Inlägg från: Anonym (Va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?)

Svenskars rasism

Gullvivor skrev 2025-05-18 11:31:10 följande:
    Svenskars rasism

Jag tror snarare att det enklaste sättet är att sluta ha behov av att bli accepterad, för det kommer du aldrig bli. Var dig själv och duger det inte så är det inte ditt problem. Att behöva jaga efter att bli accepterad av svenskar är bara sorgligt. 

Det underlättar ju inte direkt att operera sina oskyldiga och FRISKA söner helt i onödan, samt att pierca sina små flickor.

Varför gäller inte samtycke era små oskyldiga barn?
  • Anonym (Va?)
    Kvittning skrev 2025-05-20 22:01:09 följande:
    När jag växte upp var det en stor debatt där jag bodde om att förbjuda ett kyrkbygge. Var för ung att följa debatten och läsa tidningar men upprördheten handlade dels om ökad trafik och dels om kyrkklockor. Slutade med att det var en parkering för typ 10 bilar och enbart tillåtet med klockrigning inomhus.

Svenskar vill generellt inte bli påtvingade religion och när jag gick i skolan så handlade undervisningen jag fick framförallt om rätten att inte bli påtvingad religion. Alla får tro vad man vill men tron är ens privata sak man inte tvingar på någon annan.

Sverige har som land arbetat i decennier för att trycka ned kristendomen och det som görs mot islam är egentligen samma sak.
    När jag växte upp hade vi kristendom som ämne i mellanstadiet.
    Sedan på högstadiet hette det religion men det var mest kristendom oavsett.

Som det sig borde och fortfarande vore det bästa.

Klockringning inomhus i Sverige, från en svensk kyrka?
    Vore intressant om du ville berätta på ett ungefär när och var detta skedde.
  • Anonym (Va?)
    Gullvivor skrev 2025-05-21 07:51:05 följande:
    Ja, fy för muslimer och judar som omskär sina söner TROTS (!!!) att svensken inte gillar det. HUR kan man göra det?? Svensken som alltid har rätt i allt!! Helt sjukt.
    Du svarade inte på varför inte samtycke gäller för onödiga operationer och piercing av små barn. Är det för att de är för unga för att ens förstå misshandeln de ska utsättas för?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-21 09:15:09 följande:
     Vilka är det som gör det? I USA är det mycket vanligt med omskärning. Judar och muslimer är inte de enda.
    Bland annat de.

Om man gör det som vuxen, eller iaf i en ålder där man själv tar beslutet så säger jag inget om det.
    Även om jag anser det vara rena vansinnet om det inte är medicinskt orsakat.

Vad tycker du om att man utsätter mycket små barn för onödiga operationer? Eller för den delen piercing?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-21 16:14:45 följande:
    Ja men som du själv förstår är det både kristna, muslimer och judar som gör det. Att du anklagar bara muslimer är inte konsekvent av dig. Så du som är kristen? får kanske själv svara på din egen fråga ( i kristendomens namn)? Kanske starta ett nytt tråd också med det ämnet?
    Det har jag inte gjort.
    Läs vad jag skriver innan du kläcker ur dig mer dumheter.

Starta själv du om du vill.
    Lämplig titel kanske kan vara "Är det ok att operara småbarn i onödan".
Svar på tråden Svenskars rasism