Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Svenskars rasism

Anonym (Lina) skrev 2025-05-17 23:48:41 följande:
    Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

Har aldrig tyckt att det är just invandrar kvinnorna som är problemet ni verkar kämpa på rätt så bra även fast ni har det kämpigt.

Dom gånger jag har kritiserat invandare så har det varit män som är problemet. 

Problemet är väl att det här är Sverige, och här gillar folk inte varandra öppet, eller ens överhuvudtaget så jävla mycket..

Sen undrar jag lite om det här med rasism... Jag som svensk blir anklagad ganska ofta för att vara rasist, men det är ni som går runt och blänger på en hela tiden?

Är det verkligen endast Sverige som är problemet?
  • Anonym (X)
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-18 12:16:09 följande:

Jag vet inte vilken värld du lever i men det är många invandare med svenska vänner och partners. Det är inte ofta du går ut och blir bjuden på bröllop? Jag har många vänner som är gifta med svenska män/kvinnor Och vad jag vet är alla hela och har inte tagit en flygtur från balkongen. 

Så du förnekar att kvinnor har börjat flyga ifrån balkonger sedan 2015 då dom flesta av er kom hit? 

Du kanske är så van med det sättet att se på familj att du inte ser det? Men vi svenskar som inte förstår det tankesättet om just familjemedlemar märker det.. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 18:42:39 följande:
    Nej, din agenda är ganska tydlig för mig. Du demoniserar alla invandrare genom att peka ut de som våldtäktsmän och kriminella trots att dessa brott är mycket vanliga även hos etniska svenskar. Män är tex överpresenterade när det gäller våldtäkt. Betyder det att alla män bär kollektivt ansvar? Du tom skyller allt på trådstartaren som är en kvinna. Som om hon själv går runt och våldtar kvinnor. 

Det är rasism.
    Invandrare består av cirka 25% av befolkningen.. Och är grovt överrepresenterade ibland våldtäkter och gruppvåldtäkter.. Det är inte rasism någonsin att bara säga sanningen.. 

Sant att vissa ensamma Svenskar gör det också.. Men för att vara 75% av befolkningen så är det ju konstigt hur dessa 25% faktiskt lyckas att springa om dem.. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (w) skrev 2025-05-19 00:18:30 följande:
    Ja, det handlar om rena påhitt och faktafel han framför. Försöker dessutom få oss tro att hederskultur och hedersvåld egentligen inte har något med MENA-invandring att göra.
    Nej det är vi kristna som har gjort det under alla åren. Vilken svensk ungdom har inte sett mormor flyga från balkongen när hon påstår att hon ville skilja sig från morfar liksom. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2025-05-27 17:33:16 följande:
    Det stämmer inte.
    Det gör det visst det. 

Bara ta en titt på vad svensken får i pension, kontra hur mycket som ges bort till folk som inte ens kan svenska och har jobb.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenskars rasism