Vill inte fira student - familj lyssnar inte
Jag tar studenten om mindre än en månad. Det ska "naturligtvis" firas, precis som det firades för mina äldre styv/syskon (2 bio, 2 styv), med stor bjudning för släk och vänner, med tårtor och grillning och grejer.
Men jag vill faktiskt inte ens vara med på utspringet, med allt det innebär i på mitt gymnasium med champagnefrukost och familjemottagning och picknick. Det är liksom inte min grej med massa jippon, jag har aldrig gillat det. Jag har aldrig gillat min egna födelsedag heller.
Dock är det ju då jag som är "fånig" och "självklart ska vi fira som vanligt" och "det blir ju kul". Som att de inte märkt att jag hållig mig undan från alla andra stora fester och sånt hela livet, mest varit på mitt rum eller ute. Det kanske de inte har, ärligt talat.
Jag funderar på att helt enkelt hålla mig borta. Jag kan åka ut till landet eller något och meddela att jag gjort det när jag är halvvägs där.
Någon kommer troligen fråga och ja, jag är autistisk. Jag fick diagnos när jag var 11. Men min familj tar ingen hänsyn till det, enligt dem är jag bara "konstig" när det kommer till vissa saker. Det var skolan som ville ha en diagnos.