Svenskars rasism
Okontrollerad invandring från världens mest dysfunktionella länder ligger bakom i princip alla de problem vi har idag.
Påverkar hela samhället.
Okontrollerad invandring från världens mest dysfunktionella länder ligger bakom i princip alla de problem vi har idag.
Påverkar hela samhället.
Det får vara hur det vill men - det jag har noterat är att det har blivit betydligt snabbare att dra "rasiskortet" i alla olika situationer.
Alla invandrare som känner sig fel behandlade påpekar att de är just - invandrare.
Det finns så många som jobbar, sköter sig i samhället men .... så har vi alla som inte vill svara på frågor om "hedersmord" och när hörde vi senast om en moské som fördömde ett terrordåd?
Kärlekens religion - yea rigt!
Är så otroligt trött på invandrare som begår brott, lever på bidrag och som grädden på moset anklagar svenskar för att vara rasister.
Nej alla kulturerna är inte lika bra. Måtten är förstås vi kulturutövarna själva. Från vilka länderna är det människor flyr och till vilka länderna med vilka kulturerna vill de komma? Ni som säger att alla kulturerna är lika bra, vill ni bo i Afghanistan och vara del i den kulturen eller kanske i Syrien? Att inse skillnad, vi och dem, medför också respekt till andra, att säga att alla är lika är att förneka skillnaderna. Att värdesätta sin kultur och ett erkänna den som skilnad från andra är en förutsättning för integration.
Mångkultur betyder olika kulturerna vid sidan av varandra utan dominerande kultur. Vi kan se i Sverige, sprägningar och skutningar blir bekämpat med hårdare lagar, hårdare insatser, hårdare stat, till slut mindre inkluderande. Inte vad jag vill.
Ja det är fint. Jag tycker också att det är fantastiskt att det dödliga våldet per capita de senaste åren är lägre än antalet dödligt våld per capita på 80-talet.
När man läser tidningarna får man lätt intrycket av att allt blivit sämre men faktum är att färre och färre dör av dödligt våld i Sverige.
Nej jag tolkar inte statistiken fel. Finland har idag högre andel dödligt våld än vad Sverige och detta trots att Finland har haft väsentligt mindre invandring än Sverige.
Det här är hat. Oresonligt, sjukt, rasistisk hat. Jag vågar påstå att det här är ondska.
www.expressen.se/nyheter/adolphe-sylva-utsattes-for-rasism-och-hat-efter-reklamen-for-sia-glass/
Eller så pratar vi om rasismen som invandrare utövar mot svenskar. Eller rasismen mellan invandrare mot invandrare. Olika invandrargrupper som avskyr varandra.
Förstår inte varför man klagar samtidigt som man ändå väljer att stanna kvar här? Flytta till ett annat land om det är så hemskt här.
Ta en titt på brottsstatistiken (och vilka som är överrepresenterade i vissa brottskategorier, trots att de ej utgör majoriteten av befolkningen) så får du svar på varför många svenskar är less och förbannade.