Anonym (Lina) skrev 2025-05-18 03:19:33 följande:
Invandrare är inte majoriteten av de som begår brott i Sverige och borde inte skuldbeläggas som grupp för samhällets problem. De som begår brott och är inblandade i gängkriminalitet ska kritiseras Och hållas ansvariga som individer, inte utifrån bakgrund/etnicitet.
Din version av att ?assimilera sig? är en identitets kris där en invandrare ska sälja sina värderingar och identitet för att passa in. Det är aldrig ett alternativ att följa någon annans villkor för att bli rättfärdigad. Det du beskriver är fördomar som är byggd på okunskap En flicka/kvinna är inte förtryckt för att hon är beslöjad. Hedersförtryck och förtryck mot kvinnor existerar i alla kulturer och handlar inte om Religon. Du kan börja med att lära dig att skilja på individ och religon. Precis som man ska skilja på zionister och judar, för att zionister som anser sig som judiska begår det brutalaste folkmordet på palestinierna gör Inte alla judar till zionister. Man ska kunna skilja på människor utan att anta i förväg😊
Det finns en stor överrepresentation personer med invandrarbakgrund när det gäller grova våldsbrott, sexualbrott i synnerhet när det handlar om skjutvapenvåld i gängmiljö och säkert inom en del annan grov brottslighet också. Detta är fakta men om du inte vill tro på det så är det givetvis upp till dig. Ett besök på BRÅs hemsida kan isf rekommenderas.
Sen frågade du vad "invandrare" behöver göra. Jag svarade men istället för att ta till dig svaret är det tydligen jag som "har fel" och har fördomar. För en stund trodde jag att du var genuint intresserad av vad som krävs.
Förändringen som behöver göras ligger näsan uteslutande på den som upplever att man inte passar in i den stora gruppen mao den som har flyttat till Sverige. Är denna person ovillig att göra dessaa förändringar så är det svårt att se hur den negativa särbehandlingen som invandrare ibland utsätts för ska kunna försvinna.
Det är faktiskt inte så ofta att jag hör om att herr Andersson eller bror Svensson kräver att få bestämma vilka kläder dottern ska bära eller vilken pojkvän systern ska ha... just saying. Däremot är listan på kvinnor som har kommit till Sverige för att senare mördas av manliga släktingar alldeles för lång. De mest kända är väl Fadime och Pela som ville leva "svenskt" med ex svenska pojkvänner och skippa den förtryckande slöjan. För det blev de brutalt mördade av "män" (a.k.a. fegisar) i sina familjer. De blev mördade av de människor som borde vara deras mest lojala och trogna supportrar men männens neandertalartankar om att de ska bestämma över kvinnorna i familjen var starkare och viktigare så därför måste kvinnorna dö. Har man dessa tankar om att kvinnor ska underkasta sig så lär man aldrig bli accepterad i ett land där kvinnor har samma rättigheter som männen.