klyban skrev 2025-05-22 18:29:06 följande:
EpicF skrev 2025-05-22 10:51:56 följande:
Jag diskuterar inte med någon som kommer med nonsens, svammel och är repsketlös mot andra.
Jag har inte pratat om faktiska eller juridiska kön. Eller igonerar fakta.
Jag pratar om respekt till andra människor. Det har inte heller något med mitt jobb eller min utbildning, utan det är sådan jag är. Jag respekterar alla människor. Jag hade repsketerag de som identifierar som katt också.
En person som är icke-binär, identifierar sig varken som man eller kvinna och då ska man också respektera det genom att säga namnet eller korrekt pronomen.
Det handlar om att respektera andra människor. Även människor som inte är som andra. Som identifierar som något annat än man eller kvinna.
Kan man inte respektera detta så finns det inget att diskutera.
Argument blir först nonsens om du påvisar detta, men du valde att vägra svara på argumentationen.
Det finns bar två kön och du kan se dom, både rent framför ögonen att de är hon eller han, och även X Y berättar det samma.
Det är ingen respekt att försöka påstå man är en Sjuhäradspåsättare och vill kallas för detta, det är fortfarande en man eller kvinna.
De kan identifiera sig vad de vill som, men tvinga mig att kalla dom för något de inte är och bara ett tyckande de har, ja, det är är befriat från respekt av andra.
Du gör som du vill, och det har jag respekt för, men blanda in mig i denna fantasi.
Jo, totalblockerad blev du, då du valde att fly från argumenten i att det bara finns två kön och X Y.
Anonym (f) skrev 2025-05-22 13:28:32 följande:
Fantastiskt hur någon kan tycka det är lämpligt att i KR verkligen gå in för att posta transfobisk skit i en tråd där TS ber om stöd i något jobbigt. Det där med att sparka på någon som ligger ner helt utan att vara ombedd..
Ojdå, här sprang du in i en mina utan att fatta det.
Jag är för alla sexualiteters berättiganden och att de ska vara likställda alla andra som inte är normen och jag står upp för deras rättigheter.
Jordan har mycket sakliga saker bakom sina argumentation, och det gäller höra till punkt och ta in dom alla.(Vilket jag lärt mig få ens klarar av att lyssna till punkt och sen inte låtsas bort saker som berättar något.)
Sen håller inte jag med honom alls i allt, men det är en riktigt intelligent människa i sin argumentation och oftast välgrundade.