Inlägg från: Anonym (py) |Visa alla inlägg
  • Anonym (py)

Svenskars rasism

Många invandrare skriker rasist/rasism så fort det tar emot. Min chef, invandrare, sa till ett par snorvalpar att sluta bete sig illa i affären. Att sluta kasta varor och sluta störa andra kunder. Hon fick veta att hon var rasist.
    Jag erbjöd en invandrare hjälp, detta gjorde jag viss pga att jag är rasist.
    Personer som jobbar i butiker är rasister om varan inte finns inne eller om man inte förstår just invandrarens modersmål.
    Svensken är också rasist om en invandrare och en svensk får exakt lika mycket, men om invandraren vill ha mer.
    Vi ha gott om rasister i landet. Men vi har även gott om invandrare som skriker rasist så fort någon säger till de eller inte gör det som önskas.
    Invandrare som kom efter ca år 1995 är i många fall mer krävande än invandrare som kom tidigare. Invandrare som kom tidigare var mer nöjda. Tro mig. Det är inte roligt att bli kallad rasist, när man inte gjort något rasistiskt. Det är till och med så, tror jag, att fler blir rasistiska pga invandrares krav och missnöje.

• Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 21:15:27 följande:
    Mycket tveksamt att du är invandrare.

Om det är någon som skjuter vilt så är det rasister som splittrar vårt fina land och samhälle genom att sprida hatisk propaganda mot 30% av våra invånare. Kriminalitet har ingen etnicitet. 
    Så du menar att alla seriösa forskningsprojekt kring kriminellas ursprung är felaktiga? Att forskningsresultaten av att fler procent invandrare är kriminell, än svenskar är felaktiga? Kan du länka till den forskning du gjort som visar att det är fler procent av svenska kriminella? Jag har googlat och läst från seriösa sidor och där framgår det att det är fler procent av kriminella som är invandrare i första och andra generationen än det är svenskar. Jag blir uppriktigt nyfiken på var dina källor kommer ifrån då polisens, Lunds universitetets, BRÅ?s m.fl uppgifter är felaktiga.
  • Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 22:40:38 följande:
    Nej, du förstår inte. Att använda statistik om överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet.
    Alltså är många myndigheter vi har i Sverige rasistiska? Forskningsresultat är bara rasistiskt dravel? Jag väljer att tro på forskare än på en man? som inte vill visa någon som bevisar att forskarna har fel. 
  • Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 23:48:50 följande:
    Nej, du har verkligen svårt att förstå det jag skriver. Det handlar om hur rasisterna använder statistik. Att använda statistik om en liten överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet. En enorm majoritet av alla invandrare är laglydiga.
    Jag har inte alls svårt att förstå vad du skriver. Jag anser bara att det du skriver är orimligt och skitsnack. Att påstå att svenska myndigheters forskning bygger på rasistiska grunder känns märkligt. Ja. De allra flesta invandrare är människor som kan uppföra sig, precis som svenskar. Grunden till din och min diskussion är att du påstår att det inte finns fler invandrare än svenskar som gör brott. Jag påstår att du har fel, för att forskningen visar annorlunda. Ditt svar på att det är fler invandrare än svenskar, per procent, som gör brott är pga att forskningen är rasistisk. Jag förstår vad du skriver. Jag tycker bara att din slutsats är orimlig och felaktig. Med din konstiga logik, så är det alla vet bara grundat i rasism. Rakhmat körde säkert inte in lastbilen på Drottninggatan. Fast det finns statistik och bevis att han gjorde det, så grundar det sig i rasism. Statistik och bevis som forskarna har fått fram sin slutsats i om hur många procent av invandrare och hur många procent av svenskar grundar sig i rasism. Kan du sluta att lägga över skulden på ditt sätt att tänka på mig. Jag förstår. Men du tänker konstigt och naivt.
  • Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-19 18:49:29 följande:
    Du fattar ju absolut ingenting av det jag skrev. Jag har inte skrivit det du påstår. Du får gärna visa och bevisa det du påstår för annars framstår du som en som gärna smutkastar andra pga att du saknar riktiga argument. 
    Då är jag en sån då. Du förstår ju inte heller något och när man inte håller med dig skyller du ifrån dig. Om det är något jag inte förstår, så är det för att jag inte kan förstå vad du menar om du inte skriver det. Jag har förstått allt du skrivit. Men eftersom du tjatar likt en papegoja om att jag inte förstår, så misstänker jag att du inte skriver det du menar. Eftersom ditt enda argument är att jag inte förstår och att du inte vill visa forskning på att jag har fel, så kommer vi inte längre. Jag har 100 fler argument än vad du har, då du bara upprepar Du förstår inte. Du kommer inte med något förklarande, vilken jag har gjort. Jag skriver hur fakta ser ut, det är smutskastning enligt dig. Du påstår att forskningen grundar sig på rasism, det är smutskastning från dig.
  • Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 22:40:38 följande:
    Nej, du förstår inte. Att använda statistik om överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet.
    Hur ska jag tolka detta inlägg? Du tycker att det är rasistiskt för att forskningen har upptäckt att fler procent invandrare än svenskar är kriminella. Det är grundat i rasistiskt tänk och saknar vetenskaplig grund. Jag tror på fakta. Jag har bett dig om uppgifter som motsäger mig. Du kommer inte med uppgifter, utan bara att jag inte förstår dig och med lösa anklagelser mot mig. En person som bara upprepar att man inte förstår hen och inte försöker förklara bättre, ska inte komma med lösa påståenden. Om du vill läsa forskningen, så är det bara en sökmotor bort.
  • Anonym (py)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-19 22:54:39 följande:
    Du förstår inte trots att jag förklarat så enkelt det bara går. Statistiken är inte rasistisk men används på ett rasistiskt sätt när man implicerar att invandrare i allmänhet är kriminella våldtäktsmän. Det är inte det statistiken säger.

Du kommer dragandes med att jag "tycker" något som jag överhuvudtaget inte skrivit eller tänkt. Det är inte så vuxna seriösa människor gör.
    Skönt att du inte verkar så vuxen och seriös själv. Då är jag i gott sällskap.
  • Anonym (py)
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-20 20:28:54 följande:
    Nej. Tror du att det är kul att bli kallad för blatte? Tror du att det är kul att ens för och efternamn ska kunna avgöra ens framtid? Tror du att det är kul att behöva höra fördomar om att alla muslimer är extremister, beslöjade kvinnor är förtryckta och att man borde förbjuda moske bygget? Vad hände med religionsfriheten? Tror du att det är kul att bevittna hur ens heliga bok bränns upp och lyssna på hur vi är en religon av satan i öppen gata, juste det är ju bara ett uttryck för yttrandefrihet. Men att vifta med en Palestinsk flagga och stödja Palestina är bara för extremt, man är ju antisemit. Tror du det är kul att se hur det svenska folket förnekar folkmordet totalt. ?Israel har rätt till folkm..försvara sig? Tror du det är kul att läsa hur media och politiker använder unga män och pojkars död som ett schackspel för att vinna röster men väljer ändå att utvisa flera goda invandrare som lyckats och utbildat sig i Sverige. Tror du att det är kul att behöva skriva under ännu en namnunderskrift för rättvisa i hopp om att en ungdom med potential och vilja ska få vara kvar i Sverige? Tror du att det är kul att ett oskyldigt barn som sålt majblommor ska behöva bli ett offer för näthat och rasism av svenska politiker?
    Tror du att det är kul att höra invandrare kalla en för hora och rasist? Detta med efternamnet är orättvist. Tror du att det är kul när muslimer hotar judar och pratar skit om kristendomen? Hur många kristna kyrkor byggs det i muslimska länder? Många färre än moskeer i ett kristet land. Tyvärr vill inte svenskar höra böneutrop. Att bränna heliga skrifter är respektlöst. Men du kan tacka människor med utländskt och muslimskt påbrå. Om inte alla dessa människor som går ut och slår sönder saker under koranbränningar och visat sina sämsta sidor, så hade dessa koranbrännare slutat. Att bränna koranen och prata illa om muslimer och det kommer invandrare och visar sin sämsta sida, måste vara bingo. Jag vet inte vilka som är svenska folket för dig. Att du drar in svenska folket som en grupp, är som om en svensk skulle skriva att alla invandrare är bidragsfifflare. Inte rättvist va? Detta med politik?.Om du tycker det är fel att politiker i Sverige beter sig så, så får du sluta följa media. Tror du att det är kul för svenskar att höra hur vissa politiker uppför sig? Just denna punkten känns märkligt av dig att dra upp, Politiken har alltid varit överdriven och fjäskande, för att folk ska välja just ett parti. I vissa länder finns inte valfriheten att bestämma vem som ska styra ett land. Det är orättvist att utvisa människor som beter sig. Tror du att det är kul för en svensk och se detta och att skriva under en namninsamling till eller tror du att det bara är invandrare som tycker detta är fel? Tror du att det är kul att som ett barn som säljer majblommor och blivit rånad att bli bli ett slagträ om utvisning av ungdomar som rånar barn? Tror du att invandrare är en hög offer? Du verkar tro att invandrare är den enda gruppen som tycker att saker riktade mot invandrare är fel? Jag vet inte om du går rundor med skygglappar och bara kan se hur dåligt invandrare blir behandlade. Om du mår bra av att bara se allt negativt som Sverige ger till invandrare, så gör det. Invandrare som kan se det positiva med Sverige och dess befolkning, är de människorna som också blir bäst accepterade och kommer bättre in i samhället. Du visar att det finns stora brister i vårt samhälle. En person som bara gnäller om allt negativt och försöker lägga allt på andra. Finns det något bra med Sverige eller är ALLA svenskar rasister och Palestinakramare? Du har lika många fördomar mot svenskar och verkar dra alla över en kam, som vissa rasister har.
  • Anonym (py)
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-21 02:35:59 följande:
    Muslimer hotar judar Och pratat skit om kristna?
    Anklagade inte kristna Judarna för att ha dödat Jesus Vilket var grunden till utvecklingen av antisemitismen och förföljelsen? Anklagade inte Kyrkan Judarna för ritualmord och för att sprida pesten?
    Judarna dödade Jesus. Men detta är inget Judarna får skit för av kristna. Varför inte det? Om judarna inte dödat Jesus, så hade kristendomen inte funnits. Hänger du med? 
  • Anonym (py)

Så du tänker att kristna idag, ska bära skulden för kristnas anklagelser under1300-1700-talet? Att kristna anklagade judar då, skulle vara ett försvar till varför judiska skolor måste ha säkerhetspersonal för att skolan har upplevt hot från folk som säger sig vara muslimer? Du tycker inte att det finns en viss skillnad? Okunniga kristna och utbildade muslimer? Om vi ska gå tillbaka några 100-tals år, har nog både kristendomen och Islam mycket på sitt samvete. Därför så tycker jag att vi håller oss till dagens kristna och muslimer.

• Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 14:12:33 följande:
    Det finns inget dokumenterat att Judarna dödade Jesus.. Läser man evangelierna, så lägger man skulden på romarna. Däremot så erkände aldrig judarna Jesus som guds son.

Så varför skall kristna ge skit till judarna för Jesus dör, när det var romarna som dödade honom, och det även står i bibeln att romarna dödade Jesus?
    Ok. Hur ändrar det resten av min text? 
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 16:04:16 följande:
    Vadå "Hur ändrat resten av din text"?

Du kom med felaktigt utlåtande om kristna.

Den faktiska frågan är ju vad du har fått det ifrån att kristna anklagar judarna för att dödat Jesus.

Det är ju skillnad mellan att "döda" någon och acceptera någon som "guds Son".
    Hade kristendomen kommit till,  vem det nu var som dödade Jesus, om Jesus aldrig dog? Kristen handlar inte om VEM som dödade Jesus. Gud sände sin enfödde son till jorden. Han var menad att ta världens synder på sina axlar. Hur spelar det någon roll VEM som dödade Jesus då? Det var det jag menade på hur det ändrar resten av min text. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel. Inte resten av inlägget. 
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 19:12:11 följande:
    Oh herregud.- Så kom det kortet: Jag blev rättad på en felaktighet, buhu vad du är aggressiv. 🙄
    Buhu buhu! Jag kan inte förstå vad folk skriver och hittar på. StyggePy som skrev att jag VAR aggressiv, fast det inte stod så. 
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 22:17:35 följande:
    Jasså gjorde du inte det? Här är din indirekta anklagelse om aggressiv..

Jag citera dig och dina egna ord från inlägg #206:

"Men du behöver inte framstå som aggressiv för det."

Det är ju du som hävdar att jag skulle framstå¨som aggressiv.
    Sedan så skall du skriva  att man hittar på? 🙄

Är det något mer skitsnack du skall komma med för att försöka slippa stå för det du faktiskt skriver?
    Jag medgav att jag hade fel. Det valde du att tolka som om jag tog illa upp och anklagade dig för att vara aggressiv. Jag står för vad jag skriver. Du väljer att agera med att håna med buhu. Jag svarade med samma mynt. Det gillade du inte. Skitsnack? Ja?Om sanningen är skitsnack för dig. Då har jag inget mer att skriva. Läs vad du själv skriver och fundera på hur tonen i dina senaste inlägg riktade till mig kan tolkas. Är det kanske så att det är du som är skitmakaren här? Jag tycker det är synd att du har så svårt att förstå vad du själv skriver och att förstå vad andra skriver. Jag har stått för vad jag har skrivit. Men du kommer med dumma anklagelser om vad jag gör eller inte.
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 22:17:35 följande:
    Jasså gjorde du inte det? Här är din indirekta anklagelse om aggressiv..

Jag citera dig och dina egna ord från inlägg #206:

"Men du behöver inte framstå som aggressiv för det."

Det är ju du som hävdar att jag skulle framstå¨som aggressiv.
    Sedan så skall du skriva  att man hittar på? 🙄

Är det något mer skitsnack du skall komma med för att försöka slippa stå för det du faktiskt skriver?
    Eftersom du bara plockade en mening som något slags bevis, så kan du kanske läsa dessa tre meningarna och fundera på sambandet mellan meningarna. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel.
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-22 03:17:51 följande:
    Jaha men vad bra, då kanske du kan fundera på varför du skrev den från första början eller struntade  i att radera den felaktiga meningen.
    Hur ska jag kunna radera något efter att jag skickat det? Jag visste ju inte att det var felaktigt. Du lärde mig något nytt. Jag visste inte att det var romarna som var ansvariga. Men berätta hur jag ändrar i ett redan postat inlägg, så ändrar jag på direkten.
Svar på tråden Svenskars rasism