sexliv är ganska sparsamt just nu för det är svårt att hitta bra tillfälle, då vi jobbar olika tider och då barnen ( mina 13 och 15) oftast är hemma. Då menade de att de alltid har sex med barnen hemma och tyckte inte alls det var konstigt att de hörde vad som pågick. Jag sa att det är nog det mest avtändande jag kan tänka mig att ha sex när mina barn sitter i rummet brevid och jag vet att de kommer höra. De kontrade med att det är normalt och att det är hälsosamt att barn får veta att föräldrarna har sex. ?!? Va?!? Mina barn är väldigt öppna och frågar och vi pratar om det mesta, och de ser väl att föräldrarna har det bra tillsammans utan att få lyssna på deras sex ?! Så min fråga har ni sex vetandes att era barn till 100% kommer höra er? Nu tänker jag mest barn som är lite äldre och tonåringar. Tycker ni det är naturligt? Jag kommer fortfarande ihåg från jag var tonåring och en enda gång råkade höra mina föräldrar och blev så ?äcklad?. 

• Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 10:04:48 följande:
    Så ni tycker det är ok att de eventuellt ser/hör, händer det så händer det liksom? Jag känner bara att det förstör Känslan helt att man kan bli påkommen av sina egna barn. 
    Man har knappast sex helt öppet och kör värsta högljudda sexet
  • Anonym (Förvånad)

nej men de ljud som uppstår är ganska uppenbar vad som sker? och bara att de fattar vad som pågår är ju tillräckligt för att bli motbjudande. Varför tycker man det är ok om ens barn ska höra? 

Anonym (ABC) skrev 2025-05-17 16:52:27 följande:
    Man har knappast sex helt öppet och kör värsta högljudda sexe
  • Tecum

Men varför måste de höra något? Tyst sex är en variant som är spännande i sig, klarar ni inte det? Vi har aldrig låtit hemmavarande barn hindra oss att ha sex. Men heller aldrig haft sex så de ska kunna höra. Att de kanske anar vad vi gör är en annan sak.

• Anonym (ABC)
    Tecum skrev 2025-05-17 17:05:52 följande:

Men varför måste de höra något? Tyst sex är en variant som är spännande i sig, klarar ni inte det? Vi har aldrig låtit hemmavarande barn hindra oss att ha sex. Men heller aldrig haft sex så de ska kunna höra. Att de kanske anar vad vi gör är en annan sak.

Precis det jag menade, du har så rätt.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 17:04:00 följande:

nej men de ljud som uppstår är ganska uppenbar vad som sker? och bara att de fattar vad som pågår är ju tillräckligt för att bli motbjudande. Varför tycker man det är ok om ens barn ska höra? 

Man behöver inte vara högljudda, och vad tror du att skulle hända om de hörde nåt?
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (ABC) skrev 2025-05-17 17:23:43 följande:
    Man behöver inte vara högljudda, och vad tror du att skulle hända om de hörde nåt?
    De skulle inte uppskatta det i varjefall, så inget positivt alls med det. Men menar du att du tänder på att dina barn kan komma på dig med att ha sex? Tycker allt låter helt sjukt, att barn ska ens behöva ta del av sina föräldrars sexliv. 
  • Anonym (Förvånad)

Det är just det som är det mest avtändande när någon säger att det är spännande att barnen kan höra? Det är ju bara så fel att man tycker det är tändande att barnen kanske hör? Fine om det var okända vuxna människor, men inte barn. Barn och sex hör liksom inte ihop. 
  • Anonym (Förvånad)

Sen vet jag inte hur er bostad är byggd? skulle vi ha sex i sängen när barnen tittar på tv, så sitter de ca 6 meter från oss med en någorlunda tunn vägg mellan. Så tyst man kan vara så hörs det ändå vad som pågår?Känns ju bara så fel. 

• Tecum
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 18:35:48 följande:

Sen vet jag inte hur er bostad är byggd? skulle vi ha sex i sängen när barnen tittar på tv, så sitter de ca 6 meter från oss med en någorlunda tunn vägg mellan. Så tyst man kan vara så hörs det ändå vad som pågår?Känns ju bara så fel. 

Men då är ni ju inte tysta eller så har ni en gnisslande säng! Är man tyst så är man tyst och har de "störningsljud" är det än mindre risk att de hör. Jag tror du överskattar deras förmåga att höra er.
  • Core

Visst måste man ha lite klass, men låter man barn stå i vägen för samlivet är det början på slutet på relationen.

råkar barn nån gång komma på eller höra föräldrar lär dom sig mer om den vuxna dynamiken, och väljer själva att hålla sig borta från sovrum etc.

Sen finns det olika lösningar, poängen är bara att blir barnen ett sånt problem att man låter det förstöra sexlivet, gör man ett aktivt val att låta relationen sakta dö

Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.