Inlägg från: Gullvivor |Visa alla inlägg
  • Gullvivor

Svenskars rasism

Jag tror snarare att det enklaste sättet är att sluta ha behov av att bli accepterad, för det kommer du aldrig bli. Var dig själv och duger det inte så är det inte ditt problem. Att behöva jaga efter att bli accepterad av svenskar är bara sorgligt. 

• Gullvivor
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-18 17:07:07 följande:
    Trams.
    Du väljer själv hur accepterad du vill bli.

Men visst, varför jobba för det?

Lättare att gosa in sig i offerkoftan och använda den som ursäkt för att slippa bidra till en ömsesidighet.
    Varför skulle man jobba för det när "acceptans" innebär att man måste förneka allt man är och tror på? Och inte ens då räcker det, minsta lilla "snedsteg" enligt rasisten så är man återigen blatten. 

Många (notera många, inte alla) svenskar verkar ha allt för höga tankar om sig själva.. som om man skulle byta identitet helt för svenskens skull för att bli accepterad. 
    Acceptera eller inte, kunde inte bry mig mindre faktiskt.
  • Gullvivor
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-20 00:08:29 följande:
    Kopplingen till dina kommentarer är att de inte känns lika märkliga om jag misstänker att du är anmälaren. 

Jag förstod nicket eftersom det är ett ord på ett språk som jag behärskar. Så kopplingen till ägarens ursprung var inte helt långsökt den heller. Fruktansvärt rasistiskt av mig, såklart.

Ja, allt jag gör och säger är rasistiskt. Min hund är rasist. Min kanariegågel med. Alla som skriver i denna tråden är rasister.

What the heck, alla som inte håller med dig i allt är rasister. You go boy, fräls oss alla.
    Det brukar inte stå vem/vilka som anmält ens inlägg. 
    Bara onödigt att sitta och ljuga om något sådant då varenda en här som fått något inlägg borttaget någon gång kan bekräfta att det du skriver inte stämmer. Skärp dig.
  • Gullvivor
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-20 09:29:28 följande:
    Blev du lite nervös?
    Men du, det kan ju faktiskt vara så att det är nåt helt slumpmässigt nick i mejlet. Behöver inte vara anmälarens.

Eller, kanske är det så att jag hallucinerar. Förbaskade svampar.

Klart jag måste skärpa mig, om inget annat för att du befaller mig att göra det. Jag har ju sån ruskig respekt för dig. 
    Nervös? Det är du som är anonym och inte jag. 
  • Meddelande borttaget
  • Gullvivor
    EnAnonumius skrev 2025-05-20 14:47:09 följande:
    Så du är döpt till Gullvivor av dina föräldrar?

Saken är den att även du är anonym även om du skriver med ditt registrerade nick.
    Skriver man med sitt nick så behöver man inte vara "nervös" över att ens nick ska synas vid en eventuell anmälan av någons inlägg.
    Hade ju varit enklare att läsa vad det var vi skrev om så hade du nog förstått vad jag menade.
  • Gullvivor
    nihka skrev 2025-05-20 19:06:53 följande:
    Du har missat kontexten.
    Precis, tack. Orkar inte ens besvara själv då det är så uppenbart. 
  • Gullvivor
    Anonym (Va?) skrev 2025-05-21 05:39:39 följande:
    Det underlättar ju inte direkt att operera sina oskyldiga och FRISKA söner helt i onödan, samt att pierca sina små flickor.

Varför gäller inte samtycke era små oskyldiga barn?
    Ja, fy för muslimer och judar som omskär sina söner TROTS (!!!) att svensken inte gillar det. HUR kan man göra det?? Svensken som alltid har rätt i allt!! Helt sjukt.
  • Gullvivor
    Anonym (Va?) skrev 2025-05-21 15:13:39 följande:
    Du svarade inte på varför inte samtycke gäller för onödiga operationer och piercing av små barn. Är det för att de är för unga för att ens förstå misshandeln de ska utsättas för?
    Samtycke för vad? Det är helt upp till föräldrarna vad de anser är bäst för barnet, så länge det inte strider mot lagen. 
  • Gullvivor
    Anonym (Trötter) skrev 2025-05-21 16:08:39 följande:
    Du kan ju vara glad att du åtminstone inte blir ihjälslagen eller kastad i fängelse av vår polis för att du tycker annorlunda.
    Ja, det är jag. Hurså, är du inte själv glad över det?
Svar på tråden Svenskars rasism