Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Svenskars rasism

I säkert 90% av allt gängvåld är det en person med invandrarbakgrund som skjuter, kastar granater, misshandlar eller knivhugger en annan person med invandrarbakgrund så yes det är ett stort problem. Må så vara att endast en minoritet av invandrarna sysslar med gängbrottslighet men de dominerar den fullständigt.

Man blir accepterad i Sverige när du låter dig assimileras dvs tar till dig svenskt sett att klä sig, svensk syn på jämställdhet, förstår att en familjs heder inte bärs av kvinnorna familjen, svensk syn på djurhållning, förstår att slöjan förtrycker flickor och därför borde totalförbjudas i landet, förstår att halal/kosher och annan ritualslakt som orsakar onödigt djurlidande också borde totalförbjudas i landet, pratar bra svenska, försörjer dig själv, inte tycker att du ska ha rätt att vara ledig på ramadan eller annan ickesvensk högtid, inte utnyttjar det sociala skyddsnätet om inte absolut nödvändigt, har 2-4 barn (inte 6-8), inte snackar skit om det land som har gett dig skydd från det du har "flytt" ifrån, när invandrare inte tycker att svenska barn är dåliga för deras egna barn, dom muslim skakar du alltid hand med personer av motsatt kön.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-18 03:19:33 följande:

Invandrare är inte majoriteten av de som begår brott i Sverige och borde inte skuldbeläggas som grupp för samhällets problem. De som begår brott och är inblandade i gängkriminalitet ska kritiseras Och hållas ansvariga som individer, inte utifrån bakgrund/etnicitet. 

Din version av att ?assimilera sig? är en identitets kris där en invandrare ska sälja sina värderingar och identitet för att passa in. Det är aldrig ett alternativ att följa någon annans villkor för att bli rättfärdigad. Det du beskriver är fördomar som är byggd på okunskap En flicka/kvinna är inte förtryckt för att hon är beslöjad. Hedersförtryck och förtryck mot kvinnor existerar i alla kulturer och handlar inte om Religon. Du kan börja med att lära dig att skilja på individ och religon. Precis som man ska skilja på zionister och judar, för att zionister som anser sig som judiska begår det brutalaste folkmordet på palestinierna gör Inte alla judar till zionister. Man ska kunna skilja på människor utan att anta i förväg😊

Det finns en stor överrepresentation personer med invandrarbakgrund när det gäller grova våldsbrott, sexualbrott i synnerhet när det handlar om skjutvapenvåld i gängmiljö och säkert inom en del annan grov brottslighet också. Detta är fakta men om du inte vill tro på det så är det givetvis upp till dig. Ett besök på BRÅs hemsida kan isf rekommenderas.

Sen frågade du vad "invandrare" behöver göra. Jag svarade men istället för att ta till dig svaret är det tydligen jag som "har fel" och har fördomar. För en stund trodde jag att du var genuint intresserad av vad som krävs.

Förändringen som behöver göras ligger näsan uteslutande på den som upplever att man inte passar in i den stora gruppen mao den som har flyttat till Sverige. Är denna person ovillig att göra dessaa förändringar så är det svårt att se hur den negativa särbehandlingen som invandrare ibland utsätts för ska kunna försvinna. 

Det är faktiskt inte så ofta att jag hör om att herr Andersson eller bror Svensson kräver att få bestämma vilka kläder dottern ska bära eller vilken pojkvän systern ska ha... just saying. Däremot är listan på kvinnor som har kommit till Sverige för att senare mördas av manliga släktingar alldeles för lång. De mest kända är väl Fadime och Pela som ville leva "svenskt" med ex svenska pojkvänner och skippa den förtryckande slöjan. För det blev de brutalt mördade av "män" (a.k.a. fegisar) i sina familjer. De blev mördade av de människor som borde vara deras mest lojala och trogna supportrar men  männens neandertalartankar om att de ska bestämma över kvinnorna i familjen var starkare och viktigare så därför måste kvinnorna dö. Har man dessa tankar om att kvinnor ska underkasta sig så lär man aldrig bli accepterad i ett land där kvinnor har samma rättigheter som männen.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 09:55:20 följande:
    Dina åsikter räknas nog som rasistiska fördomar. Du tar exempel på vad en extremt liten del av kriminella invandrare gör och sedan målar upp en bild av att invandrare är på det sättet. Det finns svenskar som slår sina fruar och våldtar sina egna döttrar men du menar väl att vi svenskar är sådana i allmänhet? Har du sett Dumpen? Nästan alla pedofiler där är svenskar.
    Mina åsikter får räknas hur de vill men kan garantera att det är många som delar dem med mig. Fundera på om det kanske är så att det finns en anledning till att många har dessa åsikter. Kanske har de formats av den verklighet som vi ser varje dag i media? Kan även garantera att hade vi haft en invandring hit på nivå med många östeuropeiska länder så hade det varit betydligt svårare att hitta människor som tycker så.

Skrev jag någonstans att det inte finns svenska kvinnomisshandlare eller pedofiler? Svar nej så lägg ner de insinuationerna. Bland kvinnomisshandlarna är dock män med invandrarbakgrund kraftigt överrepresenterade, i synnerhet män från östafrika och mellanöstern. Det är ett sedan länge etablerat faktum och det blir inte mindre sant bara för att du försöker med whatsboutism.

Bland pedofiler tror jag säkert att de flesta gärningsmän är svenskar men så är ju också 80% av befolkningen "svensk" så det bör finnas fler brottslingar med svensk bakgrund. Det borde därför även vara en större andel svenska gängmedlemmar, kvinnomisshandlare, kontraktsmördare, hedersvåldsutövare m.m. men här är de förvånansvärt få. Personer med invandrarbakgrund dominerar totalt den statistiken.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 14:47:50 följande:
    Som du presenterar det själv, fnns det kvinnomisshandlare, pedofiler och kriminiella både bland svenskar och invandrare. Men av någon anledning normaliserar du det när det handlar om etniska svenskar och demoniserar det när det handlar om invandrare.

Det är rasistiskt.
    Det är demoniskt oavsett etnisk bakgrund på gärningsmannen. Här normaliseras ingenting. Jag påpekar att grova våldsbrott, och sannolikt även narkotikabrott, pga kopplingen till gängkriminalitet är betydligt vanligare bland personer med invandrarbakgrund. Detta har ingenting med rasism att göra så du kan stoppa ner det töntiga rasistkortet i skjortan igen. Det är fakta men du får gärna visa mig fakta och undersökningar som motsäger mina påståenden att det finns en markant överrepresentation av invandrare från huvudsakligen MEA bland exempelvis dömda sexualbrottslingar, mördare, misshandlare och narkotikabrottslingar...  Personer med påbrå från Indien, Östasien och Nord- eller sydamerika har inte npgon nämnvärd överrepresentation i brottstatistiken. Det är enbart personer med rötterna i MEA som kan ändra denna statistik genom att ändra sitt beteende men för att kunna det måste de först ändra sina värderingar och normer vilket TS tydligt visar att hon inte är intresserad av. 

Med TS blir det lite som att "jag gör vad som helst så länge det inte innebär att jag måste ändra på mitt tankesätt, värderingar och traditioner"... Med andra ord dissar hon den enda väg som skulle ta henne närmare det hon säger sig önska....
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-18 17:32:09 följande:
    Verklighet, Thor?
    Varifrån tror du att jag har hämtat mina upplevelser om inte verkligheten? Ett LSD-rus, eller vad?

Fientlighet och fördomar finns i båda lägren och jag vet inte om det ens är så viktigt att procenträkna på vem som står för merparten.

Det intressanta är att rasismen mot svenskar är ursäktad och får aldrig några konsekvenser, men omvänt kan det räcka att bara begära lite normalt hyfs från en invandrare för att bli brunsmetad, uppsagd, cancellerad. 
    Spot on Maja
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 18:42:39 följande:
    Nej, din agenda är ganska tydlig för mig. Du demoniserar alla invandrare genom att peka ut de som våldtäktsmän och kriminella trots att dessa brott är mycket vanliga även hos etniska svenskar. Män är tex överpresenterade när det gäller våldtäkt. Betyder det att alla män bär kollektivt ansvar? Du tom skyller allt på trådstartaren som är en kvinna. Som om hon själv går runt och våldtar kvinnor. 

Det är rasism.
    "Mycket vanligt"? Snacka om att trolla. Både bland svenskar och invandrade är det exempelvis mycket ovanligt att män våldtar kvinnor men av de som gör det har en klar majoritet MENA-påbrå trots att denna grupp utgör max 20% av befolkningen som helhet. Detta kallas för överrepresentation i statistiken. Du viftar med rasistkortet igen men du har ingenting att komma med som motsäger mitt påstående eller stödjer din egen tes. 

Om du tolkar det jag skriver som att jag skyller våldtäkter på TS så får du nog gå en kurs i läsförståelse. Däremot bär hon sannolikt en del av ansvaret för att hon och andra upplever "rasism"... och hon är uppenbarligen inte villig att göra vad som krävs för att ändra på det. Man tar seden dit man kommer om man vill passa in och bli en i gänget.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Emmie) skrev 2025-05-19 07:29:10 följande:
    Min helsvenska moster blev ihjälslagen av sin etniskt svenska man när hon ville skilja sig från honom efter år av misshandeln och kontroll. Men det räknas kanske inte som hedersvåld eftersom de var ljushåriga?
    Nej vanligtvis inte om det var en "normal" svensk man. Troligare är då att det ligger svartsjuka, psykisk sjukdom och eller drog/alkoholmissbruk med i bilden. Svenska män mördar inte sin kvinna, sina barns mamma, för att "familjens heder" är beroende av hennes beteende. Detta ursäktar givetvis inte hans gärning på något sätt och han ska sona sitt fruktansvärda brott mot din moster.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Emilie) skrev 2025-05-19 08:57:57 följande:
    Men de som utför hedersvåld är ju också psykfall. Det är väl det som är grejen som folk frågar sig. Måste det ha ett särskilt namn bara för att förövaren har ett visst ursprung eller rör det sig om sjuka jävlar i alla dessa fall?

Ingen normal person dödar andra med uppsåt. Man måste vara ett psykfall. 
    Det är en enormt stor skillnad på om det är ett ensamt svenskt psykfall eller om det är ett invandrarpsykfall med stöd (grupptryck) från familjen, från släkten och från den religiösa gruppen som gör det. Jag köper inte idén att alla desa människor som stödjer gärningsmannen är psyko men däremot lever de efter unkna patriarkaliska  stenåldersvärderingar och kommer därför aldrig accepteras i ett fritt modernt civiliserat samhälle.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenskars rasism