Flytta en bit från sina barn?
Träffas en man för ett år sen, han bor ca 15 mil från mig. Vi planerar nu att flytta ihop på då han har ett bra hus, bra jobb där så är det meningen att jag flyttar till honom. Jag bor i lägenhet med mina vuxna barn. Har två döttrar som är 19 och 22 år. 19 åringen kommer flytta ihop med sin kille nu efter studenten. 22 åringen vill nog flytta men är bekväm av sig.
Grejen är att jag har alltid velat vara den mamman som min mamma har varit mot mig. En som alltid finns nära, som kan passa barnbarnen framöver, hämta dom på dagis och sånt. Även om jag alltid kommer stötta dom och finnas där för dom så blir just den biten svår. Att tex hämta barn på dagis.
Ni som bor en bit ifrån era vuxna barn, hur är det? Hur tog dom det när ni flyttade, om det var så det var? Förklara och berätta hur det är, snälla.
Jag bor inte i samma stad som någon av mina föräldrar, men inom ca 10 mil från båda. De är inte så engagerade i mig och mina barn, vet inte om de skulle varit det även om jag bott närmare. Det blir vad man gör det till, 10-15 mil är ju görbart att åka om man vill ses.