Permission
Jag är inlagd på LPT, på psyket,ska få permission nästa vecka, vad händer om jag inte kommer tillbaka till avdelningen? Gör dom inget eller skickar dom polis?
Jag är inlagd på LPT, på psyket,ska få permission nästa vecka, vad händer om jag inte kommer tillbaka till avdelningen? Gör dom inget eller skickar dom polis?
Om du inte öppnar dörren för polis så öppnar dem dörren med hjälp av låssmed.
Vad händer om dom inte hittar mig hemma, om jag är någon annanstans?
Har jobbat på piva. Kommer man inte tillbaka blir man lyst och polisen skickas ut. Störta sannolikhet får du inte permission så smidigt i framtiden.
Sett fler som kommit tillbaka i polisbilen och fått bältas och får igen en 5a på sig. Och in i lägenheten kommer dom, även hos vänner
Mitt förslag är att du släpper tanken på att "jävlas" med psyk, låter andra patienter/människor få den tid som det tar för vårdpersonal och polis att plocka in dig, och växer upp
Vad händer om dom inte hittar mig hemma, om jag är någon annanstans?
Polisen kommer kanske hämta dig tillbaka. Men bara om dem finner dig. Om du blir borta en längre stund, så kommer polisen inte bry sig. De har bättre saker för sig. Varför är du under LPT? Psykos? Bipolär? Då borde du verkligen gå tillbaka dit.
Om du mår dåligt för du har haft ett jävligt liv, då tycker jag att du inte borde gå dit. Då psykiatrin kan till och med förstöra ditt liv.
Det finns forskning på att tvångsvård ökar risken för självmord.
www.svt.se/nyheter/svart-att-motsatta-sig-tvangsvard
Polisen kommer kanske hämta dig tillbaka. Men bara om dem finner dig. Om du blir borta en längre stund, så kommer polisen inte bry sig. De har bättre saker för sig. Varför är du under LPT? Psykos? Bipolär? Då borde du verkligen gå tillbaka dit.
Om du mår dåligt för du har haft ett jävligt liv, då tycker jag att du inte borde gå dit. Då psykiatrin kan till och med förstöra ditt liv.
Det finns forskning på att tvångsvård ökar risken för självmord.
www.svt.se/nyheter/svart-att-motsatta-sig-tvangsvard
Du är där av en anledning. Du verkar ha noll sjukdomsinsikt. Att du får för dig att jävlas tyder på det. De skiter ärtor i dig som person. Du ska in helt enkelt och det enligt lag. Du blir hämtad och det blir inga övertalningsförsök utan pang på. Ju mer du jävlas och sprattlar desto jävligare blir det. Hand- och fotfängsel plus spotthuva. Avskild från andra dvs isolering. Efter det kan du fetglömma några permissioner. Det är ditt val. Uppför dig och ta till dig hjälp och insikt eller gör som du tänker göra nu och du blir aldrig fri. Enkelt. Du väljer.
Om du inte kommer tillbaks, så kan din permission bli indragen eller begränsad i framtiden och dom blir mer försiktiga i vården med dig. Det bästa du nog kan göra är att du försöker berätta hur du mår och vad du känner, så att ni kan hitta en lösning tillsammans?Att du visar samarbetsvilja. Vilket är visar på sjukdomsinsikt.
Har jobbat på piva. Kommer man inte tillbaka blir man lyst och polisen skickas ut. Störta sannolikhet får du inte permission så smidigt i framtiden.
Sett fler som kommit tillbaka i polisbilen och fått bältas och får igen en 5a på sig. Och in i lägenheten kommer dom, även hos vänner