Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Svenskars rasism

Anonym (Lina) skrev 2025-05-20 15:05:28 följande:
    Jag tror inte på omvänd rasism. Den diskrimineringen svenskar kan bemöta är aldrig ren hat av ord som är baserade på historiska förföljelser och förtryck. Att bli kallad Suedi i samband med förolämpande ord som hora av ett gäng invandrare är inget jämfört med en invandare som blir kallad för Z ordet/N ordet  av ett gäng svenskar. Som att jämföra att en svensk blir kallad vit choklad när en mörkhyad blir kallad för n boll.
    Så du tror att det är kul att bli kallad "jävla svennehora"?
  • Anonym (???)
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-20 18:25:47 följande:
    Jätte tufft. Jag tycker faktiskt att hela tråden är skratt retande. Ni lider verkligen av bitterhet och offermentalitet. Men 10 poäng till er för att ni fick tråden att handla om er själva😊
    Frågan behövde bara ett ja eller nej!
    Detta är inget svar på min fråga "Tror du att det är kul att bli kallad jävla svennehora?:
  • Anonym (???)
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 01:24:00 följande:
    Tror du att det är kul att höra invandrare kalla en för hora och rasist? Detta med efternamnet är orättvist. Tror du att det är kul när muslimer hotar judar och pratar skit om kristendomen? Hur många kristna kyrkor byggs det i muslimska länder? Många färre än moskeer i ett kristet land. Tyvärr vill inte svenskar höra böneutrop. Att bränna heliga skrifter är respektlöst. Men du kan tacka människor med utländskt och muslimskt påbrå. Om inte alla dessa människor som går ut och slår sönder saker under koranbränningar och visat sina sämsta sidor, så hade dessa koranbrännare slutat. Att bränna koranen och prata illa om muslimer och det kommer invandrare och visar sin sämsta sida, måste vara bingo. Jag vet inte vilka som är svenska folket för dig. Att du drar in svenska folket som en grupp, är som om en svensk skulle skriva att alla invandrare är bidragsfifflare. Inte rättvist va? Detta med politik?.Om du tycker det är fel att politiker i Sverige beter sig så, så får du sluta följa media. Tror du att det är kul för svenskar att höra hur vissa politiker uppför sig? Just denna punkten känns märkligt av dig att dra upp, Politiken har alltid varit överdriven och fjäskande, för att folk ska välja just ett parti. I vissa länder finns inte valfriheten att bestämma vem som ska styra ett land. Det är orättvist att utvisa människor som beter sig. Tror du att det är kul för en svensk och se detta och att skriva under en namninsamling till eller tror du att det bara är invandrare som tycker detta är fel? Tror du att det är kul att som ett barn som säljer majblommor och blivit rånad att bli bli ett slagträ om utvisning av ungdomar som rånar barn? Tror du att invandrare är en hög offer? Du verkar tro att invandrare är den enda gruppen som tycker att saker riktade mot invandrare är fel? Jag vet inte om du går rundor med skygglappar och bara kan se hur dåligt invandrare blir behandlade. Om du mår bra av att bara se allt negativt som Sverige ger till invandrare, så gör det. Invandrare som kan se det positiva med Sverige och dess befolkning, är de människorna som också blir bäst accepterade och kommer bättre in i samhället. Du visar att det finns stora brister i vårt samhälle. En person som bara gnäller om allt negativt och försöker lägga allt på andra. Finns det något bra med Sverige eller är ALLA svenskar rasister och Palestinakramare? Du har lika många fördomar mot svenskar och verkar dra alla över en kam, som vissa rasister har.
    Instämmer !
  • Anonym (???)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-22 11:50:03 följande:
    Sverigedemokraterna grundades av personer med bakgrund inom svensk nazism och fascism, och partiets tidiga år präglades av samröre med öppet rasistiska, fascistiska och nazistiska grupper.

Partiet har genom åren försökt distansera sig från dessa rötter men hela tiden dyker det upp nya bevis för att partiet är fortfarande fullproppad med rasister och nazister.

I Europaparlamentet röstar SD ofta i linje med de mest högerextrema partierna, såsom tyska AfD och franska Nationell Samling, snarare än med sin officiella partigrupp.

Partiets politik och retorik är fortsatt präglad av islamofobi och nationalism. SD odlar en starkt islamofobisk kultur och är mest känd för återkommande rasistskandaler bland sina företrädare.

Sverigedemokraterna räknas till Europas mest högerextrema och rasistiska partier, både utifrån sitt ursprung och sin nuvarande politik och samarbeten. 
    Om SD är rasister; varför är det då så många invandrare som röstar på SD och är med i partiet?
    Är de rasister mot sig själva?
  • Anonym (???)
    Anonym (H) skrev 2025-05-22 16:45:40 följande:
    Det kan man verkligen undra men har mina aningar varför dom gör det.
    Och dina aningar är?
  • Anonym (???)
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-23 11:09:24 följande:
    Ärligt talat, jag vet knappt själv längre hur jag ska definiera mig. Jag känner väldigt starkt för de svaga och utsatta i samhället, är extremt omhändertagande till min natur. Men jag hatar samtidigt när någon anser sig ha självklar rätt till mina omsorger eller pengar.

I invandrarfrågan är min inställning "släpp in, men ställ krav". Som det är nu så är balansen mellan privilegier och skyldigheter åt helsicke för skev.

Det är svårt att odla sin vänsteridealism om man varje dag släpar sig hem från jobbet på trötta ben och passerar ett café där stora gäng med friska och arbetsföra individer har suttit och umgåtts och fikat hela dagen, eller scrollat på mobiler som kostar fem ggr mer än vad jag själv har råd med.

Varför är det en så het potatis att kräva något i gengäld?
    Jag instämmer med allt du har skrivit i detta inlägg!
Svar på tråden Svenskars rasism